آفتابنیوز : آفتاب: حجتالاسلام رحیم محسنی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اینکه «مبعث بهانهای است برای سخن گفتن از دریای بیکران شخصیت وجودی پیامبر(ص)» اظهار کرد: پیامبر مایه عطوفتی برای تمام جهانیان و کفار محسوب میشد و حتی مدعیان روشنفکر غرب و مورخان در منابع خود، از رحمت، عطوفت و مروت ایشان در جنگهای صدر اسلام سخن گفتهاند.
وی ادامه داد: پیامبر(ص) در مقابله با دشمنان و مهاجمان، هیچگاه آغازکننده جنگ نبود و هرگاه اقدام به گسیل سپاهی میکرد به فرماندهانش میفرمودند که در راه خدا گام بردارند و نه برای کشورگشایی.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: عدم مقابله با زنان، کودکان و کهنسالان، به آتش نکشیدن کشتزارها و نخلستانها، تمایل به آغاز جنگ در نیم روز و مخالفت با شبیخون زدن به دشمنان از خصوصیات اخلاقی پیامبر(ص) در رویارویی با مقوله جنگ به شمار میرفت و هدف ایشان در وهله اول در مواجهه با مخالفان، دعوت آنان به حقانیت بود.
محسنی با تاکید بر اینکه «با بررسی دو منظر سخنان و رفتار پیامبر میتوان به وسعت وجودی پیامبر پی برد» گفت: در رابطه با خصایص و ویژگیهای جوان امروز و مقایسه با خصوصیات پیامبر میتوان به خوشبویی ایشان اشاره کرد و این در حالی است که عطر خوش پیامبر تا ساعتها از مسیر عبوری ایشان به مشام هر رهگذری میرسید و اگر بر سر کودکی دست میکشید بوی خوش دستش تا ساعتها بر موی کودک میماند.
وی ادامه داد: پیامبر(ص) اوقات خود را در خانه سه قسمت میکرد و اعمال خود را در سه راستای عبادت خدا، خانواده و اهلبیت(ع) و وجود خود انجام میداد و این در حالی است که حتی ساعاتی را که به خودش اختصاص میداد بین خود و مردم تقسیم میکرد.
این کارشناس تصریح کرد: در دیدگاه پیامبر(ص) به کسانی که به دنبال روزی حلال برای آبرو و خانوادههایشان هستند وعده بهشت و پاداش اخروی داده شده و این در حالی است که در تعلیمات پیامبر، زن و خانواده از جایگاه ویژهای برخوردارند.
محسنی با تاکید بر اینکه «مبعث پیامبر(ص) در جهت تکمیل کردن فضایل اخلاقی نوع بشر است» گفت: با توجه به اینکه قبل از ظهور حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبر، برخی ادیان دستخوش تحول و تحریف شده بودند و از طرفی زمینه پذیرش دین کامل در مردم به وجود آمده بود، فلسفه ظهور مبعث و پیدایش راه صحیح برای حرکت بشریت در چارچوب قانون شکل گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر که عصر انفجار اطلاعات است، دین اسلام کاملترین و منطبقترین دین با فطرت ذاتی انسان است و شخصیت پیامبر اسلام حتی از دیدگاه غیرمسلمان منصف، شخصیت بینظیری است که تکمیل کننده این چرخه محسوب میشود و باید در نظر داشت که برنامهها و دستورات اسلام در جهت سعادت واقعی انسان و وجود پیامبر برکت این دین آسمانی است.