کد خبر: ۲۳۴۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷

حداکثر افزايش تعرفه آب به طور ميانگين 750 تومان است

مدیرعامل شرکت مهندسی اب وفاضلاب کشور میانگین افزایش قیمت آب در تعرفه جدید را برای مصرف کنندگان تا 20 مترمکعب در هر ماه ، به طور میانگین 750 تومان اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روابط عمومي راديو اقتصاد حمید جانباز در گفتگو با اين رادیو با بیان اینکه قدر مطلق افزایش تعرفه اب از اول بهمن ماه خیلی ناچیز است ، گفت : ایران کشوری کم آب است که در منطقه خشک و گرم با اقلیم عمدتاَ بیابانی قرار دارد و زهینه تامین اب شرب هم بالاست.

وی افزود: این افزایش به استناد تبصره های قانون بودجه سال جاری بوده است که تا 35 درصد هم اجازه افزایش تعرفه های اب را می داد.

جانباز اعلام کرد از اول ماه یازدهم این تعرفه ها در سامانه های مشترکین قابل اجراست و این افزایش را در قبض فروردین (قبض دوماهه) خواهیم داشت.

وی گفت: میزان افزایش تعرفه به شیوه ای است که مشترکین کم مصرف افزایش اندکی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مهندسی اب وفاضلاب کشور با بیان اینکه 72و نیم درصد مشترکین اب تا 20 مترمکعب در ماه آب مصرف می کنند که به حدود 12 میلیون خانوار و مشترک می رسد.

وی افزود: کسانی که تا 5 متر مکعب در ماه اب مصرف می کنند قبض آنها به طور میانگین 100 تومان بیشتر می شود و مشترکانی که تا 10 متر مکعب مصرف می کنند 269 تومان بیشتر پرداخت خواهند کرد.

جانباز گفت : کسانی که در ماه تا 15 مترمکعب مصرف اب دارند 482 تومان بیشتر پول آب می دهند و مشترکینی که تا 20 متر مکعب آب مصرف می کنند به طور متوسط 750 تومان به قبض آنها اضافه می شود.

جانباز تاکید کرد : این رقم ها بسیار اندک است هر چند عبارت " افزایش20 درصدی به آب بها "k فریبنده و شاید برای برخی ها آزار دهنده است اما رقم اندکی را شامل می شود و میانگین مصرف آب در کشور حدود 17 و نیم مترمکعب است.

وی هشدار داد به صورت کلی کمبود بارش داریم و میانگین بارش در کشور کمتر از میانگین جهانی است و این بارش هم به صورت موزون نیست و حجم زیادی از بارش ها در نوار ساحلی است.

جانباز گفت : در بیشتر مناطق کشور و فلات مرکزی کمبود بارش داریم که موجب کاهش منابع آب قابل استحصال شده و این منابع محدود هم با رشد فزاینده جمعیت و تقاضا و به ویژه در کلانشهرها همراه است.

وی تاکید کرد : افزایش تقاضا و کاهش منابع ما را مجبور می کند آب را از فاصله های زیاد منتقل کنیم که هزینه ها را بالاتر می برد واجرای طرح های انتقال آب زیاد است و هر روز طول این طرح ها بیشتر می شود.

ضرورت حذف ظرفيت هاي منفي در مسير اقتصاد مقاومتي

یک اقتصاددان تاکید کرد : استقرار اقتصاد مقاومتی ‌به اعتماد ، باور و اطلاعات نیاز دارد و باید در کنار ظرفیت شناسی تولید ثروت برای حذف ظرفیت های منفی و بازدارنده هم برنامه ریزی کنیم.

به گزارش روابط عمومي راديو اقتصاد ساسان شاه ویسی در مصاحبه با اين رادیو گفت : سیاست های اقتصاد مقاومتی امیدواری ها را افزایش داده است تا مردم در کنار مسئولان برای افزایش ثبات و پایداری اقتصادی ملی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ساماندهی پراکنش تجارت خارجی و افزایش وسعت بازارهای صادرات غیرنفتی ضروری است ، گفت : وابستگی هزینه های دولت به صادرات نفت خام و همچنین وابستگی بازار ارز به درامدهای نفتی سبب شده است در این زمینه ها آسیب پذیر باشیم ، چون تحت تاثیر متغیرهای بیرونی است.

شاه ویسی گفت : به الگوی توسعه اسلامی - ایرانی و بومی نیاز داریم و باید اصلاحات ساختاری را در اولویت قرار دهیم و جوهره اقتصاد ملی را در اینده هویت دانش بنیان تشکیل می دهد.
شاه ویسی گفت : در اینده باید به ساختار اقتصادی " انسان محور " برسیم.

وی افزود : اگر بخشی از نهادهای حقیقی و حقوقی موثر در اقتصاد ملی به اقتصاد مقاومتی و ضرورت ان توجه نکند و به این موضوع باور نداشته باشد ، نوعی ظرفیت منفی ایجاد می کند که باید ریشه کن شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین