کد خبر: ۲۵۷۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

نوبخت: پیش نویس برنامه ششم توسعه تا پایان مرداد تقدیم رهبر انقلاب می‌شود

معاوت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری گفت: پیش نویس برنامه ششم توسعه تا پایان مرداد تقدیم مقام معظم رهبری می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر محمد باقر نوبخت امروز صبح دوشنبه طی سخنانی در اولین جشنواره خانواده ای موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سازمان عقیدتی سیاسی این نهاد برگزار شد، اظهار داشت: این سازمان  برنامه های فرهنگی بسیار خوبی را تاکنون باتوجه به ظرفیت های مهمی که در اختیار دارد انجام داده است که لازم است اعلام کنم که انشاالله در قانون بودجه سال 94 که هم اکنون در حال تدوین آن هستیم ردیف بودجه ای برای این نهاد و این سازمان به منظور حمایت برای برنامه های فرهنگی در نظر خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه معاوت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری مسئولیت برنامه ریزی و توسعه کشور را برعهده دارد و همچنین در استفاده از تمام ظرفیت ها تاکید دارد، افزود: برنامه توسعه ششم نیز هم اکنون در حال تدوین است البته این برنامه با توجه به سیاست های طبق بند 2 اصل 110 قانون اساسی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می شود تدوین خواهد شد.

نوبخت ادامه داد: در دیدار ماه گذشته ای که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان اعلام کردند پیش نویس این سیاست ها را تهیه کنید که ما نیز طبق سخنان رهبر معظم انقلاب این پیش نویس را تهیه کرده و تا پایان مرداد خدمت ایشان تحویل خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه در آن جلسه اعلام شد که در صورت ارائه پیش نویس سیاست ها این بسته تا پایان شهریور از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ می شود، گفت: در جهان امروز کشورها بر اساس توسعه در مقام بالاتر از سایر کشورها قرار می گیرند این در حالی است که ایران نخستین برنامه توسعه خود را در سال 1328 آغاز کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با وقفه ای 10 ساله یعنی در سال 68 برنامه توسعه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه توسعه کشور بر اساس روند جاری شکل نخواهد گرفت و قطعا باید برنامه ریزی داشته باشیم، تصریح کرد:  تاکنون سه برنامه توسعه را به مرحله اجرا درآوردیم ولی در سال 84 به این نتیجه رسیدم که نیازمند سند چشم انداز هستیم که در این رابطه نیز این سند در همان سال تدوین و ابلاغ شد.

نوبخت افزود: در سند چشم انداز قرار بود ایران در 20 سال آینده به کشوری توسعه یافته تبدیل شوددر حالی که هم اکنون به نیمه راه رسیدیم و 50 درصد از زمان اجرایی این برنامه گذشته است اما به اهدافمان به همان میزان 50 درصد نرسیده ایم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر می خواهیم به اهدافمان در این سند چشم انداز برسیم باید رشد اقتصادی داشته باشیم، گفت: رشد اقتصادی تنها از طریق سرمایه گذاری حاصل نمی شود بلکه باید میزان این رشد را از طریق بهره وری افزایش دهیم.

نوبخت گفت: در برنامه توسعه ششم نیز باید رشد اقتصادی کشور به 8 درصد برسد که در این میان 5.5 درصد آن مربوط به فعالیت های اقتصادی و بهره وری درست از آنان و از سویی 2.5 درصد دیگر مربوط به ذهن های خلاق و نوآوری در عرصه اقتصادی و ... است.

وی با بیان اینکه خانواده های ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به توانمندی هایی که دارند باید از ظرفیت آنان استفاده کرد، خاطرنشان کرد: ما نیز هم اکنون دست نیاز به شما دراز می کنیم و در هر رشته و هر بخشی که برای توسعه کشور صاحب نظر و اثر باشید ما از آن پتانسل بهره مند خواهیم شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین