کد خبر: ۲۶۲۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
عضو کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها:

کمیته تعیین مصادیق نظر نهایی را درباره بورسیه ها می دهد

عضو کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها با بیان اینکه مبنای عملکرد کمیته در جریان بررسی بورسیه ها قانون است، گفت: رای اعضای این کمیته تکلیف بورسیه ها را روشن می کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «مهدی دواتگری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره آخرین وضعیت پرونده بورسیه ها افزود: آنچه در کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها بر روی آن توافق شده، این است که قانون سال 1364 و همچنین آیین نامه اجرایی آن را در سال 68 داریم و علاوه بر آن، یکسری دستورالعمل های اجرایی هر سال توسط شورای مرکزی بورس وضع شده و به تصویب وزیرعلوم می رسد.

وی اضافه کرد: شورای مرکزی بورس، طبق آیین نامه وظیفه تعیین خط مشی و نحوه پذیرش و گزینش دانشجویان را برعهده دارد واین خط مشی ها به تصویب وزیر می رسد و هر سال نیز شورای مرکزی بورس مصوباتی دارد.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیته تعیین مصادیق توافق کرده اند که مبنا و مقیاس اندازه گیری، به عبارت دیگر شاقول اندازه گیری درباره تعیین صحت و سقم این بورسیه ها، قوانین، آیین نامه و دستورالعمل اجرایی مربوطه است و اهتمام آنها هم بر همین مساله است تاخدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشود.

دواتگری با بیان اینکه فرایند بررسی بورسیه ها ممکن است زمانبر باشد، اضافه کرد: پرونده ها را نمی توان به صورت فله ای مورد بررسی قرار داد. هر کدام از پرونده ها به صورت جداگانه بحث و نظرات اعلام می شود ولی در اعلام نظر نهایی، نظر نهایی کمیته بر مبنای قانون است.

وی افزود: میان اعضا تفاهم وجود دارد که تمام اقدامات متکی بر قانون باشد و اعضا با رویکرد مثبت، پرونده ها را بررسی می کنند و بدون تردید در آینده نه چندان دور نتیجه بررسی ها به افراد ذی نفع ابلاغ خواهد شد.

عضو کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها همچنین درباره نحوه تعامل کمیته با کمیسیون آموزش و تحقیقات و مجلس تصریح کرد: مجلس حق نظارت در تمام امور کشور را دارد و حضور دو نماینده مجلس به اعتبار شخصیت حقیقی افراد بوده است.

به گفته وی، این کمیته متشکل از دو نماینده، دو استاد دانشگاه و مدیر کل بورس خارجی وزارت علوم پرونده ها را بررسی می کنند و در واقع رای اعضای این کمیته است که تکلیف هر پرونده را را روشن می کند.

دواتگری در عین حال گفت: تعاملات خوب و تنگاتنگی را با دوستان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داریم ونشست های خوبی داشتیم و بررسی بورسیه ها در فضای تفاهم آمیزی و در سطح بالایی در حال انجام است و قطعا از نظرات عزیزان کمیسیون آموزش و تحقیقات استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: اگراین نظرات در چهارچوب قوانین و مقررات جاری کشور باشد، قطعا می تواند برای ما راهگشا باشد اما این اطمینان را به مردم می دهم که فضای موجود، فضای قانونمداری است و مبنای عمل کمیته، قانون و مقررات جاری است.

نماینده مردم مراغه در مجلس اضافه کرد: دوستان کمیسیون هم اطمینان داشته باشند که روند بررسی ها قانونی خواهد بود و ما به صورت تفاهم آمیز در حال پیگیری مساله هستیم و مشکلی از این حیث وجود ندارد و تعامل و همکاری می تواند در تعیین تکلیف مشمولین بورسیه ها موثر باشد و همه ما باید پایبند به قانون باشیم.

به گزارش ایرنا، محمدعلی پورمختار نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل 90 ، مهدی دواتگری نماینده مجلس شورای اسلامی و از قضات با سابقه، محمدمهدی سالاری راد استاد دانشگاه امیرکبیر، مسعود کنزی استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و معاون اسبق دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد غلامی مدیرکل بورس و دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان، اعضای کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها را تشکیل می دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین