کد خبر: ۲۸۹۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱

فرانس24: ایرانی ها و آمریکایی ها بیش از دیگران به مذاکرات هسته ای خوشبینند

شبکه تلویزیونی فرانس 24 در گزارشی اعلام کرد: آمریکایی ها و ایرانی ها بیشتر از دیگران به مذاکرات هسته ای خوشبین هستند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از این شبکه، آمریکایی ها و ایرانی ها در حالی به نتایج مذاکرات هسته ای خوشبینند که اروپایی ها چنین اعتقادی ندارند.

این شبکه در حالی به بدبینی اروپایی ها به مذاکرات هسته ای اشاره کرد که سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز جمعه اختلافات سه کشور اروپایی عضو گروه 1+5 بر سر راهبرد مذاکرات هسته ای با ایران را کم اهمیت دانست.

مارتین شفر، در نشست هفتگی خبری اش افزود که اختلاف دیدگاه کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه نه تنها بر سر ایران بلکه دیگر مسایل جهانی، غیرمعمول و به گونه ای آسیب زننده است.

وی این مطلب را با توجه به گزارش های مطرح شده از مانع تراشی پاریس در مسیر مذاکرات هسته ای در لوزان سوییس بیان کرد.

روز جمعه رهبران چهار کشور اروپایی در بروکسل دیدار و گفت وگو کردند. «کریستین ویرتز» دستیار سخنگوی دولت آلمان، هدف از این دیدار را هماهنگی داخلی درباره روند مذاکرات با ایران بیان کرد اما از افشای جزییات مذاکرات آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا و مسوول سیاست خارجی این نهاد اروپایی در حاشیه اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل خودداری کرد.

براساس گزارش رسانه ها، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه به لندن می رود تا با همتایان اروپایی خود (از گروه 1+5) درباره مذاکرات هسته ای با ایران گفت وگو کند. کری پیش از این نیز با مقام هایی از چین و روسیه درباره مذاکرات جاری با ایران گفت وگو کرده است.

پس از آنکه ایران و کشورهای 1+5 در سوم آذرماه 93 دستیابی به توافق جامع هسته ای را امکانپذیر ندیدند، توافق ژنو یا همان برنامه اقدام مشترک را برای هفت ماه تمدید کردند؛ البته با این شرط که تا چهار ماه به یک توافق اولیه سیاسی برسند.

پس از آن در شهرهای ژنو، برلین، پاریس، زوریخ، استانبول و مونیخ، رایزنی های فشرده ای در سطح معاونان، کارشناسان و وزیران خارجه انجام شد.

دور قبلی رایزنی های هسته ای، ایران و آمریکا از روز دوشنبه به مدت سه روز در شهر مونترو سوییس انجام شد و پس از آن، مذاکرات ایران و آمریکا با حضور نمایندگانی از اتحادیه اروپا در لوزان سوییس 6 روز به طول انجامید.

وزارت خارجه آمریکا در روز جمعه 29 اسفند اعلام کرد که ادامه مذاکرات با ایران به چهارشنبه (پنجم فروردین ) موکول شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین