کد خبر: ۲۴۶۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳

طرح تحول نظام سلامت هزینه شیمی درمانی را رایگان کرده است

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان از رایگان شدن هزینه های شیمی درمانی و رادیوتراپی بیماران به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سید علی موسوی جم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا توجه به حوزه سلامت را یکی از مهم ترین اولویت های دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

وی به ارایه خدمات نظام سلامت به بیماران صعب العلاج زیر پوشش بیمه سلامت مانند سرطانی های نیازمند شیمی درمانی و رادیوتراپی اشاره کرد و گفت: در گذشته 90 درصد هزینه درمانی بیماران شیمی درمانی و 70 درصد بیماران نیازمند رادیوتراپی توسط بیمه گذار پرداخت می شد. 

وی افزود: اکنون در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه های رادیوتراپی و خدمات شیمی درمانی بیماران کاملا رایگان شده است.

موسوی جم یادآورشد: در گذشته هزینه پرداخت 10 جلسه رادیوتراپی یک بیمار سرطانی سه تا پنج میلیون تومان تمام می شد، اما اکنون با اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه های درمانی این بیماران رایگان شده است. 

وی هزینه پرداخت بیماران خاص مانند دیالیزی های زیر پوشش بیمه سلامت را نیز رایگان عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیمه سلامت 90 درصد هزینه درمانی بیماران پیوند کلیه را پرداخت می کند. 

به گفته وی هم اکنون ارایه خدمات درمانی به بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز به صورت رایگان انجام می شود.

وی هدف اصلی طرح تحول نظام سلامت را کاهش پرداخت هزینه های درمانی مردم در کلیه مراحل بستری بیان کرد و گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه درمانی بیماری های خاص و صعب العلاج به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. 

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت قیمت تجهیزات بیمارستانی از جمله قیمت انواع استنت قلبی، لنزهای چشمی و انواع داروهای مربوط به شیمی درمانی کاهش یافته است. 

موسوی جم اظهار کرد: در گذشته هزینه برخی از داروهای شیمی درمانی 45 میلیون ریال تمام می شد، اما اکنون با اجرای طرح تحول نظام سلامت 20 درصد هزینه این داروها کاهش یافته است و هزینه پرداختی انواع استنت قلبی بیماران 10 درصد کاهش یافته است. 

وی افزود: در گذشته هزینه انواع استنت قلبی بیماران دو میلیون و 300 هزار تومان تمام می شد، اکنون به دو میلیون و 50 هزار تومان کاهش یافته است. 

وی حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و بیماران نیازمند را هدف اصلی این طرح دانست و افزود: هم اکنون حال و هوای حوزه سلامت فرصتی برای رفع مشکلات موجود است. 

به گفته وی این فرصت طلایی با تلاش دولت تدبیر و امید، منویات مقام معظم رهبری، دولتمردان و مجلس فراهم شده و گامی در راستای تحول نظام سلامت است. 

دکتر موسوی جم کاهش پرداختی از جیب مردم و برقراری عدالت و رفاه اجتماعی در عرصه سلامت را از اهداف و برنامه های طرح نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: آحاد جامعه در راستای ارتقای سلامت خود می توانند به بهترین شکل از این فرصت ها بهره گیرند. 

موسوی جم عدم ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را مهمترین مشکلات عرصه سلامت بیان کرد و گفت: اجرای این طرح به ماندگاری پزشکان جهت خدمت در مناطق محروم کمک می کند. 

به گفته وی اجرای این طرح از ارجاع بیماران برای درمان به خارج از استان و خارج از بیمارستان های دانشگاهی جلوگیری می کند. 

وی با اشاره به تحولات طرح نظام سلامت در زمینه های مختلف درمان گفت: در راستای اجرای این طرح، آموزش نیروهای بیمارستانی در حال افزایش است. 

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان با اشاره به اینکه هم اکنون اقشار مختلف مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 109 هزار نفر از مردم استان برای پوشش همگانی بیمه ثبت نام کرده اند و از مزایای رایگان دفترچه بیمه درمانی بهره مند خواهند شد. 

موسوی جم افزود: هم اکنون 99 درصد روستاییان استان کردستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

به گفته وی؛ تاکنون 109 هزار نفر از افراد فاقد بیمه در راستای پوشش بیمه ای ثبت نام کرده اند و تا پایان خرداد سال جاری از مزایای بیمه سلامت بهره مند خواهند شد.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان متولی اجرای طرح است و اداره کل بیمه سلامت آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و هماهنگی اجرای طرح اعلام می نماید.

طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان کردستان هم اجرایی شده است.

این طرح در بردارنده هفت دستورالعمل، برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان ها، برنامه ارتقا کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان ها، برنامه ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان ها، برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند و برنامه ترویج زایمان طبیعی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین