کد خبر: ۱۹۰۶۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱

احمدی‌نژاد: انتخابات ۹۲ قطعاً به یک حماسه عظیم سیاسی در دنیا تبدیل خواهد شد

محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه بخش زیادی از توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران است، گفت: باید در مسیر آبادانی کشور دشمنان را از اعمال فشار اقتصادی مأیوس کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری نوشت: محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال و کلنگ‌زنی یکی از پروژه‌های عمرانی در مازندران با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تأکید کرد: باید ایران را با اتکاء به توان و دانش ایرانی بسازیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تصریح کرد: انتخابات پیش رو قطعاً به یک حماسه عظیم سیاسی در ایران و جهان تبدیل خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه حفظ فرهنگ، عزت و عظمت ملت ایران در طول تاریخ با حضور داوطلبانه ملت در میدان محقق شده است، گفت: اگر نیروی عظیم ملت در عرصه مدیریت کشور جاری شود، حماسه‌های پی‌درپی در عرصه‌های مختلف ایجاد خواهد کرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بخش زیادی از توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت‌ ملت ایران است، افزود: باید نقطه امید طراحی‌ها و بدخواهی‌های دشمن را در هم بشکنیم و این ممکن نیست جز با اینکه در سازندگی کشور به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان از ایجاد مانع در مسیر پیشرفت کشورمان ناامید شوند و کاری کنیم که حلقه فشار اقتصادی دشمنان این مردم از کار بیفتد.

وی با بیان اینکه ساختن ایران نیازمند اینست که همه دست به دست هم دهیم، تصریح کرد: از زمانی که برای نخستین بار شعار ساختن ایران سر داده شد، برخی افراد هر روز می‌گفتند که نمی‌شود و نمی‌توانید اما تجربه‌ها در عرصه‌های گوناگون مثل ساخت مسکن، خودکفایی در تولید سیمان، فولاد و برق و افزایش دو برابری تولید، نشان داد که می‌شود کارهای بزرگ انجام داد و اگر همه ملت بسیج شود، می‌توان به اندازه یک تاریخ کار کرد.

رئیس جمهور ظرفیت‌های ملت ایران را نامحدود توصیف کرد و گفت: همه جای ایران سرشار از ثروت‌های طبیعی است و بهترین نیروی انسانی دنیا را در کشور داریم که امروز از دانش پیشرفته در همه عرصه‌ها برخوردار است.

احمدی‌نژاد افزود: با این همه ظرفیت‌های نیروی انسانی موجود در کشور، اگر دست به دست هم دهیم، می‌شود قله‌ها را فتح کرد اما رمز این حرکت آنست که مسئولان آن را باور کرده و اجازه دهند این استعدادها در اداره کشور به طور جدی فعال شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر مدیران فکر کنند که فقط خودشان درباره همه امور تصمیم گیرند، استعدادهای بی‌پایان و عظیم مردم زایل خواهد شد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در طول تاریخ طولانی ایران این مردم بودند که داوطلبانه فرهنگ، عزت و عظمت آفریدند و به نسل‌های بعد منتقل کردند، اظهار داشت: دفاع مقدس را مردم اداره کردند و همین مردم بودند که شهید داند و اگر چه رهبری‌های الهی امام راحل و حرکت در خط ولایت در این مسیر تأثیر به‌سزایی داشت، اما امام(ره) و رهبری معظم انقلاب نیز با اتکاء و اعتماد به مردم و باز کردن راه مقابل مردم بود که توانستند این نیروی لایزال را در مسیر حفظ و پیشرفت کشور به جریان بیندازند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح قطعه چهارم به عنوان اولین بخش از آزادراه تهران - شمال و آغاز عملیات احداث جاده تنکابن - قزوین گفت: ارتباط شمال و جنوب رشته‌کوه البرز همواره از جهات گوناگون مثل همبستگی، امنیت ملی، مبادلات اقتصادی و فرهنگی برای کشورمان مهم بوده است و اکثریت مردم ایران در شمال و جنوب این رشته‌کوه علاقمند بودند حداقل سالی یکبار به قسمت دیگر کشور سفر کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پیش از این چندین راه برای ارتباط بین شمال و جنوب کشور، ساخته شده بود، که البته مناسب شرایط امروز نیستند، ادامه داد: امروز خودروهای کشور به لحاظ سطح کیفیت و کمیت، ارتقاء زیادی یافته‌اند و در ایام تعطیل به یکباره ده‌ها هزار خودرو در یک نیم‌روز عازم جاده‌های ارتباطی شمال کشور می‌شوند که هر یک می‌خواهند با سرعت زیاد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسیر را طی کنند و برای تأمین امکان آمد و شد، ایمن و سریع‌تر این خودروها باید اقدامات جدید صورت گیرد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: دولت در این راستا اجرای چند اقدام را در دستور کار خود قرار داد؛ اول اصلاح جاده‌های موجود که بر این مبنا ارتقاء سطح کیفی جاده‌های هراز و فیروزکوه به سرعت در حال انجام بوده و طبق برنامه‌ریزی‌ها باید تا پایان سال 92 به اتمام برسند.

وی با اشاره به اقدام دولت برای تکمیل هر چه سریع‌تر بزرگراه قزوین - رشت ادامه داد: یک کار اصلی و بزرگ دیگر که بحث اجرای آن از سال 72 آغاز شده است، احداث جاده تهران - شمال است که سعی کردیم به آن سرعت دهیم و در 2 سال اخیر بر تکمیل حداقل یکی از قطعات اصرار کردیم تا طلسم ساخت آن شکسته شود.

احمدی‌نژاد با سخت و پیچیده توصیف کردن پروژه احداث آزادراه تهران - شمال و با بیان اینکه پیش‌بینی‌های مناسب از جهات گوناگون متناسب با سختی واقعی اجرای چنین پروژه‌ایی صورت نگرفته، تصریح کرد: امسال یک قطعه دیگر این بزرگراه که از تهران آغاز می‌شود به طول 32 کیلومتر افتتاح خواهد شد و قطعات دو و سه به طول 67 کیلومتر باقی می‌ماند که تصمیم گرفته شده است، عملیات اجرایی این 2 قطعه به بچه‌های مؤمن و فداکاری که دفاع مقدس را اداره کردند و برای خدمت شب از روز نمی‌شناسند، سپرده شود و طبق توافق صورت گرفته به زودی کار آنها آغاز خواهد شد.

* احداث قطار سریع‌السیر به شمال در همین دولت کلید می‌خورد

رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه‌هایی که نیمه‌کاره می‌مانند تبدیل به یک دغدغه می‌شوند، خاطر نشان کرد: امروز احساس می‌کنم دغدغه تکمیل جاده تهران - شمال و احداث جاده تنکابن - قزوین که ساخت آن به جمعی از بچه‌های دفاع مقدس سپرده شده است، رفع شد و مطمئنم این بچه‌ها کار ساخت هر دو جاده را به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پیش خواهند برد.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه ساخت راه‌های جدید و ارتقاء سطح جاده‌های ارتباطی موجود بین جنوب و شمال رشته‌ کوه‌های البرز امکان تردد آسان‌تر و گسترده‌تر بین این دو بخش را فراهم خواهد کرد، گفت: اگر همه این راه‌ها به بهره‌برداری برسند، آنوقت در یک تعطیلات شاهد مسافرت جمعیت زیادی به شمال کشور خواهیم بود که اگر زیرساخت‌های آن از همین امروز در منطقه تأمین نشود، آن موقع دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه در خود خطه شمال نیازمند یک شبکه ارتباطی بسیار پیشرفته هستیم، اظهار داشت: سه سال پیش دولت تلاش کرد، 2 پروژه احداث آزادراه ساحلی در شرق تا غرب ساحل جنوبی دریا و یک قطار سریع‌السیر ساحلی را اجرا کند، اما مقداری که در اجرای این پروژه پیش رفتیم عده‌ای پیدا شدند که با حرف‌های بیهوده کار عظیمی را که ثمرات زیادی خواهد داشت، متوقف کردند، اما دولت همه موانع را برطرف کرده و امروز اعلام می‌کنم که امیدوار هستیم عملیات اجرایی این دو کار نیز در همین دولت دهم آغاز شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به ممنوعیت سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در استان‌های ساحلی دریای مازندران تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای با نیت خیر اما استدلال‌های غلط سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در خطه شمال را ممنوع کرده بودند، اما خوشبختانه در دولت این موانع برطرف شده و صنعت می‌تواند از این پس به شرط رعایت ضوابط زیست‌محیطی در کنار عرصه‌های دیگر فعالیت اقتصادی مردم در این منطقه فعال باشد.

احمدی‌نژاد استان‌های ساحلی دریای مازندران را سرمایه عظیم و استثنایی ملت ایران توصیف کرد و گفت: این منطقه به لحاظ گردشگری، کشاورزی و تبادلات فرهنگی ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد و هم مردم ایران و هم غیرایرانی‌ها علاقه دارند و باید برای استفاده از طبیعت، معنویت، صفا و صمیمیت شمال بتوانند راحت و ایمن به اینجا رفت و آمد کنند.

وی با اشاره به مسافرت بیش از 13 میلیون نفر در نوروز امسال به مناطق شمالی کشور تصریح کرد: این برای یک کشور سرمایه عظیم و ارزشمندی است که مردم آن کشور بتوانند در کشور خودشان گردشگری کرده و به تبادل فرهنگی و توزیع ثروت بپردازند و باید تأمین زیرساخت‌های توسعه این کار هر چه بیشتر تسریع شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
0
5
خداوند عاقبت این ملت را ختم به خیر گرداند انشاالله چون حماسه عظیم سیاسی معنایش از عملکرد ایشان در طول این هشت سال مشخص است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین