کد خبر: ۲۱۲۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳

قطع درختان ۴ میلیون هکتار جنگل به اسم توسعه

یک فعال در صنعت گردشگری در ایران گفت: ۱۸.۵ میلیون هکتار جنگل در کشور به ۱۴.۵ میلیون هکتار رسیده که چهار میلیون هکتار به اسم توسعه قطع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد طالع شامگاه چهارشنبه در حاشیه سمینار روستاهای هدف گردشگری و توسعه پایدار در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: توریسم پایدار به معنای آن است که رشد و پیشرفت کنیم، اما به طبیعت ضربه وارد نکنیم. وی افزود: امیرالمومنین (ع) می‎فرمایند هیچ درخت، نهر و چشمه‌ای نباید قطع شود که اینها نشان‎دهنده توسعه پایدار است.
 
بنیانگذار گردشگری در ایران با تاکید بر اینکه همه جاذبه‎ها در روستاها است، تصریح کرد: درصد رشد توریسم در دنیا به طور متوسط چهار درصد اما رشد طبیعت‌گردی و جهانگردی روستایی ۱۲ درصد است. طالع با بیان اینکه توریسم امروز به دنبال هتل پنج ستاره نیست بلکه به دنبال هویت است، خاطرنشان کرد: ادبیات توسعه هنوز در ایران جا نیفتاده، مسائلی که در کشور شاهد آن هستیم رشد هستند نه توسعه، در حال حاضر سوئد ۸۰ درصد مواد سوختی خود را کنار گذاشته و از اتانول استفاده می‎کند که هیچ عوارضی برای منابع طبیعی نداشته باشد.

 به گزارش فارس، بنیانگذار گردشگری در ایران یادآور شد: گلستان از ۱۴۹ تپه تاریخی، ۱۰ غار، ۱۲ قلعه معروف، هشت پارک ملی و مناطق حفاظت شده، ۱۶ تالاب و منابع آبی، ۲۴ رودخانه کوچک کم‎آب، پرآب و متوسط آب، پنج آبشار و چندصد گونه گیاهی و حیات وحش برخوردار است که همه اینها ظرفیت روستایی است. طالع بیان داشت: روستاها از بیشترین ظرفیت برای توسعه صنعت توریسم برخوردار هستند که اگر این موضوع شناخته شود می‎تواند علاوه بر رونق اقتصادی زمینه اشتغالزایی را نیز فراهم کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین