کد خبر: ۲۵۵۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
باشگاه میلیاردرها

ارقام واقعی قرارداد ۱۹ بازیکن گرانقیمت لیگ برتر

اگر گفته می‌شود که کریس رونالدو سالی 85 میلیارد تومان می‌گیرد، ‌ای کاش گفته می‌شد که این 85 میلیارد تومان از درآمدزایی باشگاه‌ها و حق پخش تلویزیونی رئال‌مادرید پرداخت می‌شود نه از جیب مردم مادرید. این ارقام را منتشر می‌کنیم تا بدانید که باشگاه‌ها بدون درآمدزایی چنین پول‌هایی می‌دهند و از بیت‌المال قراردادها پرداخت می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شفاف‌سازی در فوتبال ایران دستور محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان بود. او در همان آغاز کارش از ریخت و پاش‌های حاکم بر فوتبال ایران انتقاد کرد و نتیجه این انتقاد انتشار ریز قراردادهای بازیکنان توسط باشگاه‌ها به دستور وزارت ورزش و جوانان بود. در این راه مقاومت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نتیجه نداد و ارقام اعلام شدند.

به گزارش فرهیختگان، همان‌طور که کفاشیان در مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال ایران هم نشان داد که با وزیر ورزش در ماجرای شفاف‌سازی موافق نیست. او مقابل بینندگان تلویزیونی، مخالفت ضمنی‌اش را با وزیر ورزش اعلام کرد و گفت: «ما در جاهایی با افشاگری مخالف بودیم اما سازمان لیگ تصمیم به افشاگری گرفت و ما از این تصمیم حمایت کردیم.» در هر حال نکته اینجاست که اولا شفاف‌سازی به درستی انجام نشده و چند بازیکن رقم‌های بالاتری از رقم‌های اعلام شده گرفته‌اند و نکته دوم این است که این پول از بیت‌المال پرداخت می‌شود.

اگر در همان مراسم گفته می‌شود که کریس رونالدو سالی 85 میلیارد تومان می‌گیرد، ‌ای کاش گفته می‌شد که این 85 میلیارد تومان از درآمدزایی باشگاه‌ها و حق پخش تلویزیونی رئال‌مادرید پرداخت می‌شود نه از جیب مردم مادرید. این ارقام را منتشر می‌کنیم تا بدانید که باشگاه‌ها بدون درآمدزایی چنین پول‌هایی می‌دهند و از بیت‌المال قراردادها پرداخت می‌شود.

اگر لیست قراردادهای باشگاه‌ها را که به ضرب و زور وزارت ورزش و سازمان لیگ اعلام شده‌اند ملاک قرار دهیم، (که واقعا هم بسیاری نمی‌دانند اعداد درست هستند یا نه) بازیکنان میلیاردی را می‌شود راحت استخراج کرد. اما ماجرا فقط اعلام کردن نام بازیکنان نیست، ماجرا این است که فرهیختگان طبق اطلاعاتی که به دست آورده بخشی از ارقام قراردادهای اعلام شده کاملا نادرست است. ما از طریق برخی منابع آگاه که مطمئنا نمی‌خواهند نام‌شان فاش شود متوجه شده‌ایم که برخی ارقام اعلامی(مخصوصا درباره بازیکنانی که یک میلیارد تومان یا بالاتر گرفته‌اند) درست نیستند. در این گزارش شما طبق استعلام‌هایی که انجام داده‌ایم، متوجه می‌شوید که رقم‌های اعلام شده درست هستند یا نه. منابع آگاه البته چنین اخباری داده‌اند و مسئولیت تایید ارقام هم با ما نیست و باید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و درنهایت وزارت ورزش ته و توی ماجرا را دربیاورد که چرا این باشگاه‌ها بالای سقف قرارداد باشگاه‌های دارای سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و حتی بدون سهمیه به بازیکنان پول داده‌اند. ما نگران پول بیت‌المال هستیم که این گزارش را منتشر می‌کنیم. امیدواریم دوستان رسیدگی کنند و مو را از ماست بکشند. باور کنید جرات نکردیم رقم‌ها را با هم جمع کنیم.

سیدمهدی رحمتی (پیکان تهران):
دو میلیارد تومان

می‌گویند گران‌قیمت‌ترین بازیکن لیگ برتر امسال است. شما باور می‌کنید مهدی رحمتی که کف تقاضایش از استقلال یک و نیم میلیارد تومان بود، با همان عدد به پیکان برود؟ طبق آخرین خبرها رحمتی با دو میلیارد تومان برای یک فصل به پیکان رفته است. اگر استقلال یک و نیم میلیارد به او می‌داد هم در این تیم می‌ماند اما قلعه‌نویی گفت بیشتر از یک میلیارد به رحمتی نمی‌دهد. رحمتی که هفته اول لیگ برتر در اصفهان، دو گل از تیم سپاهان خورد تا نشان دهد امسال به زور همان یک و نیم میلیارد می‌ارزد.
 

احمد آل‌نعمه (تراکتورسازی تبریز):
یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان

حضورش در تیم ملی باعث شد تا قیمتش حسابی بالا برود و البته خودش تا این پیشنهاد را از تراکتورسازی گرفت، با سر قبول کرد. البته جالب این بود که نامش در لیست تیم‌های استقلال و پرسپولیس و حتی سپاهان هم نبود. رقم قرارداد او واقعی است و یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان گرفته است.
 

قاسم حدادی‌فر (ذوب‌آهن):
یک میلیارد و سیصد میلیون تومان

حضور در تیم ملی و جام جهانی برزیل قیمت همه ملی‌پوشان را بالا برده و آنها به زیر یک میلیارد تومان رضایت نمی‌دهند. قاسم حدادی‌فر هم خواهان زیاد داشت اما ذوب‌آهن به او یک میلیارد و سیصد میلیون تومان داد و در این تیم ماندگار شد. رقم قرارداد حدادی‌فر هم واقعی است.
 

محمدرضا خلعتبری
 (سپاهان اصفهان):
یک میلیارد و پانصد میلیون تومان

خط خوردنش از تیم ملی به او ضربه زد، شاید اگر در برزیل حضور داشت می‌توانست تا دومیلیارد تومان هم بگیرد، اما او با سر و صدا به سپاهان رفت و طبق اعلام سپاهان یک میلیارد و دویست میلیون تومان پول گرفته اما واقعیتش این است که خلعتبری یک و نیم میلیارد تومان گرفته است هرچند خودش می‌گوید که بیشتر از یک میلیارد و دویست نگرفته اما شما هم اگر جای خلعتبری بودید، به کمتر از یک میلیارد و نیم رضایت نمی‌دادید.
 

لوسیانو ادینیو (تراکتورسازی تبریز):
یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان

تیم‌های بزرگی ادینیو را می‌خواستند اما آنها هم بیشتر از یک میلیارد و دویست میلیون تومان نمی‌دادند. اما درنهایت تراکتورسازی تبریز با یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان ادینیو را به خدمت گرفت. رقم ادینیو که گل پیروزی‌بخش تراکتورسازی مقابل فولاد را در تبریز زد، مطمئنا بیشتر از این یک میلیارد و دویست تومان اعلامی بود.
 

احسان حاج‌صفی (سپاهان اصفهان):
یک میلیارد و پانصد میلیون تومان

چه کسی باور می‌کند احسان حاج‌صفی با نمایش فوق‌العاده خوبش در جام جهانی یک میلیارد و صد میلیون تومان بگیرد؟ آن‌طور که خبر رسیده حاج‌صفی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان گرفته است. البته حاج‌صفی می‌خواست بیشتر از یک و نیم میلیارد تومان بگیرد.
 

شجاع خلیل‌زاده (سپاهان اصفهان):
یک میلیارد و یکصد میلیون تومان

درباره شجاع خلیل‌زاده خیلی راحت به شما می‌گوییم که رقم قراردادش واقعی است و شاید کمتر از این قیمت هم می‌ارزید.
 

هادی عقیلی (سپاهان اصفهان):
یک میلیارد و پانصد میلیون تومان

سپاهان معمولا به بازیکنان خط دفاعش پول‌های خوبی می‌دهد و البته به ما گفته‌اند که عقیلی حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان گرفته است. او مدافع مطمئنی است و با توجه به قیمت‌هایی که دیدید، مطمئنا او بیشتر از رقم قرارداد اعلامی‌اش یعنی یک میلیارد و یکصد میلیون تومان پول گرفته است. شاید اگر با کی‌روش لج نمی‌کرد، در جام جهانی می‌توانست مدافع فیکس تیم ملی باشد.
 

عبداله کرمی (سپاهان اصفهان):
یک میلیارد تومان

ممکن است فرق معامله 100 یا 200 میلیون تومان باشد، وقتی صحبت درباره میلیارد است، آن وقت 100 یا 200 میلیون رقم گنده‌ای نیست. هست؟ اما کرمی همین یک میلیارد تومان را گرفته است.
 

رحمان احمدی (سپاهان اصفهان):
یک میلیارد و سیصد میلیون تومان

همه می‌دانند رحمان احمدی، با یک میلیارد تومان، با سپاهان تمدید نکرده است. کسی که تا آخرین لحظات ممکن بود دروازه‌بان اول تیم ملی ایران باشد، با 300 میلیون اضافی سپاهانی شده است. یک میلیارد و سیصد میلیون تومان ناقابل!
 

لوسیانو پریرا (سپاهان اصفهان):
یک میلیارد و پانصد میلیون تومان

این را دیگر همه می‌دانند که لوسیانو با یک میلیارد و پانصد میلیون تومان سپاهانی شده بود. جالب است که دوستان، وقتی رقم‌ها را گرد می‌کنند به سمت عدد کمتر این گرد کردن را انجام می‌دهند.
 

بلیکس برایان (فولاد خوزستان):
یک میلیارد تومان

با توجه به هزینه‌هایی که فولاد خوزستان در فصل‌های گذشته و این فصل کرده چنین هزینه‌کردی، منطقی به نظر می‌آید. رقم قرارداد برایان درست است.
 

جاسم کرار (استقلال تهران):
یک میلیارد و سیصد میلیون تومان

قرارداد استقلالی‌ها هم کاملا گرد شده است. جاسم کرار خودش به رسانه‌ها گفته بود که با کمتر از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان استقلالی نمی‌شود. رقم پیشنهاد اولیه او یک و نیم میلیارد بود که استاد تخفیف داد و با یک میلیارد و سیصد میلیون استقلالی شده است.
 

امید ابراهیمی (استقلال تهران):
یک میلیارد و دویست میلیون تومان

قراردادش یک میلیارد و دویست میلیون تومان است نه یک میلیارد تومان. او بازیکن مورد علاقه امیرقلعه‌نویی در سپاهان هم بود و حالا به او در استقلال خیلی امیدوار است.
 

امیرحسین صادقی (استقلال تهران):
یک میلیارد و دویست میلیون تومان

در جام جهانی بازی کنی و یک میلیارد تومان بگیری؟ امکان ندارد. به ما گفته‌اند امیرحسین با یک میلیارد و دویست میلیون تومان استقلالی مانده است.
 

آندرانیک تیموریان
(استقلال تهران):
دو و نیم میلیارد تومان

مگر می‌شود فصل قبل از استقلال دو و نیم میلیارد تومان بگیری و این فصل یک میلیارد تومان؟ می‌گویند آندو همان دو میلیارد و نیم را گرفته است و البته دوستان سایت باشگاه استقلال، رقم قراردادش را یک میلیارد تومان اعلام کرده‌اند. لااقل می‌توانستند بگویند برای دو سال با آندو به توافق رسیده‌اند و به او دو و نیم میلیون تومان داده‌اند.
 

هاشم بیگ‌زاده (استقلال تهران):
یک میلیارد تومان

هاشم بیگ‌زاده به دلیل مصدومیت در جام جهانی بازی نکرد و طبق آخرین اخبار همان یک میلیارد تومان را گرفته است و خدا را هم شکر می‌کند.
 

خسرو حیدری (استقلال تهران):
یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان

خسرو از اول هم گفته بود که یک و نیم میلیارد تومان کف خواسته او از استقلال است و حالا خبر رسیده او 100 میلیون تومان تخفیف داده است و با یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان استقلالی شده است نه یک میلیارد تومان!
 

سعید دقیقی (پیکان تهران):
یک میلیارد تومان
با توجه به هزینه‌ای که پیکان برای رحمتی کرده است، این یک میلیارد تومان برای دقیقی، کاملا دقیق است و این رقم از معدود قراردادهای تایید شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین