کد خبر: ۲۸۸۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶

استاندار گیلان: شادی‌های حلال را از مردم نگیریم

استاندار گیلان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه جامعه به شادی و نشاط نیازمند است، گفت: شاد بودن منافاتی با مسائل دینی و مذهبی‌مان ندارد و نباید شادی‌های حلال را از مردم بگیریم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر محمدعلی نجفی در این نشست بر ضرورت بررسی و حل آسیب‌های اجتماعی در جامعه تأکید و اظهار کرد: ارائه آمارهای غیر واقعی و نگران‌کننده ذهنیت اجتماعی منفی را در جامعه ایجاد می‌کند که این خود آسیب اجتماعی خواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت توجه به شادی و نشاط جامعه افزود: ما موافق برگزاری مجالس غیراسلامی و خلاف آموزه‌های دینی و مذهبی نیستیم اما شاد بودن منافاتی با مسائل دینی و مذهبی‌مان ندارد و نباید شادی‌های حلال را سلب کنیم.

وی ایجاد اماکن رفاهی مناسب را از جمله برنامه‌های استان عنوان و اظهار کرد: الحمدالله مردم امیدوار و علاقمند به توسعه جامعه هستند و آمارهای استان در بخش‌های مختلف رو به بهبود است.

وی خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و نخبگان دانشگاهی در مسائل اجتماعی شد و افزود: برخورد ناهنجار و غیراجتماعی با جوان موجب خواهد شد تا از مسیر منحرف شود.

وی حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال را از اولویت‌های مهم استان برشمرد و گفت: عزم خود را جزم کرده‌ایم تا مشکلات استان را در بخش‌های مختلف مرتفع کنیم و بهبودهایی حاصل شد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه نباید اعتماد پدر و مادر نزد فرزند کم شود، جوانان را آسیب‌پذیرتر و حساس دانست و افزود: جوانان باید همیشه از ما راستگویی، صداقت و امانتداری را ببینند.

وی بر ضرورت حل مشکلات جوانان و ساماندهی امور آنان تأکید کرد و با بیان اینکه این امور نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، افزود: این مسئولیت خطیر تنها وظیفه وزارت ورزش و جوانان نیست بلکه همه باید با تمام توان تلاش کنند تا این مهم محقق شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه هنوز بخشی از مناطق ما از امکانات سرویس‌دهی و پوشش مناسب رسانه‌های داخلی برخوردار نیست و فرصتی برای تأثیرپذیری شبکه‌های خارجی در این مناطق فراهم شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌های استان در حل مسائل اجتماعی تأکید کرد و افزود: الحمدالله صدا و سیما و رسانه‌های استان در بخش‌های مختلف همراهی خوبی را با استان دارند و کمک می‌کنند، باید از این توانمندی در جهت حل مسائل و مشکلات استان بهره ببریم.

مسعود رهنما -مدیرکل ورزش و جوانان گیلان- نیز با بیان اینکه نداشتن مهارت‌های زناشویی یکی از عوامل اصلی طلاق محسوب می‌شود، گفت: اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج در گیلان به‌صورت پایلوت کشوری در برنامه قرار گرفته است تا سال آینده پس از بررسی‌های کارشناسی جهت اجرا به وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست طی حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان استاندار گیلان به عنوان رئیس شورای ورزش همگانی استان معرفی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین