کد خبر: ۲۸۲۵۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸

فرافکنی تندروهای مجلس برای سرپوش گذاشتن بر تخلفات دولت گذشته

در پی افشای تدریجی تخلفات گسترده دولت گذشته و اعلام محکومیت قضایی معاون اول دولت دهم، برخی نمایندگان تندرو مجلس شورای اسلامی با فرافکنی و فرار به جلو، انحراف افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر تخلفات دولت مورد حمایت خود را، در دستور کار قرار داده اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از انتشار نامه سرگشاده «محمدرضا رحیمی» معاون اول دولت احمدی نژاد، که نکته ها و زوایای پنهانی از تخلفات دولت نهم و دهم را آشکار کرد، حامیان این دولت ها در مجلس به تکاپو افتادند تا هرچند کوتاه و مقطعی، فراری به جلو انجام دهند و اذهان جامعه را به سمت و سوی دیگر هدایت کنند.

اما این موضوع آنقدر در افکار عمومی جامعه تاثیر گذار بوده است که نمایندگان عضو پایداری در مجلس نتوانستند سرپوشی بر اقدامات خود در دفاع از دولتی قانون شکن و متهم و محکوم به فساد های بزرگ مالی، بگذارند.

با نگاهی ساده به رفتار و عملکرد این افراد در مجلس که نزدیک به جبهه پایداری هستند در می یابیم که آنها به دنبال فرافکنی برای تشویش اذهان عمومی هستند.

هر روز مطلبی تازه درباره قوی ترین بازوی دولت یعنی سیاست خارجی عنوان می کنند که از آن جمله می توان به سوال برخی نمایندگان درباره قدم زدن ظریف با وزیر خارجه آمریکا و یا تذکر «عبدالوحید فیاضی» نماینده نور و محمودآباد استان مازندران درباره سفر وی به شمال کشور اشاره کرد.

وی در تذکری آیین نامه ای گناه ظریف را قدم زدن در جنگل های لاویج دانست.

علی مطهری در گفت وگو با ایرنا تذکر نمایندگان به ظریف برای قدم زدن را از روی جمود و سطحی نگری دانست.

این تذکرات و اخلال در کار دولت فقط به سیاست خارجی ختم نمی شود، بلکه کل دولت را هدف قرار داده اند و برای چهارمین بار وزیر اقتصاد ودارایی را به دلیل موضوعاتی که به حوزه مسوولیتش ربطی ندارد به مجلس فرا می خوانند یا برای دومین بار از سخنان «علی اصغر فانی» مسوول بزرگترین وزارتخانه کشور قانع نمی شوند و به دنبال این هستند که روحانی در شعارهایی که داده به هدف نرسد.

«جواد کریمی قدوسی» نماینده مشهد در مجلس که در زمان احمدی نژاد یکی از نزدیکترین یاران وی در سیاست خارجی بود به شکلی که در هشت سفر که احمدی نژاد به نیویورک داشت، وی در کنار رییس دولت دهم بود، چندی قبل در جمع خبرنگارانی که با عصبانیت به وی می گفتند که چرا موضوعاتی را از قول رهبر معظم انقلاب مطرح می کنید که صحت ندارد و گزارشات محرمانه تیم مذاکره کننده هسته ای را که در کمیسیون امنیت ملی مطرح می شود در اختیار خبرگزاری های خاص نزدیک به جبهه پایداری قرار می دهید و همین موضوع باعث شکست مذاکرات خواهد شد، گفت: من مجبور نیستم به سوالات شما پاسخ دهم.

یکی دیگر از رفتارهای تند جناح مقابل دولت، در مواجهه با وزارت علوم است.

آنها پس از اینکه به گفته خودشان، فرجی دانا را به دلیل میدان دادن به عوامل فتنه استیضاح و برکنار کردند، با تمامی افرادی که رییس جمهوری برای این پست معرفی کرد، مخالفت کردند اما «محمد فرهادی» را فردی دانستند که می توانند با وی همکاری خوبی داشته باشند به شکلی که «مهدی کوچک زاده» از تندروهای مجلس پس از جلسه رای اعتماد فرهادی با کاغذی در دست، جلوی دوربین خبرنگاران قرار گرفت که در آن نوشته ای با این مضون بود که «چون فردی هستید که با فتنه خط قرمز دارید، با شما موافقم».

اما در چند روز اخیر که دوباره بحث بررسی بورسیه ها در کمیته بررسی تعیین مصادیق بورسیه ها در وزارت علوم مطرح شده است، برخی به دنبال چالش با این وزارتخانه هستند.

این چالش تا جایی پیشرفته است که به شکایت برخی از نمایندگان از وزیر علوم انجامیده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات که اکثریت آنرا اعضای شاخص جبهه پایداری و فراکسیون اصولگرایان تشکیل می دهند، طرح تحقیق و تفحص از بورسیه ها برای تاثیرگذاری بر روند رسیدگی به این پرونده به تصویب رسیده است.

«حجت الله درویش پور» نماینده ایذه و باغ ملک به خبرنگار ایرنا درباره اینکه نمایندگان مخالف فرجی دانا می گفتند که با فرهادی مشکلی نداریم اما امروز می بینیم که زیر حرف های خود زده اند، گفت: آنها از همان اول هم مطرح می کردند به دنبال حذف فتنه گران از وزارت علوم می باشند، ولی این دروغی بزرگ بود، بلکه آنها خواهان رفتاری از وزیر علوم هستند که با خواست آنها سازگاری کامل داشته باشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: اما امروز به دلیل اینکه دولت دوباره بحث بورسیه ها را مطرح کرده ، آنها به تکاپو افتادند تا هرکاری که می توانند برای سدکردن راه دولت انجام دهند.

اما از سوی دیگر نمایندگان جناح مقابل، شلوغ کاری رقیب را نشانه ضعف و ترس آنها از آینده می داند، آینده ای که قطعا انتخابات مجلس دهم در آن تاثیر فراوانی دارد و رفراندومی بزرگ برای سنجش قدرت و محبوبیت دولت یازدهم در میان مردم خواهد بود.

سخنان روز یکشنبه حمید رسایی در جمع خبرنگاران پارلمانی درباره اختلاس هایی که در زمان مدیریت وی در اداره ارشاد استان قم رخ داده نیز جالب توجه است و به نوعی فرافکنی و فرار به جلو است.

وی به جای اینکه پاسخ خبرنگاران و افکارعمومی را بدهد، موضوعی دیگر را مطرح می کند که هنوز درستی یا نادرستی آن به اثبات نرسیده است.

یکی دیگر از مسایلی که اخیرا نمایندگان مجلس در تذکری به دولت عنوان کردند بحث دو تابعیتی های دولت بود.

روز گذشته یکی از نمایندگان اخطار دهنده به دولت وقتی در برابر سوالات خبرنگاران درباره اینکه مفهوم دوتابعیتی از نظر شما چیست و اگر بحث گرین کارت یا سی تی زن بودن مطرح است، برخی نمایندگان عضو جبهه پایداری هم دارای کارت شهروندی در کانادا هستند، پاسخی نداد.

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در این زمینه گفت: متاسفانه هربار تخلفی از دولت قبل رونمایی می شود، طرفداران دولت نهم و دهم و مجموعه تندروها با بزرگ نمایی اتفاقاتی که در دولت تدبیر و امید می افتد، سعی در سرپوش گذاشتن بر روند افشای آن تخلف دارند و می خواهند اذهان عمومی را به سوی دیگر سوق دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطر نشان کرد: ولی مردم می دانند که اتقافات تلخی در دولت های نهم و دهم افتاده که هرچه جلوتر می رویم و پرده ها کنار می رود، عملکرد احمدی نژاد و تیمش به لحاظ ضعیف بودن مدیریت و گستردگی فساد نشان می دهد که حداقل 50 سال کشور را به عقب برده است و تا 100 سال دیگر این عملکرد ضعیف آنها حتی اگر دولت های مقتدری هم بر سرکار بیایند، جبران نخواهد شد.

از طرفی، به گفته برخی نمایندگان مجلس، تعدادی از نمایندگان عضو جبهه پایداری با حضور در حوزه های انتخابیه خود به مخالفت و درگیری با استانداران و فرمانداران منصوب دولت یازدهم روی آورده اند و به دنبال این هستند که با چوب گذاشتن لای چرخ کشور انتقادات خود را موجه و عملکرد دولت را ضعیف نشان دهند.

جعفرزاده ایمن آبادی در این زمینه یادآور شد: این رفتار نمایندگان حامی جبهه پایداری و دولت های نهم و دهم نشان از کاری سازمان یافته در جهت تضعیف دولت یازدهم و تاثیرگذاری بر روند انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی در حوزه های کوچک است.

وی گفت: قطعا فرافکنی این نمایندگان به نتیجه نخواهد رسید. البته برای نمایندگان در قانون ابزارهایی برای نظارت بر عملکرد نهادها و سازمان های مختلف تعریف شده است اما تا جایی که می توانیم باید از شیوه های دیگر مانند مذاکره در محیطی آرام برای حل مشکلات استفاده کنیم.

وی افزود: دولت تمایل دارد که با مجلس و نمایندگان همراهی و همکاری کند، اما برخی از نمایندگان با تاسی از بزرگان حزبی خود به دنبال شکستن اقتدار وزرا با پرسیدن سوالات متعدد در صحن مجلس هستند.

به گزارش ایرنا، این نماینده عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات می گوید: به نظر می رسد ملت ایران در یک سال آینده نسبت به مسایل مختلف واکنش های نمایان تری را نشان خواهند داد، بخصوص نسبت به کسانی که به دنبال سد مسیر دولت یازدهم برای پیشرفت کشور و حل مشکلات عدیده باقی مانده از دولت قبل هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسن زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
0
خدایا.به علمای مسئولیت،به متعصبین ما فهم، به خفتگان ما بیداری،به کوران ما نگاه، به حسودان ما شفا، ، به خودبینان ماانصاف عنایت بفرما (دکترشریعتی)
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین