کد خبر: ۲۳۲۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:

احزاب بايد با تلاش مشتركشان، منافع ملي را ارتقاء دهند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي شوراي سياستگذاري و دبيران حزب اراده ملت ايران يكي از كاركردهاي اصلي احزاب درجامعه را، آموزش و تربيت نيروها براي اداره امور كشور دانست و گفت: در واقع احزاب، نقش مهمي در تربيت نخبگان سياسي دارند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تأكيد بر اهميت تشكيل احزاب نيرومند و فراگير كه لازمه اداره دموكراتيك و تكيه بر اراده سياسي مردم در امور است، افزود: بازدهي كاركرد حزبي باعث توانمندسازي منابع و ظرفيت‌هاي نيروي انساني شده و تركيب كيفي مجالس و دولت‌ها روز به روز قوي‌تر، عقلاني‌تر و توسعه يافته‌تر مي‌شود.

به گزارش آفتاب، ايشان تصريح كرد: احزاب سياسي مردمي و قوي كه در چارچوب قانون شكل گرفته و بدنبال تقويت آرمانهاي انقلاب هستند مي‌توانند قدرت را در بدنه حاكميت مهار و نهادينه كنند و به آن سر و سامان داده و قدرت را در مسير قانون بدست گيرند و مانع فزون‌خواهي گروه‌هاي فشار افراطي و لابي‌هاي فراقانوني مختلف شوند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با استناد به آيات متعدد قرآن كريم در مورد اهميت مشي اعتدال، ميانه‌روي و امت وسط در جوامع اسلامي به عنوان الگو و سرمشق براي همه جوامع گفت: امت وسط اسلامي كه مشعل هدايت زندگي و اراده كشور را از قرآن مي‌گيرد، داراي منطق، استدلال و تفكر و تعقل است و تا زماني كه مورد تهاجم قرار نگيرد دست به شمشير و سلاح نمي‌برد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، امام خميني(ره) را مظهر اعتدال دانست و افزود: امام از همان روزهاي آغازين مبارزه عليه طاغوت، همواره از گروه‌هاي افراطي و تندرو دوري كردند و پافشاري و تأكيد ايشان بر نقش مردم در تصميم‌گيري‌ها بود كه با اتكا به همين سرمايه عظيم پيروزي انقلاب اسلامي با كمترين هزينه را به همراه داشت.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، گفت: غفلت از اصالت و جايگاه حضور مردم در صحنه‌ها، سرانجام و فرجامي خوش نخواهد داشت و قطعاً به شكست منجر خواهد شد. ايشان تأكيد كرد تكيه بر مردم ماندگار، عقلاني و اعتدالي است و افراط، تندرويي، جناح بازي و تعصبات كور باندي، آفت هر حركت بالنده و انقلابي است كه پايدار و ماندگار نخواهد بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، ضمن يادآوري برخي تندروي‌هاي دهه اول انقلاب و در مراحل بعد بیان داشت:  عده‌اي از مردم از آن تندروي‌ها رنجيدند، بعدها نيز شكل تندروي‌ها عوض گرديد كه بايد همه براي جلوگيري از پيشروي آن تلاش نمائيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اعتدال را اعتقاد به يك هدف مقدس دانست و با بيان اينكه حزب نبايد با ايجاد تكثر و تفرقه در مقابل وحدت و همگرايي قرار گيرد اظهار داشت: منافع عمومي را عوامل وحدت‌آفرين تأمين مي‌كند و احزاب بايد با تلاش مشتركشان منافع ملي را ارتقاء دهند.
در ابتداي اين ديدار، آقاي حكيمي‌پور به برخي چالش‌هاي موجود در جامعه اشاره كرده كه راه‌حل آن را نيز وحدت ملت خواند.

در ادامه نيز آقايان دكتر كوزه‌گر، صمدي، كاتبي و شفاهي به كاركرد احزاب در كشور اشاره نمودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین