کد خبر: ۲۶۹۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

ذبح دام در مسیر حرکت دستجات عزاداری علتی برای انتقال «کریمه‌کنگو»

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان گفت: ذبح دام در خیابان و در مسیر حرکت دستجات عزاداری می‌تواند باعث انتقال تب کریمه‌کنگو شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، «عبدالرزاق پاکزاد» با بیان این مطلب افزود: ناقل بیماری تب کریمه کنگو می‌تواند سالیان طولانی در خاک بماند و ممکن است گوشت گوسفند ذبح شده در خیابان به آن آلوده شود.

وی ادامه داد: بهتر است دام‌ها در مکان‌های خاصی که توسط شهرداری مشخص شده است ذبح شوند.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: لازم است در صورت ذبح در مسیر حرکت دسته‌های عزاداری، امحاء و احشاء و فضولات در محل رها نشود و قصابان حداقل تماس را با لاشه و ترشحات دام داشته باشند.

پاکزاد همچنین با اشاره به پخش نذورات توسط عزاداران حسینی گفت: پخش نذری ادای همان تکلیفی است که فرد بر عهده خود می‌گذارد تا ارادت و سپاس خود را مستقیم یا از طریقی خاص‌ که رابطه‌ای شفاف و مستحکم میان ایشان و خداوند وجود دارد به خدا ابراز کند.

وی گفت: با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی چهره زیبای این عمل خداپسندانه را هم‌چنان حفظ کنیم.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان افزود: رعایت ضوابط و نکات بهداشتی و توجه به حفظ سلامت عزاداران در توزیع نذورات بسیار حائز اهمیت است از همین‌رو توصیه می‌شود افرادی که در توزیع آب، چای و غذا مشارکت دارند ضمن رعایت بهداشت فردی، باید نسبت به دریافت کارت معاینه پزشکی اقدام کنند.

پاکزاد خاطرنشان کرد: افرادی هم که افتخار خدمت در آشپزخانه، تکایا و مساجد را دارند باید کارت سلامت داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین