کد خبر: ۲۳۸۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی:

وقتی ارزش‌های فرهنگی منزوی می‌شوند، ضدارزشها رواج می‌يابند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدارهاي جداگانه با رئيس و معاونان مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام، اعضا شوراي شهر، شهردار و جمعي از خانواده‌هاي شهدا و رزمندگان شهر بهبهان و معاونت امور مجلس رئيس جمهور و معاونين ايشان، با تبريك سال نو، فرهنگ را به خاطر سابقه مباحث آن در جامعه، يك موضوع قديمي و به خاطر توجه مقام معظم رهبري در نامگذاري امسال، يك پديده جديد دانست وگفت: رئوس فرهنگ كه در كتب با عناوين مكارم و سيئات اخلاقي آمده، مي‌تواند پايه تحقيقات عميق باشد و مركز تحقيقات استراتژيك، ظرفيت مناسبي براي تحقق اين امر مهم دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ارائه تعريف درست براي فرهنگ را از سوي محققان علوم انساني، ضرورتي براي كارهاي ميداني خواند وگفت: توجه به ظواهر و موضوعات فرعي نبايد ما را از اصل موضوع غافل نمايد.

به گزارش آفتاب، ايشان در بيان مصاديق سيئات اخلاقي، دروغ، سخن‌چيني، غيبت، دو به‌هم‌زني، تجسس در زندگي مردم را نام برد و گفت: وقتي ارزش‌هاي فرهنگي مثل صداقت منزوي مي‌شوند، ضد ارزشها مانند پنهان‌كاري يا ريا كاري رواج مي‌يابند و براي بعضي‌ها، شغل مي‌شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سفارش‌هاي امام موسي كاظم(ع) به هشام بن حكم، لشكريان عقل و جهل را برشمرد وگفت: هر يك از مصاديق متضاد، پايه‌هاي فرهنگ هستند كه كودكان بايد در خانواده‌ها، مهد كودك‌ها و مدارس بياموزند و جوانان در دانشگاه‌ها و قاطبه مردم در فضاي عمومي جامعه ياد بگيرند.

عضو مجلس خبرگان رهبري، تفرقه را يك كار ضداخلاقي و ضد فرهنگي خواند و گفت: متأسفانه در جهان اسلام شاهد افزايش روز‌افزون اين بليه هستيم كه پيروان فرقه‌هاي مختلف اسلامي، همديگر را تكفير مي‌كنند و مي‌كشند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش، حلّ مسايل سياست خارجي و انرژي اتمي را ضرورت امروز و آينده كشور دانست و گفت: بسياري از  گره‌هايي كه در كار مردم و كشور ايجاد شده بود، ريشه در مسايل سياست خارجي دارد و حل ديپلماتيك آن،  ويژگي هر كشوري است كه مي‌خواهد در تعامل با ديگر كشورها كار كند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام وابستگي مسايل داخلي و خارجي را دوسويه خواند وگفت: در داخل كشور هم بايد با حمايت از برنامه‌هاي خوب دولت، باعث تقويت روحيه سربازان نظام براي مذاكرات سياسي بود تا از حق و حقوق مردم ايران اسلامي دفاع نمايند.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود، بهبهان را داراي سوابقي روشن در تاريخ و خصوصاً در تاريخ شيعه و جدال‌هاي فكري اخباريون و اصوليون بويژه نقش استاد آيت‌الله وحيد بهبهاني معرفي كرد وگفت: شهرت بهبهان به خاطر زادگاه فقها، مورخين و ادبا،  فراتر از ايران و در جهان اسلام است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به جلسه‌اي با ياسر عرفات در اوايل جنگ اشاره كرد وگفت: زماني كه براي ميانجيگري آمده بود، اطلاع داد كه در اتاق جنگ بعثي‌ها نقشه‌اي ديدم كه هدف پيشروي صدام در خوزستان، فلشي به سوي مسجد سليمان و فلش ديگري بسوي بهبهان است.

فرمانده 8 سال دفاع مقدس در خصوص نقش مردم بهبهان در طول جنگ تحميلي گفت: جوانان بهبهان در تمام خطوط مقدم جبهه، ايثارگري داشتند و مردم بهبهان نيز چندين بار مورد هجوم مستقيم بعثي‌ها، مخصوصاً حمله موشکی به دانش آموزان و بمباران شيميايي رزمندگان بهبهانی از گردان فجر در عمليات كربلاي 5 قرار گرفتند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري كارهاي دولت سازندگي براي شهر بهبهان، و پاسخ به تشكر حاضران به خاطر اقدامات دولت سازندگي، گفت: هركس خوزستان و بهبهان را بشناسد، وظيفه خويش مي¬داند كه براي آباداني و زندگي بهتر مردم اين شهر تلاش نمايد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر اين جمله كه «سلام مرا به مردم بهبهان برسانيد»، گفت: دل ما با بهبهان است كه هميشه در تحولات سياسي ايران نقش چشمگيري دارد.»

ايشان افزود: بهبهان ريشه عميقي در تمدن ايراني دارد و كتيبه‌هاي باستاني، شناسنامه شهر شما در تاريخ است.

در آغاز ديدار اوّل، ابتدا دكتر علي اكبر ولايتي، رئيس مركز تحقيقات استراتژيك گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي مركز ارائه كرد و گفت: ايران به عنوان كشوري تأثيرگذار در جهان اسلام و كشورهاي جهان سوّم فراتر از روزمرگي، تحولات منطقه‌اي را زيرنظر دارد و بررسي مي‌نمايد.

آقاي دكترمهرپور هم به بيان ديدگاه خويش در خصوص چگونگي فعاليت‌هاي ديني، فقهي و حقوقي در مجموعه نهادهاي زيرنظر مجمع تشخيص مصلحت نظام پرداخت.

در ديدار دوّم نيز آقاي دانايي، رئيس شوراي شهر بهبهان  با اشاره به قدمت تاريخي آن شهر در تاريخ ايران و استان خوزستان، به بيان ايثارگري‌هاي مردم بهبهان در 8 سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: فقط در زمان دولت سازندگي بود كه رئيس جمهور وقت (آيت‌الله هاشمي رفسنجاني) با نگاه زيربنايي به بهبهان آمدند و سد مارون را ساخته و خودشان افتتاح كردند.

آقايان علي آقاجري، رئيس كميسيون عمراني شوراي شهر، سيد صدرالدين آقا ميري، شهردار و عطاالله رحيمي عضو شوراي شهر، گزارشي از اوضاع شهر بهبهان و كمبودها و مشكلات مردم ارائه كردند و خواستار توجه مسؤولين به اين خطّه شدند.

در ديدار سوّم نيز حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاري با ارائه گزارشي از برنامه‌هاي معاونت پارلماني رئيس جمهور، تعامل دولت و مجلس را مثبت ارزيابي و اظهار اميدواري كرد كه روز به‌روز بيشتر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین