کد خبر: ۱۹۲۱۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲

گزیده اخبار انتخاباتی 4 اردیبهشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار انتخاباتی:

· نجفی نامزد نمي‏شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بنا ندارم نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری شوم، گفت: بعد از اتمام فعالیتم در دوره سوم شوراها به کارهای عقب‌مانده و شخصی خود خواهم پرداخت.

· آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:نباید اعتماد مردم به نظام و مسئولان مخدوش شود

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از مدیران، فعالان اقتصادی و كارآفرین كشور گفت: مردم ایران، مردمی نجیب و وفادار به نظام و انقلابند و نباید اعتماد و اطمینان آنان را نسبت به نظام و مسئولان مخدوش كرد. تقویت اعتماد مردم می‌تواند وحدت و همدلی را در جامعه ایجاد كند و حماسه سیاسی و اقتصادی نیز با جلب این اعتماد و وحدت و همدلی قابل تحقق خواهد بود..

· پینگ پنگ لاریجانی و محصولی درباره معرفی مشایی به احمدی نژاد

صادق محصولی وزیر کشور دولت اول محمود احمدی نژاد روز گذشته در اظهارنظری عجیب مدعی شد که علی لاریجانی، رئیس مجلس اسفندیار رحیم مشایی را به احمدی نژاد معرفی کرده بود. در پی اعلام این موضوع از سوی محصولی چند ساعت بعد روابط عمومی مجلس با صدور اطلاعیه‌ای این خبر را به شدت تکذیب کرد.

با این حال محصولی کوتاه نیامد و در واکنش به تکذبیه لاریجانی درباره معرفی کردن مشایی به احمدی‌نژاد از سوی وی گفت:‌ خود آقای لاریجانی در جلسه‌ای به بنده این موضوع را گفت.

اما اگر لاریجانی می‌گوید که من مشایی را معرفی نکرده‌ام ما نیز فرض را بر عهده ایشان می‌گذاریم اما خداوند در روز قیامت درباره صدق و کذب این خبر قضاوت خواهد کرد.

· به اجماع نرسيم شكست مي خوريم

محمد رضا عارف با بیان این که باید از فضای بدبینی دست برداریم، گفت: در حال حاضر ما اصلاح‌طلبان به دنبال اجماع هستیم چرا که تجربه 84 را داریم چون به اجماع نرسیده و شکست خوردیم قطعاً امروز برای ما به اجماع رسیدن مهم‌تر از آن است که به چه کسی برسیم؛ ممکن است خاتمی روی کاندیدای خاصی نظر داشته باشد ولی شرایط کشور ایجاب می‌کند که به سمت اجماع و تفاهم برویم، امروز نیز قطعاً نظر خاتمی و دیگران بر اجماع است اگر چه که دیگر وقتی نداریم.

· تحلیل آسوشیتدپرس از رفتارهای اخیر احمدی نژاد

آسوشیتدپرس نوشت: احمدی‌نژاد مشایی را ممتاز و فرزانه و دارای قلبی چون آینه وصف کرده است و تصمیم دارد به هر شکل ممکن ادامه راه خودش را به مشایی بسپارد.

آسوشیتدپرس اخیرا در تحلیلی ، احمدی نژاد را بلندگوی مشایی دانسته و تاکید کرده است: رییس جمهور ایران در صدد است به هر طریق مشایی را جانشین خود قرار دهد.

این رسانه با اشاره به سخنان و تحلیل های احمدی نژاد در دفاع از مشایی و حمله به برخی چهره های سیاسی نوشته است: رییس جمهور ایران قصد دارد با این کار به صدر توجهات مردم منتقل شده و در انتخابات آینده پیروز شود.

· آمادگی شریعتمداری برای کنار رفتن به نفع هاشمی و خاتمی

محمد شریعتمداری، وزیر پیشین بازرگانی در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله رضوانی در جمع خبرنگاران گفت: حاضرم به نفع هاشمی یا خاتمی کنار بکشم اما فعلا خبر موثقی مبنی بر آمدن این عزیزان نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که «اگر شورای نگهبان صلاحیت شما را احراز نکند چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟» اظهار کرد: من از شورای نگهبان تشکر می‌کنم زیرا احراز صلاحیت‌ نامزدها انتخابات حق قانونی شورای نگهبان است.

· بسیجی خواندن چاوز نتیجه آرمان گرایایی کاسب کارانه است

محمد باقر قالیباف گفت: این که یک وقتی می آییم و یک شعارهای تندی می دهیم، یعنی فقط روحیه تقابلی و در اوج شعارزدگی دنبال می کنیم؛ نمونه های آن را ما در سفرهای اولی که به نیویورک اتفاق افتاد، می بینیم. نتیجه آن چه شد؟ نتیجه اش در سفر آخر جز این نبود که آنجا از روی عجز و تسلیم، حرف هایی بزنیم که هیچ سنخیتی با مبانی نظام و انقلاب نداشته باشد. این نتیجه آرمانگرایی شعاری است که در فضای سیاست زده طرح شده است. بسیجی خواندن چاوز نتیجه آرمان‌گرایی کاسبکارانه است.

· یک مدیریت عاقل متوسط هم می تواند کشور را اداره کند

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با اعضای کمیته وحدت فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور باید به فکر چگونگی اداره کردن جامعه باشد، گفت: مردم را با دروغ و پول دادن و روش‌های کمیته امدادی نمی‌توان اداره کرد .

وی با بیان اینکه یک مدیریت عاقل متوسط هم می‌تواند کشور را اداره کند، گفت: اگر نتوانیم کشور را اداره کنیم در مقابل مردم مسئول عندالله هستیم. اکنون به جای دلیل، دلالی می‌کنند و ما خودمان و مردم را فریب می‌دهیم.

· معرفی گزینه اول و دوم اصلاحات

عضو حزب کارگزاران گفت: گزینه اول اصلاحات خاتمی است و گزینه بعدی آنها هاشمی است اما هیچکدام برای حضور در انتخابات جواب قطعی نداده‌اند.

اسحاق جهانگیری عضو حزب کارگزاران سازندگی در حاشیه مراسم ختم پدر علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح طلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گزینه اول ما خاتمی است و گزینه دوم اصلاح‌طلبان هاشمی است اما هیچکدام تا کنون جواب قطعی به ما نداده‌اند.

جهانگیری تأکید کرد:‌ بنابراین احتمال حضور بنده در انتخابات جدی‌تر شده اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

· موضع مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در مورد انتخابات

حجت‌الاسلام مسعود ادیب عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این مجمع برای چگونگی ورود به انتخابات بر اساس کاندیداهایی که وارد عرصه خواهند شد تصمیم گیری خواهد کرد، گفت: در حال حاضر ترجیح مجمع محققین کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی یا حجه الاسلام خاتمی برای حضور در این دوره انتخابات از ریاست جمهوری می باشد

· ميرتاج الديني از پاسخ در مورد سخنان اخير احمدي نژاد طفره رفت

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم سومین روز درگذشت آیت‌الله رضوانی در پایان در پاسخ به سئوالي درباره اظهارات اخیر رییس‌جمهور درخوزستان مبنی بر تهدید به افشاگری گفت: بازار و مسجد مکان مناسبی برای پاسخ دادن به این سوال نیست.

· ما با احمدي نژاد تعارف نداريم

حميد رسايي كه هويت سياسي اش را مديون طرفداري از احمدي نژاد است اين روزها به مخالفان او پوسته است . گسستي كه او هنوز راهي براي توجيهش پيدا نكرده است عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این‌که «ما از رای‌هایی که سال‌های 84 و 88 به احمدی‌نژاد دادیم، دفاع کرده و به آن افتخار می‌کنیم» در عین حال گفت: البته ما به آن آقای احمدی‌نژاد و نه این آقای احمدی‌نژاد افتخار می‌کنیم. ‌‌وی با انتقاد از رییس‌جمهور یادآور شد: احمدی‌نژاد سال 84 به دنبال خدمت بود که همان زمان نتیجه‌اش را گرفت. اگر به عملکرد دولت نهم در چهار سال عمرش نگاه کنیم، شاهد اتفاقات بزرگی در کشور خواهیم بود. چرا در طول دولت نهم کسی از بولتن و بولتن‌سازان حرف نمی‌زد؟

· محمود احمدي نژاد در قم: حرف‌هایی هست که بعدا مي گويم

محمود احمدي نژاد يك روز پس از اظهارات جنجالي خود در استان خوزستان كه گفته بود «به من پيغام داده اند اگر رويت را زياد كني پدرت را در مي آوريم.» روز گذشته با حضور در شهر مقدس قم در مراسم آیین بهره‌برداری از سامانه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم سخنراني كرد. به گزارش «ایسنا»، احمدي نژاد در بخشي از سخنانش گفت: وقتی یک آرمان به حکومت می‌رسد، کم‌کم میل به حکومت برای حکومت یا بهره‌برداری از حکومت یا میل به سکون بیشتر می‌شود، پس فکر نکنید که ما استثناء هستیم. چون انقلاب و پیامبر هم استثناء بود و این تمایلات وقتی که پیامبر در بستر بیماری بود، خود را نشان داد.

در مراسم تشيع جنازه چاوز برايم سئوالات شرعي پيش آمد

احمدي نژاد با اشاره به اینکه "در مراسم تشییع‌جنازه چاوز در صف مردم ایستاده بودم و مردم فریاد «ویوا ایران» یعنی زنده باد ایران را سر می‌دادند"، به شوخی گفت: البته «ویوا احمدی‌نژاد» هم زیاد می‌گفتند.

احمدی‌نژاد در ادامه به شوخی افزود: البته در این مراسم، برای ما سوالات شرعی هم پیش می‌آمد که بعدا می‌پرسیم. چون وقتی سوال شرعی پیش می‌آید، باید بپرسیم تا بدانیم

· برخورد خودروی حامل محسن رضایی کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری با گاردریل اتوبان باعث خسارت جدی به خودرو شد گفته می شود وضعیت محسن رضایی خوب است و وی آسیبی ندیده است.

· یحیی آل اسحاق، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری: من در دوران وزارت بازرگانی، معاونانم مشی های سیاسی متفاوتی داشتند، حتی یک شان با بهزاد نبوی رفاقت نزدیک داشت. ولی واقعا به ما کمک کرد.

· صولت مرتضوی، رییس ستاد انتخاباتی کشور: بررسی صلاحیت داوطلبان شورای‌های اسلامی شهر و روستا باید محرمانه و در چارچوب قانون انجام شود تا موجب هتک حیثیت و آبروی افراد نشود.

· مصطفی کواکبیان: اگر تائید صلاحیت نشوم، کف خیابانی عمل نمی‌کنم و در صورتی نیز که پیروز نشوم با شیرینی به رقیب پیروز تبریک می‌گویم و اعلام همکاری می‌کنم.

· حجت الاسلام حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز: جامعه روحانیت در نهایت تنها از یک کاندیدا حمایت خواهد کرد.

· مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور: اگر بنا بود از اطلاعاتی که داریم علیه این و آن و یا متشنج کردن فضای کشور استفاده کنیم، تا امروز استفاده می‌کردیم. این موضوع را قانونی و اخلاقی نمی‌دانیم.

· حجت الاسلام هاشمی نژاد، فعال سیاسی اصلاح طلب: از بین هاشمی و خاتمی یک نفر در انتخابات حاضر خواهد شد.

· وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبر نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین پذیرش ریاست سازمان صداوسیما پس از ترک وزارت ارشاد را رد کرد.

· محمدرضا باهنر: سخنان روز دوشنبه آقای رئیس‌جمهور یا کلا بلوف است که انجام چنین کاری در حد رئیس‌جمهور خیلی بد است. اما اگر چنین نیست باید پرسید چرا اگر آقای رئیس‌جمهور پرونده‌ای از کسی دارد که مبتنی بر آن جرمی اتفاق افتاده یا سوءاستفاده سیاسی و اقتصادی شده، آن را نگه داشته است، نگه داشتن آن هم جرم است.

اخبار مربوط به دکتر روحانی

· عقلای نظام مشکلات را حل کنند

حسن روحانی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با بیان اینکه انتخابات به معنای نفی خشونت و تغییر سالم قدرت است، خاطرنشان ساخت:این مهم شدنی نیست مگر با به رسمیت شناختن تمام سلایق و شنیدن صدای تمام احزاب حتی احزاب مخالف.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتخابات باید مهر باطل بر گفتمان خرافه بزند، اظهار داشت: شرایط فعلی بحث آن کسی است که سنگی را به چاه می اندازد، عقلای نظام باید این مشکلات پیش آمده را حل کنند.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به اقدامات هسته ای در دوران مسئولیتش اظهار کرد: در سال 83 ما صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای را با اجماع آراء اثبات کردیم و در سال 84 از وقوع جنگ جلوگیری شد همچنین از فرستادن پرونده به شورای امنیت جلوگیری شد. اما از سال 84 سیاست‌ها به گونه‌ای تغییر کرد که الان شاهد تصویب پی در پی قطعنامه‌ها در شورای امنیت علیه ایران هستیم.

روحانی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال کاندیداتوری آیت الله هاشمی و سیدمحمد خاتمی گفت: با آقای هاشمی و خاتمی مشورت کردم و این دو تاکید داشتند در انتخابات شرکت نمی‌کنند و من هم بعد از این مشورت تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتم.

· در نشست دکتر حسن روحانی با دانشجويان در يزد مطرح شد: جوان امروز، نشاطی به دور از شعارهای پر طمطراق سیاسی می خواهد.

· حسن روحانی: باید کشور را به سمت تدبیر و عقلانیت بکشانیم

· دکتر حسن روحانی: گفتگوی دولت و بخش خصوصی راهگشای اتخاذ تصمیم‌های کارشناسی برای اقتصاد کشور است.

اخبار داخلي :

· مشایی: احمدی‌نژاد از نظر اثر جهانی، دارای جایگاهی بالاتر از ریاست‌جمهوری است.

· پاسخ های وزیر ورزش نمایندگان را قانع کرد

وزیر ورزش و جوانان روز گذشته برای پاسخ به سوال 9 نماینده در صحن علنی بهارستان حاضر شد و در نهایت با کسب 106 رای موافق در مقابل 63 مخالف و 16 ممتنع، توانست نمایندگان را قانع کند. رای نمایندگان در شرایطی به نفع ویزر ورزش اعلام شد که آنها از بدو ورود عباسی به مجلس، بیش از آنکه به سوال مطرح شده و پاسخ وزیر توجه کنند، به دور وزیر و معاونانش حلقه زده بودند تا درخواست های خود را مطرح کنند. بهروز نعمتی به نمایندگی از سوال کنندگان ، دخالت وزیر در عزل و نصب فدراسیون ها کشتی، شنا، قایقرانی و دوچرخه سواری را مطرح کرد و از تخصیص نیافتن اعتبارات مربوط به ورزش شهرستان ها و جوانان انتقاد کرد. او همچنین از تامین هزینه جشن های دولت در جزیره قشم و مراسم های مشابه توسط وزارت ورزش خبر داد و گفت که وزیر ورزش تحت تاثیر جریان انحرافی اقدام به عزل و نصب در حوزه ورزش می کند. اما در نهایت و در حالیکه نماینده سوال کننده از توضیحات وزیر قانع نشده بود، رای موافق نمایندگان به وزیر، باعث شد تا عباسی بدون دریافت کارت زرد صحن مجلس را ترک کند

· اعتراض شجونی به رابطه احمدی نژاد و مشایی

حجت الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز و یکی از مدافعان سر سخت احمدی نژاد هم به صف طویل منتقدان امروز او در جریان اصولگرایی اضافه شده است. شجونی دیروز گفت: متاسفانه لجبازی کمر رئیس‌جمهور را شکست. ما هم آدمی نیستیم که بخواهیم به ایشان توهین کنیم. خود من شخصاً 10 استان کشور رفتم تا برای احمدی‌نژاد تبلیغ کنم. حرف‌های حزب‌اللهی 84 احمدی‌نژاد خیلی فرق دارد با حرف‌های لیبرالی سال 92. اینها را که انسان بررسی می‌کند، نقاط منفی دولت را متوجه می‌شود.

دلیل زاویه پیدا کردن احمدی‌نژاد با مجلس برای این است که رئیس‌جمهور از اجرای قانون خوشش نمی‌آید و می‌خواهد خودش هرچه فرمودند، فرموده باشند. این جنبه‌های منفی‌اش خیلی بد است.

· کنگره حزب عدالت و توسعه اوایل خرداد برگزار می شود

· هواپیمایی ساها تعطیل شد؛ علت: فرسودگی ناوگان

سیاست خارجی و امور بین الملل

· دیدبان حقوق بشر خشونت در میانمار را «پاک‌سازی قومی» خواند

· یک زن مسلمان، نماینده پارلمان استرالیا شد

· صالحی هرگونه ارتباطی با توطئه خارج کردن یک ترن مسافری از خط در کانادا را رد کرد و ادعای ارتباط ایران با این موضوع را «مسخره و ساختگی» خواند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
0
27
اقای کواکبیان ، استاد دانشگاه امام صادق ، خودت را به اصلاح طلبان نچسبان.
دانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
0
15
اینقدر خودتون رو آزار ندین رییس جمهور آینده سید محمد خاتمی است، والسلام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
0
0
ببينم اين اجماع اصلاح طلبان كي ميخواد صورت بگيره،انتخابات كه رسيد؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین