آفتابنیوز : 
مهندس جعفر ربيعي افزود : در ابتداي راهاندازي پروژه مترو از آنجا که هم طول مسيرهاي افتتاح شده و هم تعداد مسافران مترو کم بود، چندان اين بحث که قيمت بليت چطور محاسبه شود، مطرح نبود .اما اکنون که به طول مسير و ايستگاههاي مترو و همچنين تعداد مسافران افزوده شد، مسؤولان شوراي شهر همواره اين موضوع را مطرح مي کردند که چرا نبايد عدالت در پرداخت مبلغ بليت مترو براي مسافران لحاظ شود.
مهندس ربيعي با تاکيد بر پرداخت بخشي از هزينه بهرهبرداري مترو به صورت يارانه توسط دولت و شهرداري تصريح کرد: در خصوص بخش ديگر که بر عهده مردم است اين سوال مطرح ميشود که در حالي که ميزان استفاده مردم از مترو به يک اندازه نيست، پس چرا بايد در هنگام پرداخت مبلغ تهيه بليت اين هزينه از همه يکسان گرفته شود؟
مهندس ربيعي ادامه داد: اواخر سال گذشته که بحثهايي در خصوص قيمت بليت اتوبوس و مترو در شوراي شهر مطرح شد يک مصوبه به تصويب شوراي شهر رسيد مبني بر اين که مترو در سال 84 بايد بليت را بر اساس مسافت محاسبه کند، اما با اين تبصره که متوسط قيمت بليت مسافتي مترو نبايد از متوسط قيمتهاي تک فروشي سال 83 بيشتر شود يعني در واقع نبايد درآمد مترو بيشتر شود ، فقط از عدهاي کمتر و از عدهاي از مسافران مترو پول بيشتري دريافت شود و اين يک الزام قانوني بود که ما موظف به اجراي آن شديم.