کد خبر: ۲۴۵۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰

آغاز حمله رسانه‌ای اسرائیل علیه توافق ایران و گروه 1+5

اسرائیل حمله جهانی علیه توافق هسته ای با ایران را آغاز می کند. هدف از این برنامه، جلوگیری از امضای توافق نهایی میان ایران و قدرت های جهانی (1+5) است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش عصر ایران، این اقدام پس از آن صورت می گیرد که اسرائیلی  ها معتقدند خبر مورد ادعای آنها درباره توقیف یک کشتی سلاح از ایران در دریای سرخ با پوشش گسترده ای در رسانه های غربی روبه رو نشد.

سایت خبری "الرای الیوم" در لندن نوشت: همزمان با آغاز مرحله جدیدی از مذاکرات میان قدرت های بزرگ (گروه 1+5) و ایران بر سر برنامه هسته ای تهران، کابینه اسرائیل تلاش می کند با آغاز برنامه رسانه ای گسترده ای مانع از هر نوع توافقی با ایران شود.

در این حمله رسانه ای، هدف سیاه نمایی ایران در برابر جهان است. در این برنامه تبلیغاتی گفته خواهد شد ایران در اعلام مقاصد خود در برابر گروه 1+5 صادق و راستگو نیست. همچنین هشدار داده می شود که هر نوع توافقی با ایران، این کشور را از تلاش برای کسب بمب اتمی منع نمی کند.

براساس متن منتشر شده در سایت شبکه دوم تلویزیون اسرائیل، این حمله رسانه ای شامل همه رسانه های اسرائیلی و بین المللی و انتشار خبرهای معین در روزنامه های مهم جهان و کانال های تلویزیونی و نصب بنر و تابلو در مکان های عمومی می شود.

در همین ارتباط، شبکه دوم تلویزیون اسرائیل اضافه کرد:‌ طرف های بین المللی تلاش می کنند مانع از اختلاف نظر در مذاکرات تهران و 1+5 درباره سطح غنی سازی اورانیوم در ایران شوند.

روزنامه یدیعوت احارونت چاپ تل اویو هم در گزارشی نوشت: عملیات اسرائیل در توقیف یک کشتی حامل موشک از ایران با پوشش رسانه ای گسترده ای از سوی رسانه های جهانی روبه رو نشد و آنها تنها به انتشار خبرها به نقل از رسانه های اسرائیل اقدام کردند.

چند ماه قبل از این مقامات اسرائیلی از توقیف یک فروند کشتی حامل موشک از ایران به سمت غزه خبر دادند اما تهران به شدت این موضوع را تکذیب کرد.

این روزنامه عبری زبان اضافه کرد: مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل از اینکه جهان و به ویژه سران کشورهای غربی به خبر توقیف کشتی حامل موشک های ایران توجه نکردند و اهمیتی قائل نشدند بسیار عصبانی هستند. آنها معتقدند توجه اصلی جهان به بحران اوکراین و روسیه قرار دارد.

این روزنامه افزود: شبکه های سی ان ان آمریکا و بی بی سی انگلیس و روزنامه نیویورک تایمز خبر توقیف کشتی را در ستون ها و صفحات اصلی یا بخش های اصلی خبری  و حتی در سایت های اینترنتی خود منتشر نکرده اند.

همچنین روزنامه گاردین انگلیس هم در صفحه نخست خود عکسی از موشک های کشتی منتشر کرد اما خبر آن جای برجسته ای در روزنامه نداشت بلکه خبر یک را به افزایش بحران میان اوکراین و روسیه اختصاص داد.

روزنامه واشنگتن پست هم تنها به انتشار سخنان سخنگوی کاخ سفید درباره مشارکت آمریکا در عملیات توقیف کشتی ایرانی بسنده کرد اما این خبر را هم در جای مهمی از روزنامه منتشر نکرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین