کد خبر: ۲۶۸۴۲۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

صفارهرندی: کسی که اسید بپاشد مفسد است

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اگر تصور شود که امر به معروف، وسیله‌ای برای کینه توزی است، جلوی آن مقاومت می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدحسین صفارهرندی در همایش "رهروان زینبی" در دانشگاه سمنان با اشاره به فلسفه امر به معروف و نهی از منکر و راههای نهادینه شدن این فریضه در جامعه اظهار کرد: زمانی"امر به معروف و نهی از منکر"در جامعه نفوذ می کند که خود فرد عامل به معروف باشد.

وی افزود:چنانچه از"امر به معروف و نهی از منکر"استنباط به خیرخواهی شود، طرفداران آن زیاد می شوند و اگر تصور شود که امر به معروف، وسیله‌ای برای کینه توزی است، جلوی آن مقاومت می کنند.البته ممکن است در جاهایی"امر به معروف و نهی از منکر"نیز بواسطه جهل مردم موثر واقع نشود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که حمایت از آمران به معروف در شرایط فعلی تا چه اندازه است، گفت: نیاز به قوانین منسجم امری الزامی است زیرا بارها دیده شده که فردی از سر خیرخواهی در جایی تذکری داده و طرف مقابل با این تصور که وی کینه توزی می کند، در مقابل وی جبهه گرفته است لذا اگر فرهنگ امر به معروف در جامعه نهادینه شود، طرف مقابل از تذکرات متنبه می شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به فلسفه نهضت و قیام عاشورا، تصریح کرد: نهضت امام حسین از زبان خود ایشان، سامان دادن ناروایی ها در میان امت و امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان این‌که بدترین وضعیت در جامعه جابجایی معروف‌ها و مشهورها است، افزود: بسیاری از ما امروز اسیر مشهور بوده و از آن تبعیت می کنیم و در کربلا نیز امام حسین(ع) دید که به حق عمل نمی شود و باطل سکه رایج است، لذا فرمود در محیطی که در آن معروف ها، مشهور نیستند، مرگ مایه سعادت و زندگی مایه نکبت است.

صفار هرندی ادامه داد: امر به معروفی که امام حسین آن را فلسفه قیامش می دانست، بن مایه های دینی است که جد بزرگوارش پیامبر اعظم(ص)آن را آورده بود.

این فعال سیاسی افزود: رسالت زینبی نیز به این معنا است که هر جا غفلت دامن مردان را گرفت، زنان جامعه آنها را به هوش آورند.

صفارهرندی با اذعان به این‌که حضرت زینب(س) از همان لحظه اول پس از واقعه عاشورا برای مقابله با تحریفات این قیام بزرگ اقدام کرد، گفت: باید از این اقدام حضرت زینب (س) درس بگیریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: "امر به معروف و نهی از منکر"سبب می شود که جامعه دچار غفلتی از آن نوع که جای حق و باطل را عوض می کند، نشود.

وی با بیان این‌که "صحنه کربلا، صحنه همین مذاکرات نیست" افزود: اگر در مذاکرات هسته ای موفقیتی حاصل نشد باید گفته شود که ما در این مقطع نیاز به یک دوره عقب نشینی هستیم، ولی آرمان هایمان را حفظ می کنیم.

وی با اشاره به ماجرای اسیدپاشی ها در اصفهان، افزود: کسی که به روی مردم اسید بپاشد با هر چهره ای که باشد، مفسد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم با انتقاد از برخی رسانه ها در انعکاس اخبار اسیدپاشی ها، گفت: برخی رسانه های داخلی همزمان با روزهایی که مجلس در حال تدوین قانون "امر به معروف و نهی از منکر"بود، همصدا با رسانه‌های بیگانه انگشت اتهام را به سمت امر به معروف و نهی از منکر گرفتند. و یک عمل ناجوانمرانه را که یک جانی انجام داده را به "امر به معروف و نهی از منکر"نسبت دادند.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با اشاره به نحوه عزاداری ها در کشور، گفت: منحصر کردن ماجرای عاشورا به سینه زنی و عزاداری ها، در حقیقت نوعی تحریف قیام عاشورا است. البته باید این نکته هم دور از نظر نماند که در روایات تاکید زیادی بر اهمیت گریه خالصانه بر امام حسین(ع)شده است لذا هر دوی اینها مهم است و باید به دو عنصر معرفت و محبت توجه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین