کد خبر: ۲۵۶۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
محرومیت دانشجویان به علت تعلق به جناح‌های سیاسی با عقل و شرع سازگاری ندارد

حبیبی: بازسازی سیاسی با حاشیه‌سازی ممکن نیست

طرح استیضاح وزیر علوم همچنان به قوت خودش باقی است. گفته شده استیضاح وزیر علوم به دلیل بازگشت دانشجویان ستاره دار و انتصاب هایی داخلی وزارتخانه است. انتصاب هایی که بنا به دلایل سیاسی برای برخی از گروه های مجلس خوشایند نیست.اهالی دانشگاه این استیضاح را ادامه پروژه تخریب دولت و دغدغه های درون جناحی می دانند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: نجفقلی حبیبی فعال سیاسی و رییس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی انجام این استیضاح را ضربه به اعتبار مجلس می‌داند.

این استاد دانشگاه انگیزه‌های جناحی را دلیل اصلی مناقشه دولت و مجلس دانسته و به «آفتاب» می‌گوید: «دلایل استیضاح وزیر علوم به هیچ عنوان قابل قبول نیست. اینکه دانشجویی به علت تعلق به جناح‌بندی‌های سیاسی از تحصیل محروم شود با عقل و انصاف و شرع سازگاری ندارد. تمای این جناح‌ها از ابتدای انقلاب وجود داشته و درون حاکمیت تعریف شده و پذیرفته شده‌اند. نشاط سیاسی و تحرک نیز مسئله‌ای بود که همواره بر آن تاکید شده است. بنابراین محروم کردن کسی از حق طبیعی تحصیل نشان‌دهنده بی‌انصافی و سیاسی‌کاری نادرست درخواست‌کنندگان است.»

 این استاد دانشگاه در ادامه به دلایل بورسیه‌های غیر قانونی در دانشگاه‌ها پرداخته و گفت: «در دروه گذشته تفکری مبنی بر اینکه  دانشگاه باید تفکر دولت را نیرومند کند حاکم بود. مشخص است که در این تفکر آدم‌هایی با سلیقه سیاسی خاص باید تقویت شده و دانشگاه به مقام و جایگاه می‌رسیدند. این طرز نگاه به مسائل علمی و تقویت دانشگاه نیز سبب شد اتفاقاتی مانند بورسیه‌های غیرقانونی در دانشگاه رقم بخورد.»

حبیبی افزود: «برخی فکر می‌کنند تخریب یک جریان سیاسی و قدم علم کردن در مقابل آن سبب می‌شود به محبوبیت برسند. غافل از اینکه جریان‌های سیاسی باید در فضای سالم رقابت کرده و خود را مطرح کنند. تخریب و بی‌اخلاقی  همیشه نتیجه عکس می‌دهد.»

 نجفقلی حبیبی دامن زدن به سیاسی‌کاری گروه‌های تندرو مانند جبهه پایداری را به ضرر آینده و اعتبار مجلس دانست و گفت: «امروز همه مردم از وقایع زود خبردار می‌شوند. مخالفت با باز شدن پرونده بورسیه‌های غیرقانونی ممکن شائبه‌هایی در افکار عمومی وجود بیاورد. شائبه‌هایی که می‌گوید ممکن است یا برخی از اطرافیان و هم‌حزبی‌های مجلسی‌ها در رقم خوردن این بی‌قانونی‌ها نقش داشته باشند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین