کد خبر: ۲۵۶۳۵۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
با برخورد جناحی مشکل علم و دانشگاه حل نمی‌شود

رفتار جبهه پایداری در مجلس ضدعلم و دانشگاه است

احمد شیرزاد می گوید اعضای جبهه پایداری در مجلس منزوی هستند و اینها از استیضاح وزیر علوم به دنبال منافع شخصی و سیاسی خود هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: احمد شیرزاد درباره رفتار جبهه پایداری و عده‌ای از افراطیون مجلس درباره اصرار بر استیضاح وزیر علوم به «آفتاب» گفت: تصور من از جناح‌های تندرو در مجلس این است که این طیف از اصولگرایان تندرو و یا به قولی جناح اقلیت مجلس نتوانسته اهداف و منویات خود را در مجلس پیگیری کند و در انزوا هستند، دست به یکسری رفتارهای تند  و رادیکال در مجلس می زنند تا جایگاه خود را تثبیت کنند.

وی تصریح کرد: افراطیون مجلس در واقع نمی توانند در پارلمان موفق شوند مگر این دست روی نقطه ای بگذارند که حساسیت عمومی اصولگرایان را برانگیزند و آنها را با خود همراه کنند.

شیرزاد گفت: افراطیون مجلس تلاش می‌کنند که از دکتر فرجی دانا یک چهره سیاسی نشان دهند و رفتارهای ایشان را به شدت رفتار سیاسی برای نماینده ها نشان دهند. اما واقعیت این نیست که دکترفرجی دانا اگرچه هرگز با اصلاح طلبها مخالفتی نداشته اما ایشان چهره سیاسی نیستند و هرگز عضو هیچ حزب و گروهی نبودند.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که دکترفرجی دانا فردی حزبی-سیاسی نیستند، ادامه داد: ایشان یک فرد موجه علمی-دانشگاهی هستند و رفتارهایی را که در دانشگاه دنبال می کنند به مذاق عموم دانشگهیان خوش می آید. اما مجلس در اینجا یک رفتار کاملا سیاسی-جناحی را دنبال می کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: رفتار مجلس رفتار ضد دانشگاهی است. اینجا بحث اصلاح طلبی و جناحی نیست. بحث در وزارت علوم این بود که یک عده از دانشجویان از تحصیل محروم شده اند و یا ستاره دارهستند. باید به پرونده اینها رسیدگی کرد و از عده ای احقاق حق کرد. البته این خدمت در مقابل کل خدمات وزارت علوم خیلی ناچیز است. کجای این کار سیاسی و یا غیرقانونی بود؟

شیرزاد افزود: در گذشته به دانشگاهیان ظلم و اجحاف شده است. کار دکتر فرجی دانا یا قبل از آن دکتر توفیقی اجرای ایین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بنا بر آیین نامه ها حق محرومیت از تحصیل را نداشتند. این به معنای رفتار سیاسی وزیر نیست این به معنای رفتار قانونی وزیر است.

نماینده مجلس ششم گفت: رئیس دانشگاه قبلی و مقامات اجرایی و بعضی از روسای دانشگاه که حکم اخراج و محرومیت از تحصیل دانشجویان را امضا کرده اند رفتارشان سیاسی و غیرقانونی بوده است. اگر کسی باید جوابگو باشد آنها هستند نه وزیر فعلی این دولت.

وی درباره توضیح رفتار عده ای در مجلس تصریح کرد: برخی در مجلس رفتار ضددانشگاهی و سیاسی، جناحی انجام می دهند. با برخورد جناحی مشکل علم و دانشگاه حل نمی شود و با این رفتار مجلس نمی توانند دانشگاهیان و دانشجویان را با خود همراه و همدل کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره انتقاد عده ای در مجلس از مطبوعات و عده ای دانشگاهیان درباره استیضاح گفت: عده ای در مجلس دیروز گفتند که مطبوعات و دانشگاهیان می خواهند استیضاح وزیر علوم را غیرموجه جلوه دهند و با مجلس برخورد جناحی دارند. من می خواهم بگویم که تا اینجا وزارت علوم درباره بورسیه ها و عدم اعلام اسامی خطاکاران خیلی نجابت به خرج داده است. شما ببینید مگر کسانی که از بورس استفاده کرده اند افراد عادی جامعه، شهرستانی هاو روستایی‌ها هستند؟ کدام عقل سلیمی این را باور می کند؟ معلوم است که پای بورس غیرقانونی، نامه افراد رسمی و امضای آنهاست و یا خود انها استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه  رفتار تندروانه مجلس و مخالفان فرار به جلو هست وعده ای خود با این عمل دنبال جنجال افرینی هستند، گفت: آیا ما انتظار داریم که همه خطاها پنهان کاری بشو د و به کسی گفته نشود و مردم و افکار عمومی خبردار نشوند؟

شیرزاد افزود: مجلس باید رفتار حرفه ای و درست داشته باشد و وظیفه مجلس نظارت است. اما سوالی که من دارم این است که چه کسی باید بر رفتار مجلس نظارت کند. مگر همین مجلس آیین نامه را تصویب نکرده که بر رفتار مجلس باید نظارت شود؟ بدترین نظارت بر مجلس دخالت نهادهای قضائی است. اما در بهترین شکل افکار عمومی و رسانه ها باید بر مجلس نظارت کنند. هیچ کس نباید از نظارت بترسد. اینکه نماینده ای از پرداختن مطبوعات به استیضاح نگران است و انتقاد می کند با روح نظارت گری و نظارت پذیری مجلس در تضاد است.

نماینده مجلس ششم اضافه کرد: علت اصلی نماینده ها از استیضاح دنبال کردن انگیزه خاصی است. عده ای از این نماینده ها انگیزه شخصی دارند و عده ای انگیزه جناحی دارند. اما به نظر من هدف عمومی بردن دولت روحانی در عرصه محافظه کاری و احتیاط است. اینها می خواهند همه وزرای دولت کار بنیادی انجام ندهند و دولت از عمل به وعده های خود باز بماند.

وی خاطرنشان گفت: در واقع اینها برای بسته دست و پای وزیر علوم و دیگر وزرا تلاش می کنند. اما طبع کلی مجلس این است که وقتی برای عدم همراهی اصرار می کند در مجلس کاملا منزوی می شود. حالا که جبهه پایداری در مجلس بنا را بر عدم توجیه خود گذاشته مسلما در بین دیگر نماینده‌ها منزوی می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
82
11
ظاهرا با جناب وزیر جلسه گذاشتن و ایشان قبول کرد و تعهد داد انشاالله در جلسه استیضاح مشخص میشه که چی گذشت و ایا اینکه فقط جبهه پایداری دنبال اینه یا از همه ی گروهها . کجان اونهایی که کوچکترین حرکت احمدی نژاد رو زیر نظر داشتن و براش قانون درست می کردن . کجا رفتن؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Japan
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
8
67
اگر وزیر علوم به استیضاح برود و با 3000 نفری که در دانشگاه ها می بینم اصلا مدرکشون مشخص نیست آزمون دکتری نداده اند. درس نخونده اند و مدرک کارشناسی ارشد خیلی هایشان هم مشخص نیس گرفته اند یانه برخور کند نشانگر این است که وزیر علوم خواهان پیشرفت علم است. و نباید با نمایندگان به خاطر استیضاح معامله کند و بورس تقلبی 3000 نفر را تایید کند.
JMF
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
8
59
این وزیر بره یه وزیر دیگر مياد تفکر وخط مشی دولت روحانی پس از یک سال بر همگان مشخصه این آقایان فقط خودشون رو اذیت میکنند. درضمن آقای فرجی دانا سومی بود ...
سيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
9
64
سلام،اگر اين تند روها يك جو اخلاص داشته باشند وبراي خدا قضاوت كنند اينگونه رفتار نخواهند كرد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
11
69
واقعا باید برای نمایندگان مجلس عضو جبهه پایداری ... فقط بگوییم متاسفیم چرا در مقابل قانون شکنی‌ها و ریخت و پاشهای احمدی نژاد سکوت کردید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین