کد خبر: ۲۵۵۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
عده‌ای می‌خواهند اجازه ندهند دولت به برنامه‌های خود عمل کند

قائدرحمت: دولت در مسیر اعتدال و شعار خود حرکت می‌کند

وی گفت: آقای روحانی در شعارهای انتخاباتی و در برنامه دولت چند معیار را مشی و ملاک عمل خود قرار دادند. یکی از این شعارها که مهم‌ترین آن هم هست بحث اعتدال در رویه و مشی بود. اینکه دولت قول داده بود که همه امور کشور را در حوزه سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد، مسائل اجتماعی و فرهنگی به مسیر اعتدال بیاورد. که به نظرم هر کدام از این حوزه‌ها به طور جداگانه قابل بررسی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: عباس قائدرحمت، عضو کمیسیون اجتماعی در آستانه سالگرد تنفیذ دولت در نقد و ارزیابی کارنامه یک ساله دولت یازدهم به «آفتاب» گفت: آقای روحانی در شعارهای انتخاباتی و در برنامه دولت چند معیار را مشی و ملاک عمل خود قرار دادند. یکی از این شعارها که مهم‌ترین آن هم هست بحث اعتدال در رویه و مشی بود. اینکه دولت قول داده بود که همه امور کشور را در حوزه سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد، مسائل اجتماعی و فرهنگی به مسیر اعتدال بیاورد. که به نظرم  هر کدام از این حوزه‌ها به طور جداگانه قابل بررسی است.

به گزارش آفتاب، قائدرحمت در ارزیابی حوزه سیاست داخلی می‌گوید: دولت در عزل و نصب‌های مدیران ارشد، میانی و پایه قول داده بود که از همه نیروها خارج از نگاه سیاسی استفاده کند. من فکر می‌کنم که در این حوزه دولت موفق بوده است و تلاش هم می‌کند.

وی ادامه داد: اگر انصاف داشته باشیم باید قبول کنیم که دولت موظف است که از نیروهایی استفاده کند که همسو با اهداف و دیدگاه دولت باشد تا در پیشبرد اهداف دولت کمک کند.از طرفی دولت واقعا از نیروهای با تجربه دولت قبلی هم استفاده کرده است اما نیروهایی که مشی آنها هم اعتدال بود.

به گفته این نماینده مجلس در خیلی از شهرها فرمانداران و یا روسای خیلی از ادارات عوض نشده است. یک سال از عمر دولت می‌گذرد و هنوز دولت قصد عوض‌کردن این نیروها را هم ندارد.

وی ادامه داد: البته در امور دیگر سیاست داخلی تلاش می‌کند که به اوضاع سروسامان بدهد. از احزاب و مطبوعات گرفته تا هماهنگی سایر قوا همه اینها تلاش دولت در حوزه سیاست داخلی است.

رئیس کمیته کار و اشتغال در ادامه صحبت‌های خود گفت: البته باید در ارزیابی‌ها به این توجه داشت که دولت یک سال است که کار خود را شروع کرده است. مشکلات چندین ساله را نمی‌شود در یک سال حل و فصل کرد. ما در بخش اقتصاد، تورم و رکود هیچ وقت شرایطی که در این چند سال تجربه کردیم را به خود ندیده بودیم. نرخ بیکاری را امروزه 12 درصد اعلام می‌کردند. من فکر می کنم که نرخ بیکاری خیلی بیشتر از این بود. البته در محاسبه‌ها اشتباه هم می‌کنند. یا اینکه سپرده‌های بانکی در اختیار عده خاصی گذاشته شده بود که در اوایل شروع دولت خیلی هم برای دولت بی‌نظمی و مشکلات بوجود آورده بود. در حال حاضر حدود 400 -500 میلیارد تومان پول دست عده خاصی است که یک روز در ارز و طلا و یک روز در بازار مواد غذایی اخلال ایجاد می‌کرد و الان هم گاه این تورم و بالا و پایین‌شدن آن را می‌بینیم.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد ما تحریم‌ها را داشتیم که دولت قبلی با سوء‌تدبیرهای خود به این مسئله دامن زده بود و این دولت در جهت بهبود اوضاع تلاش می‌کند. این مسئله البته به سیاست خارجی و پرونده بسیار مهم که دولت در جهت بهبود وضعیت تلاش می‌کند در ارتباط است. در واقع پرونده هسته‌ای یکی از مهمترین موفقیت‌‌های دولت است که همه نیروها و قوای کشور با آن همسو هستند و این دولت در این پرونده به طور قطع تلاش می‌کند که در قالب حقوق و منافع کشور و حفظ منافع ملی مشکلات و تحریم‌ها را حل و فصل کند و تا به حال هم بسیار موفق بوده است.

وی گفت: من فکر می‌کنم که پرونده دولت در این یک سال بیسار مثبت و در مسیر شعارهای و برنامه‌های وعده داده شده بود. برنامه‌های که شعار اصلی آن عمل به مشی و روش اعتدال بود. 

این نماینده مجلس در ادامه صحبت‌های خود گفت: حوزه دیگر کار دولت، حوزه فرهنگ است. این حوزه البته مهم‌ترین حوزه کار دولت هم هست. فرهنگ پویا، جامعه پویا را به همراه دارد و فرهنگ غیرپویا در جامعه آسیب‌زده رشد می‌کند. من فکر می‌کنم که دولت در این حوزه هم در جهت اهداف و برنامه‌های خود عمل کرده است. در این حوزه ارزیابی من این است با اینکه عده‌ای انتقادهایی به دولت دارند اما دولت در مسیر اعتدال عمل می‌کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از حوزه‌ها، حوزه موسیقی است که به دولت ایراد می‌گیرند. فکر می‌کنم که ملاک و معیار ما در تمام زمینه‌ها قانون اساسی و شرع است. اگر دولت با این دو معیار عمل کند مسئله حل می‌شود. البته صحبت‌های بعضی از منتقدان قابل نقد است. اینکه می‌گویند این هنر، این کنسرت و این بخش از کار فرهنگی برای تهران خوب است و برای شهرستان به دلایل متعدد آن را بد می‌دانند و یا نهادهایی وارد عمل می‌شوند این درست نیست. من فکر می‌کنم که همه جای کشور ایران با معیار قانون و شرع می‌توانند از تمام برنامه‌های فرهنگ استفاده کند. کندروی و تندروی در همه حوزه‌ها خطاست.

قائدرحمت در بخش دیگر صحبت‌های خود افزود: اگر زمانی دولت در اجرای برنامه‌های خود تعلل داشته باشد این وظیفه مجلس طبق سوگندی که در مقابل مردم و قانون اساسی و وجدان بیدار جامعه خورده تذکر، تحقیق و تفحص و گاه استیضاح است. این مسئله البته تقابل با دولت نیست و بلکه همکاری و همراهی با دولت است.

قائدرحمت درباره بعضی تندروی‌ها علیه دولت در مجلس و بیرون مجلس گف: البته عده‌ای از نمایندگان که تعداد آنها محدود هم هست با اهداف سیاسی به مسائل دولت نگاه می‌کنند. اینها می‌خواهند اجازه ندهند دولت به برنامه‌های خود عمل کند. اما مجلس هم هوشیار است و اجازه نمی‌دهد که که عده‌ای به دلیل اهداف و منافع سیاسی خود و سیاست‌زدگی و خودبرتربینی و خودبزرگ‌بینی کار دولت را متوقف کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین