کد خبر: ۲۵۸۶۲۱
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کیوان میرهادی، رهبر ارکستر کامراتا:

مشکلات مهم‌تری از جداسازی کنسرت‌ها داریم

تفکیک جنسیتی در کنسرت ها خواسته این روزهای گروهای تندرو از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است . خواسته ای که با واکنش شدید وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی مواجه شد. هنوز ارکستر ملی ایران و ارکسترسمفونی تهران خاموش است و دغدغه های حل نشده موسیقی همچنان از زبان هنرمندان شنیده می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: کیوان میرهادی نوازنده گیتار و رهبر ارکستر کامراتا و دبیر مسابقات کشوری گیتار و ویولون تهران است.

وی در گفت‌وگو با «آفتاب» به حواشی به وجود آمده در موسیقی کشور اشاره کرده و می گوید :« نمی دانم چه شده است که عده ای دائما بحث تفکیک جنسیتی و مسائلی از این دست را پیش می کشند. فرض کنیم در سالن کنسرت مردها و زنان جدا از یکدیگر بنشینند آیا مشکلات موسیقی حل می شود ؟ باید بدانیم  ما دغدغه های جدی تری از این مسائل داریم من بر این باورم که با وجود مشکلات فضای فعالیت هنری موسیقی همیشه در کشور وجود داشته است بنابراین نباید دائما به این حواشی دامن بزنیم و باید به مشکلات بپردازیم»

 میرهادی به مشکلات اقتصادی فعالیت های موسیقی در کشور اشاره وگفت: «بخشی از رکود در عرصه موسیقی بستنگی به فضای جهانی دارد و تنها مربوط به ایران نیست.اما بخش دیگر به اقتصاد هنر درکشور ما ارتباط پیدا می کند. الان قیمت بلیط  کنسرت ها در کشور ما همچنان بالاست اما این سود بیشتر به سالن داران می رسد و نوازنده ها سهم چندانی از مسائل مادی ندارند.»

این هنرمند افزود: «دانشجویان موسیقی در کشور ما روز به روز زیادتر می شوند. در دوره ما این حجم از علاقمند به موسیقی وجود نداشت اما الان این همه علاقمند به موسیقی در کشور وجود دارد زیرا فضای کلی برای هنر موسیقی در کشور ما خوب است.  یکی از مشکلات ما این است که اکثر فعالیت های موسیقی با ضرر مالی مواجه می شود. خود من به عنوان رهبر ارکستر و استاد موسیقی بارها این ضرر و زیان را  تجریه کرده ام.بنابراین با توجه به این شرایط باید گفت موسیقی برای بقا  نیاز به حمایت جدی مسئولان دارد.»

به گزارش آفتاب، علی رغم مخالفت برخی با گسترش فعالیت های موسیقی برخی از جامعه دینی کشور با برگزاری کنسرت را مغایر با امور دینی نمی دانند و آن را نوعی سیاسی کاری تلقی می کنند.

حجت الاسلام فاضل میبدی در گفت‌وگو با رسانه ها به نقش شادی در جامعه اشاره کرد و گفته بود:« کسانی که با شادی مخالفت می‌کنند و خواستار غمگین بودن مردم هستند، نه مطالعات تاریخی دارند و نه اسلام را درست می‌شناسند.

این روحانی همچنین منشا این رفتار را سیاسی کاری دانسته وگفته بود :« جامعه ما رقابت سیاسی بر اساس عقلانیت و اخلاق نیست. یعنی من می‌‌خواهم رقیبم را از میدان به در کنم و برای این کار از هر وسیله و روشی استفاده می‌کنم.  الان هم برخی از سیاسیون برای اینکه با این دولت مخالفت کنند، در سخنان مقامات دولتی دقیق می‌شوند بلکه نکته‌ای برای کوبیدن دولت پیدا کنند. اگر دلشان برای دین می‌سوخت، آن زمانی که ثروت‌های مردم به اختلاس می‌رفت اعتراض می‌کردند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین