کد خبر: ۲۷۰۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

چگونه از کمرمان محافظت کنیم؟

رئیس مرکز توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: کارمندان طولانی مدت روی صندلی ننشینند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر "محمدرضا نیکو" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارمندان باید زمانیکه در ادارات مشغول به خدمت هستند به صورت مداوم روی صندلی ننشینند و هر 45 دقیقه یکبار از جای خود بلند شده و راه بروند.

وی خاطرنشان کرد: صندلی‌ها باید استاندارد و ارگونومیک باشد به این معنا که ارتفاع صندلی تا کف زمین طوری نباشد که برای کار کردن خم شد همچنین جای نشیمنگاه صندلی باید نرم باشد تا روی استخوان‌های لگن فشار وارد نشود.

دکتر نیکو تصریح کرد: دیسک‌های کمر ناشی از نشستن ناصحیح بر روی صندلی و انجام کارهای سنگین بدون توجه به ستون مهره‌ها بروز می کند و وراثت در بروز دیسک کمر بی تاثیر است.

رئیس مرکز توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: هنگامی که به طور طولانی مدت مجبور به نشستن پشت صندلی هستیم باید جای پاها را هر از گاهی تغییر دهیم همچنین زیر پا پایه‌ای استاندارد به فاصله کم قرار دهیم به گونه‌ای که پاها از زمین فاصله داشته باشند.

وی گفت: برخی افراد هنگام بلند کردن اجسام سنگین از روی زمین خم نمی‌شوند و جسم مورد نظر را بر می دارند که این گونه عملکرد به کمر آسیب می رساند و گاهی موجب پارگی دیسک می شود که بسیار دردناک است.

دکتر نیکو ادامه داد: علائم دیسک کمر به صورت کمر درد هنگام برداشتن جسم سنگین از روی زمین، هول دادن ماشین و سایر امور سنگین بروز می کند.

وی یادآورشد: دیسک کمر به صورت درد از ناحیه کمر شروع می شود و تا مچ پا ادامه می یابد همچنین باید توجه داشته باشیم که دیسک کمر همیشه با عمل جراحی بهبود نمی یابد و گاهی تنها با رعایت نکات راه رفتن و عدم انجام کارهای سنگین و استراحت بهبود می یابد.

دکتر نیکو توصیه کرد: افرادی که دیسک کمر دارند باید از مسافرت‌های غیر ضروری طولانی خودداری کنند و کارهای سنگین انجام ندهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین