کد خبر: ۲۴۵۰۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
مدیر کل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد

ضرورت افشاگری درباره جریان‌های افراطی

مدیر کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اشاره به ربایش بیش از 200 دختر دانش آموز در نیجریه و اقدامات جریانات افراطی در کشورها، گفت: ‌اینگونه اتفاقات به ما هم مربوط است و اگر درباره جریانات شکل دهنده به آنها افشاگری و اهداف پنهان آنها اطلاع رسانی نشود ممکن است منطقه خاورمیانه و حتی کشور ما را نیز تحت تاثیر قرار دهد چرا که این جریانات افراطی همه کشورها را تهدید می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: صدیقه حجازی در همایش همگرایی علیه تروریسم و افراط گرایی که در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، افزود: بیش از یک دهه است که در حال شنیدن اخبار ناگواری از کشورهای اسلامی هستیم و در این مدت گروه‌های نوظهوری با ظاهر با نامهای شهادت طلبی و جهادی شکل گرفته است. طالبان و القاعده نخستین گروه‌هایی بودند که در این زمینه تاسیس شدند و در حال حاضر شاهد فعالیت گروه‌های دیگری مانند بوکوحرام در نیجریه هستیم اما تشکیل این گروه‌ها به بوکوحرام ختم نمی‌شود.

وی با اشاره به ربایش بیش از 200 دختر نیجریه‌ای به علت تحصیل در نیجریه گفت: آنان بیش از یک ماه است که ربوده شده‌اند و خانواده‌هایشان کمترین اطلاعی از وضعیت آنان ندارند. این وضعیت قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد البته روندی که این گروه‌ها پیش گرفته‌اند نشان دهنده آن است که فعالیت آنها به همین ربایش ختم نمی‌شود. به عنوان نمونه روز گذشته خبر ناگوار انفجار بمب در یکی از بازارهای شلوغ نیجریه شنیدیم که در آن بیش از 100 نفر کشته و 10ها نفر زخمی شدند.

مدیر کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: ‌اینگونه اتفاقات به ما هم مربوط است و اگر درباره جریانات شکل دهنده به آنها افشاگری و درباره اهداف پنهان آنها اطلاع رسانی نشود ممکن است حتی منطقه خاورمیانه و حتی کشور ما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. چرا که این جریانات افراطی همه کشورها را تهدید می‌کند.

حجازی تاکید کرد: گروه‌هایی مانند بوکوحرام به ظاهر با نام اسلام و شعارهای جهادطلبانه کار خود را آغاز می‌کنند اما به جای آنکه لوله تفنگ خود را به سوی اسلام آمریکایی نشانه روند به سمت مسلمانان نشانه گرفته‌اند و اقدامات این سازمان‌ها موجب شده است که اسرائیل غاصب در حاشیه امنی قرار بگیرد و این رژیم مدتهاست از تیتر رسانه‌ها فاصله گرفته است و به پیشروی خود در اراضی اشغالی ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا در بخش دیگری از این همایش دکتر انسیه خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به ربایش بیش از 200 دختر دانش آموز در نیجریه اظهار کرد: امروزه ما شاهد جاهلیتی هستیم که پیامبر اسلام (ص) برای ریشه کن کردن آن اقدام کرد. گروه‌های افراطی به نام دین اسلام دختران نیجریه‌ای را به اسارت گرفته‌اند و ادعای فروش آنها را دارند. آنان به نام دین اسلام به قتل و غارت می‌پردازند اما نمی‌دانند که حرمت انسان مومن از حرمت کعبه بالاتر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در زمانی قران بر سر نیزه می‌کردند و با نام اسلام تلاش می‌کردند نیات خود را عملیاتی کنند و در حال حاضر نیز گروه‌هایی مانند بوکوحرام به نام اسلام به ربودن دختران می‌پردازند. آنان با این اقدامات خود تلاش می‌کنند اسلام را دین بدی جلوه دهند و موقعیت زنان در جهان را خدشه دار کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین