کد خبر: ۲۵۸۶۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
نوبخت خبر داد:

بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بیرجند تامین اعتبار می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از تخصیص صددرصدی اعتبار برای تکمیل بیمارستان 200 تختخوابی شهرستان بیرجند خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدرضا نوبخت دقایقی پیش در بازدید از روند ساخت بیمارستان 200 تختخوابی بیرجند اظهار کرد: اگر پیمانکار این پروژه متعهد شود که ساخت این بیمارستان تا پایان سال به اتمام برسد امسال منابع برای تکمیل این پروژه به صورت صددرصد تخصیص خواهد یافت.

وی بیان کرد: این آمادگی از سوی هیئت دولت اعلام شده که هر پروژه ای که ظرفیت اتمام برای سال 93 داشته باشد به صورت صددرصد تخصیص اعتبار بدهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این بازدید از پیشرفت 85 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: از سوی پیمانکار قول داده شده تکمیل این پروژه ظرف 9 ماه آینده تحویل شود.

کاظم قائمی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه را 30 میلیارد تومان دانست و افزود: این پروژه برای تجهیز نیز  60 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز دارد.

وی بیان کرد: پیمانکار این قول را داده است که اگر تجهیزات بیمارستان به موازات تکمیل پروژه واگذار شود روند اجرای پروژه تسریع یابد.

قائمی متراژ پروژه را دو هزار و 950 مترمربع ذکر کرد و ادامه داد: این پروژه با زیربنای دو هزار و 300 مترمربع با عنوان بیمارستان 220 تختخوابی شهرستان بیرجند ساخته می شود.

وی اعتبار مصوب برای سال 93 پروژه را 120 هزار میلیون ریال دانست و تصریح کرد: رقم تخصیص سال جاری 700 هزار میلیون ریال بوده است.

قائمی با بیان اینکه ساختمان اصلی 85 درصد و مجموع پروژه 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: نمای ساختمان و نازک کاری ها در حال اتمام است.

قائمی اجرای این پروژه را از زیرساخت های مهم حوزه درمان استان دانست و گفت: امیدواریم سفر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به استان موجب خیر و برکات فراوانی برای استان شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پایان یادآور شد: علیرغم اینکه این پروژه اوایل سال 94 به پایان می رسد قول می دهیم تخصیص اعتبار به صورت صددرصد انجام شود.

گفتنی است احداث بیمارستان 200 تختخوابی بیرجند به‌ عنوان بزرگترین پروژه‌ بخش بهداشت و درمان استان از جمله مصوبات سفر اول دولت نهم در سال 84 در بخش بهداشت و درمان خراسان جنوبی بود که پیش‌بینی بهره‌برداری از آن 40 ماه اعلام شده بود.

هرچند این پروژه در سال 85 آغاز شده اما با گذشت 9 سال از آغاز هنوز به اتمام نرسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین