کد خبر: ۱۸۹۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

91 تمام شد، چهره کیوسک‌های مطبوعاتی عوض نشد

سریال وعده‌های مکرر مسوولان شهرداری تهران درباره ساماندهی و تغییر سازه و نمای کیوسک‌های مطبوعاتی پایتخت از سال 87 آغاز شد. اما با گذشت پنج سال از آغاز اجرایی شدن این طرح، هنوز همان دکه‌های قدیمی با پیشخوان‌های کوچک در سطح شهر فعال و بساط روزنامه‌ها کف زمین و در اطراف دکه پهن است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سال 87 معاون خدمات شهری وقت شهرداری تهران از نهایی شدن مطالعات ساماندهی و تعویض کیوسک‌های مطبوعاتی خبر داد و سازه‌های جایگزین دکه‌های قدیمی هم طراحی شد.

اما مشکلاتی نظیر عدم هماهنگی اتحادیه کیوسک‌داران با قیمت و شرایط کیوسک‌های جدید و همین‌طور، ممنوعیت فروش دخانیات و تنقلات در کیوسک‌های مطبوعاتی جدید موجب شد که از این طرح استقبال نشود.

سال گذشته هم بار دیگر این طرح در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و الگوی جدیدی از کیوسک‌های مطبوعاتی با رفع اشکال مدل‌های قبلی طراحی شد، اما هنوز هم به ندرت پیش می‌آید که یکی از آنها را در گوشه و کنار شهر ببینیم.

کیوسک‌های جدید نمای بصری به مراتب بهتر از دکه‌های قدیمی دارند، ضمن اینکه طراحی آنها به گونه‌ای است که پلیس می‌تواند داخل آن را به راحتی تماشا کند. علاوه بر این فضای فروش کافی برای روزنامه‌ها در این کیوسک‌ها تعبیه شده و با رایج شدن آنها، دیگر خبری از چیدن روزنامه‌ها روی زمین و سد معبر دکه‌داران نخواهد بود.

رضا قدیمی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل توقف نصب کیوسک‌های جدید مطبوعاتی در تهران اظهار کرد: پیمانکار دلایل اقتصادی داشته و مسائل ناشی از نوسانات ارز و افزایش قیمت‌ها را در این جریان دخیل دانسته است.

وی ادامه داد: این استدلال‌ها در حال بررسی است و شاید هم پیمانکار با توجه به سه‌برابر شدن نرخ دلار حق داشته باشد.

قدیمی با اشاره به اینکه 1400 کیوسک مطبوعاتی تهران وجود دارد، اظهار کرد: طبعا اعتراض‌هایی به این موضوع وجود دارد و هماهنگ کردن 1400 نفر دشوار است، اعتراضاتی وجود دارد، اما اصل کار مهم است که از طرف شهرداری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته انتقادهایی به طراحی کیوسک‌های جایگزین وارد شده بود، گفت: سال گذشته این مشکلات برطرف و طرح‌های این کیوسک‌های جدید نهایی شده است و قطعا پس از بررسی و رفع مشکلاتی که پیمانکار با آن مواجه بوده، اجرای آن دوباره دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل درباره جلوگیری از فعالیت‌هایی به جز عرضه مطبوعات در این کیوسک‌ها هم به ایسنا گفت: وظیفه رسیدگی به موضوع تداخل صنفی بر عهده اتحادیه‌ها و اداره اماکن ناجاست.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: به همین خاطر مکاتباتی با رییس شورای اصناف کشور نیز انجام شده که تداخل صنفی و فروش اقلام غیرمطبوعاتی را پیگیری کنند. اگر یک کیوسک مطبوعاتی تمام اقلام سوپر مارکتی را عرضه می‌کند، این موضوع باید توسط نهادهای مسوول پیگیری شود و به شهرداری ارتباطی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین