کد خبر: ۳۰۰۸۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

استقلال این‌گونه ششم شد

بررسی کامل وضعیت استقلال در فصل گذشته از مسائلی است که قطعا برای علاقمندان به این تیم خالی از لطف نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
باشگاه استقلال در آستانه تغییراتی اساسی قرار دارد. از سویی شنیده می‌شود که قرار است هیات مدیره این باشگاه دستخوش تغییراتی شود و همچنین جایگاه بهرام افشارزاده نیز چندان در سمت مدیرعاملی استقلال محکم به نظر نمی‌رسد.

در وجه دیگر ماجرا تغییرات در کادر فنی این تیم و بازیکنان امری حتمی است. در این مطلب بررسی کاملی از وضعیت مدیریتی، کادر فنی و بازیکنان استقلال در فصل گذشته صورت می‌گیرد.

** مدیریت باشگاه

* مدیرعامل

پس از پایان لیگ سیزدهم علی فتح‌الله‌زاده جایش را به بهرام افشارزاده داد. همان زمان هم یکی از معضلات اصلی باشگاه استقلال، مشکلات مالی بود و استقلال با بدهی انباشته چندین ساله به افشارزاده‌ای به ارث رسید که شناخت کافی از جو فوتبال ایران نداشت. هرچقدر که او در ورزش‌های المپیکی ایران تجربه داشت اما در بحث فوتبال کاملا بی‌تجربه بود. افشارزاده ابتدا تلاش کرد بخشی از بدهی‌های گذشته را پرداخت کند و همین امر به لحاظ مالی کمی استقلال را در ادامه کار در مضیقه قرار داد. او تیم گرانقیمتی را برای امیر قلعه‌نویی بست و به گواه اکثر کارشناسان، استقلال در ابتدای لیگ چهاردهم یکی از بهترین تیم‌های ممکن بود.

افشارزاده

در اواسط فصل و زمانی که استقلال آرام آرام وارد بحران می‌شد، افشارزاده نتوانست این تیم را از بحران خارج کند و در نهایت استقلال با رتبه نازل ششمی در لیگ، کار را به پایان رساند. در حال حاضر وضعیت افشارزاده در باشگاه استقلال مبهم است چرا که او اخیرا سمتی را از وزیر ورزش دریافت کرده که طبیعتا نمی‌تواند تمام وقت در خدمت استقلال باشد.

* اعضای هیات مدیره

- منصور پورحیدری

پیشکسوت بزرگ باشگاه استقلال از اعضای فنی هیات مدیره انتخابی وزارت ورزش بود. وی قرار بود در مسائل فنی به استقلال کمک کند و البته یکی، دو بار انتقاد او از مشکلات بدنی استقلال در طول فصل، انتقادات امیر قلعه‌نویی را به همراه داشت. در حال حاضر او در حال بررسی گزینه‌های مربی‌گری استقلال است و قرار است برنامه مربیان پیشنهادی فصل بعدی استقلال را به هیات مدیره ارائه دهد.

- سید سعید افجه‌ای

وی یکی از کسانی بود که قرار بود با حضور در هیات مدیره استقلال به لحاظ مالی به آبی‌پوشان کمک کند؛ اتفاقی که افشارزاده مدعی بود هیچ گاه رخ نداد. وی مدتی سخنگوی باشگاه استقلال هم بود و در نهایت در ماجرای هدیه شخصی او به بازیکنان استقلال، توسط افشارزاده و وزارت ورزش از کارش برکنار شد. چند تن از بازیکنان استقلال هدیه او را تمسخرآمیز قلمداد کردند و بعد از هجمه رسانه‌ای، افشارزاده حکم برکناری او را از وزارت ورزش خواست و در نهایت این اتفاق افتاد.

- رضا صادق‌پور

وی هم از کسانی بود که قرار بود به باشگاه استقلال کمک مالی تزریق کند. در حال حاضر نامبرده رییس آکادمی باشگاه استقلال است و مدتی هم به همراه پورحیدری و معینی در کمیته نقل و انتقالات استقلال حضور داشتند؛ کمیته‌ای که در نهایت دو هفته فرصت‌سوزی را در نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر برای آبی‌ها به ارمغان آورد.

هیات مدیره استقلال
- پندار توفیقی

وی نیز از کسانی بود که قرار بود به باشگاه استقلال پول تزریق کند و البته ظاهرا مبلغی هم پرداخت کرده است. توفیقی در مدتی که افشارزاده در ایران نبود، به جای مدیرعامل باشگاه کارهای باشگاه استقلال را رتق و فتق می‌کرد. خیلی بعید به نظر می‌رسد که وی از کسانی باشد که در هیات مدیره بعدی استقلال جایی نداشته باشد.

- رضا نثاری

شهردار یکی از مناطق 22 گانه تهران دقیقا مشخص نبود که برای چه کاری به عضویت هیات مدیره استقلال درآمد. فردی فراری از رسانه‌ها که شاید دلیل حضورش وضعیت کمپ حجازی بود. در نهایت هم در وضعیت مالکیت این زمین هیچ تفاوتی ایجاد نشد. شاید یکی از گزینه‌های تغییر در هیات مدیره استقلال، او باشد.

- کامران صاحب‌پناه

وی از افرادی است که تجربه مدیریت در عرصه فوتبال را دارد. او مدتی در باشگاه پیکان سمت داشت و انتظار می‌رفت در مسائل مدیریتی به استقلالی‌ها کمک کند. به همین دلیل رییس هیات مدیره استقلال شد اما بعد از مدتی در اواخر فصل طی فعل و انفعالاتی عجیب، جایش را به مقداد نجف‌نژاد داد.

- مقداد نجف‌نژاد

نجف‌نژاد با چیزی نزدیک به یک دهه حضور در باشگاه استقلال، در حال حاضر رییس هیات مدیره این باشگاه است. جدا از انتقادهایی که از حضور او در هیات مدیره استقلال می‌شود، نامبرده نماینده مجلس شورای اسلامی است. نجف نژاد در اکثر جلسات هیات مدیره استقلال در فصل جاری حضور نداشت ولی در اواخر فصل و بعد از اینکه رییس هیات مدیره استقلال شد، در رسانه‌ها حضوری پررنگ‌تر پیدا کرد. همین مسئله کمی باشگاه استقلال را دچار حاشیه هم کرد. تا جایی که یک بار امیر قلعه‌نویی به صورت محترمانه از اظهارات او انتقاد کرد و بعد از پایان فصل هم اظهارات تند نجف نژاد درباره فرهاد مجیدی واکنش پیشکسوتان استقلال را به همراه داشت. آخرین اقدام او مذاکره با علیرضا منصوریان برای هدایت استقلال است. اقدامی که قرار بود منصور پورحیدری انجام دهد اما معلوم نشد که چرا نجف‌نژاد این کار را انجام داد. حضور او در هیات مدیره بعدی استقلال با توجه به انتقادهای آشکار وزیر ورزش از حضور نمایندگان مجلس در ورزش محل ابهام است.

- مسعود معینی

وی هم از افرادی بود که قرار بود به عنوان بحث فنی در کنار استقلال باشد. معینی انتقادات تندی را علیه مخالفان قلعه‌نویی در طول فصل گذشته داشت و تقریبا از همه اقدامات سرمربی استقلال در فصل گذشته از جمله جدایی آندرانیک تیموریان، حمایت جدی به عمل آورد. وی در پایان فصل به طرز چشمگیری از مواضع قبلی عقب‌نشینی و انتقادات تند و تیزی را علیه قلعه‌نویی مطرح کرد. او از بزرگ‌ترین مخالفان حضور منصوریان در استقلال به شمار می‌آید.

- شاهرخ سبک دست

وی نماینده اسپانسر باشگاه استقلال در طول فصل گذشته بود و بعد از برکناری افجه‌ای، جایگزین او در هیات مدیره استقلال شد. گفته می‌شود او از گزینه‌های اصلی اجاره باشگاه استقلال است. وی در مصاحبه‌هایش هیچ گاه به مسائل فنی نمی‌پردازد و صراحتا می‌گوید که فردی اقتصادی است نه ورزشی.

** کادر فنی استقلال

- امیر قلعه‌نویی

سرمربی استقلال در فصل گذشته تقریبا همه رکوردهای منفی باشگاه استقلال را جابه‌جا کرد. مقام نازل ششمی در لیگ برتر، شکست رفت و برگشت برابر رقیب سنتی، کسب 6 امتیاز در 8 بازی، شکست سنگین برابر تراکتورسازی در تهران و... نتایجی بود که انتقاد شدید هواداران استقلال را به همراه داشت. قلعه‌نویی در لیگ سیزدهم با استقلال به رده پنجمی رضایت داد و ا نتظار می‌رفت که در این فصل جبران مافات کند اما این اتفاق رخ نداد. طبق آمار برنامه 90 تیم او یکی از بدترین تیم‌ها در بحث جوان‌گرایی بود. سرمربی استقلال در پایان فصل دلیل اصلی ناکامی تیمش را عدم جذب مسلمان و رضایی عنوان می‌کرد و البته هیچ گاه به این سوال پاسخ نداد که آیا همه تیم‌ها هر بازیکنی که می‌خواهند می‌گیرند یا نه؟

- جواد زرینچه

بعد از جدایی مجید صالح از استقلال، جواد زرینچه به عنوان دستیار اول امیر قلعه‌نویی انتخاب شد. وی که سال‌ها بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو بسته بود و از بزرگان استقلال به شمار می‌رفت، به طور مشخص در تمرین‌های استقلال خیلی از او کمک گرفته نمی‌شد. وی قبلا هم سابقه مربی‌گری در استقلال را داشت و انتظار می‌رفت در این فصل به استقلالی‌ها خیلی کمک کند اما این اتفاق رخ نداد.

در حال حاضر زرینچه از گزینه‌های مربی‌گری استقلال است و احتمال می‌رود اگر منصوریان هدایت استقلال را بر عهده نگیرد وی سرمربی استقلال شود.

- محمود فکری

بعد از اینکه مهدی پاشازاده حاضر نشد به دلایلی نامعلوم دستیار دوم قلعه‌نویی شود محمود فکری کاپیتان سال‌های نه چندان دور استقلال این سمت را بر عهده گرفت. او در طول فصل در مصاحبه‌هایش به شدت از امیر قلعه‌نویی حمایت می‌کرد و حملات بسیار تندی هم علیه کی‌روش کرد. یکی، دو بار قبل از این هم مربی استقلال بوده است و این سومین تجربه او به شمار می‌رفت. به نظر می‌رسد حضور او در استقلال تمام شده است و در سال بعد این تیم جایی ندارد.

- میرشاد ماجدی

سرپرست تیم استقلال که در مربی‌گری هم مدارک معتبری دارد و ظاهرا از معدود سرپرستانی است که به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد، از کسانی است که شاید باشگاه استقلال تمایل داشته باشد او را همچنان نگه دارد. ماجدی به عنوان یک سرپرست حواشی استقلال را معمولا خوب مدیریت می‌کرد و در طول فصل استقلالی‌ها هیچ گاه در باب وظایف او دچار مشکل نشدند.

- کریم بوستانی

مربی دروازه‌بان‌های استقلال در فصل گذشته در تیررس شدید حملات قرار داشت. وی به جای حمید بابازاده مربی دروازه‌بان‌های استقلال شد. عملکرد ضعیف دروازه‌بان‌های استقلال در فصل گذشته انتقادات زیادی علیه بوستانی ایجاد کرد. بوستانی در تیم ملی و تراکتورسازی با قلعه‌نویی همکاری داشت و در لیگ سیزدهم مربی آبی‌پوشان بود. با جدایی امیر قلعه‌نویی رفتن او هم از استقلال حتمی است.

- امیر مهریزی

بعد از اینکه امیر حاج قاسم بدنساز استقلال به دلیل اختلاف نظرش با استقلالی‌ها درباره قراردادش از این تیم جدا شد، امیر مهریزی که پیش‌تر ماساژور باشگاه استقلال بود به عنوان بدنساز این تیم انتخاب شد. این امر تا پایان فصل به کشاکشی میان قلعه‌نویی و هیات مدیره تبدیل شد. بارها و بارها در طول فصل گذشته افشارزاده و چند تن از اعضای هیات مدیره استقلال از وضعیت بدنی استقلالی‌ها انتقاد کردند. اما امیر قلعه‌نویی همیشه از وضعیت بدنی تیمش دفاع کرد.

مهریزی جوانی خوش‌آتیه است ولی شاید در این میان بیشتر حق با افشارزاده بود چرا که تیمی مثل استقلال نیاز به یک بدنساز باتجربه‌تر و متخصص‌تر دارد.

- ایمان عالمی

ایمان عالمی در گذشته همبازی قلعه‌نویی در استقلال بود و بعد از پایان فوتبالش در لیگ تایلند با نظر قلعه‌نویی به استقلال اضافه شد. او در سه فصل گذشته از آنالیزورها و مربیان استقلال بوده و گفته می‌شود که از فهم فوتبالی خوبی برخوردار است. با این حال خیلی بعید است که او هم در استقلال ماندنی باشد.

- ستار همدانی

مدافع اسبق استقلال که از تراکتورسازی همکار قلعه‌نویی بوده است هم از کسانی است که جدایی‌اش از استقلال به نظر قطعی است. ستار همدانی از کسانی است که در مصاحبه‌هایش به حمایت قاطع از امیر قلعه‌نویی مشهور است.

- شاهرخ بیانی

بیانی که در زمان بازیگری‌اش محبوبیت زیادی داشته چند سالی است که در استقلال سمت آنالیزور را دارد. او هم در فصل جاری در مصاحبه‌هایش به شدت علیه منتقدان قلعه‌نویی صحبت کرد و در پایان فصل هم از 10 بازیکنی اسم برد که به نظر او به قلعه‌نویی خیانت کرده بودند. هرچند که بیانی در زمان مظلومی هم آنالیزور استقلال بود و این سمت را در زمان قلعه‌نویی هم بر عهده داشت اما با توجه به مصاحبه‌های پایان فصلی او در لیگ چهاردهم بعید است که استقلالی‌ها با او همکاری‌شان را ادامه دهند. در فصل گذشته از او به صورت غیررسمی به عنوان سخنگوی امیر قلعه‌نویی هم یاد می‌شد.

- نیما رسولی

نامبرده از آنالیزورهای جوان استقلال بود که به دلیل مصاحبه علیه محسن فروزان و کریم بوستانی با نظر قلعه‌نویی از استقلال کنار گذاشته شد.

** بازیکنان

- محسن فروزان

فروزان در تیم‌های تراکتورسازی و گسترش فولاد عملکرد نسبتا خوبی داشت و از کشف‌های خود قلعه‌نویی بود. او در ابتدای فصل نقل و انتقالات تا آستانه پرسپولیسی شدن هم پیش رفت اما با جدایی مهدی رحمتی از استقلال، استقلالی شد. حضور او در استقلال انتقادات زیادی را به همراه داشت و تا پایان فصل منتقدان قلعه‌نویی بر این نکته انگشت می‌گذاشتند که فروزان دروازه‌بانی مطمئن برای استقلال به شمار نمی‌رود.

- رافائل داسیلوا

دروازه‌بان برزیلی بود که به استقلال آمد و در جام شهدا هم یک بار برای این تیم به میدان رفت اما آنقدر در آن جام ضعیف بازی کرد که هیچ گاه در طول لیگ به او فرصت بازی کردن نرسید. در نهایت در نیم فصل با گرفتن بخش قابل توجهی از قراردادش با استقلالی‌ها فسخ کرد.

- وحید طالبلو

با جدایی داسیلوا از استقلال طالبلو از راه آهن به استقلال پیوست. انتظار می‌رفت با آمدن او وضعیت دروازه استقلال بهتر شود اما این اتفاق رخ نداد چرا که طالبلو تنها در دو بازی مقابل پیکان و پرسپولیس به میدان رفت که در یکی از آن‌ها استقلال، پیروز و در دیگری شکست خورد.

- آرش برهانی

فصل گذشته فصلی کاملا ناامید کننده برای برهانی بود. مهاجمی که سابقه آقای گلی در لیگ را داشت، تنها موفق شد دو گل برای تیمش در این فصل به ثمر برساند. در بسیاری از بازی‌هایی که او به عنوان ذخیره به میدان آمد، استقلال بازی ضعیفی را ارائه داد و حتی بعضی مواقع نتیجه بازی را هم از دست داد، مثل بازی استقلال با فولاد در دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر.

- امید ابراهیمی

هافبک میانی استقلال در فصل گذشته از سپاهان به این تیم آمد. خیلی‌ها انتظار داشتند زوج او و تیموریان میانه زمین را در اختیار این تیم قرار دهد اما جدایی تیموریان این فرصت را ایجاد نکرد تا ابراهیمی به تنهایی بار میانه زمین استقلال را به دوش بکشد. گفته می‌شود که او بدش نمی‌آید که بار دیگر به اصفهان برگردد.

ابراهیمی از معدود بازیکنان فصل گذشته استقلال بود که کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشت.

- امیرحسین صادقی

صادقی در ابتدای فصل کاپیتان استقلال بود اما انتقادات شدید قلعه‌نویی از عملکرد او در خط دفاعی، آنقدر بود که وقتی عنایتی به استقلال آمد، بازوبند کاپیتانی بر بازوی وی قرار بگیرد. قلعه نویی در اواسط فصل صراحتا اعلام کرد که صادقیان را نمی‌خواهد اما با وساطت افشارزاده این مدافع در استقلال ماندنی شد. سرنوشت او در استقلال مبهم است.

- حنیف عمران‌زاده

وی ابتدای فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد و وقتی هم که برگشت، با فرم مطلوبش فاصله زیادی داشت. همین امر باعث شد او در چند بازی نیمکت‌نشین شود. بر اساس برخی شنیده‌ها عمران‌زاده خودش تمایلی ندارد که فصل بعد در استقلال باشد. در هر حال آنچه مسلم است اینکه این مدافع در فصل گذشته عملکرد رضایت‌بخشی را ارائه نداده است.

- خسرو حیدری

او از ملی‌پوشان استقلال است که قلعه‌نویی معتقد بود با فرم ایده‌آلشان بسیار فاصله دارند. حیدری از آخرین کسانی بود که قراردادش را با استقلال بست و در مقاطعی از فصل هم مصدوم بود. دربازی‌هایی که او برای استقلال به میدان می‌رفت پلن اصلی گلزنی آبی‌پوشان روی ارسال‌های او بود؛ برنامه‌ای که توسط بسیاری از حریفان شناخته شده بود و به همین دلیل استقلال در این امر توفیق چندانی نداشت.

- سجاد شهباززاده

شهباززاده از سایپا به استقلال آمد و تا زمانی که در پست تخصصی‌اش بازی می‌کرد، از بهترین‌های استقلال بود اما وقتی که عنایتی به استقلال آمد و شهباززاده یک خط به عقب رفت، قابلیت‌های این بازیکن تا حد زیادی کاهش یافت. وی از کسانی است که به احتمال فراوان فصل بعد هم در استقلال حضور دارد.

- جاسم کرار

هافبک خلاق عراقی استقلال بازیکنی است که انتظار می‌رفت جای خالی مجتبی جباری را پر کند. در ابتدای امر هم همین گونه بود اما همان طور که انتظار می‌رفت این هافبک عراقی حاشیه‌های خودش را در تیم آورد و در مقاطع حساس فصل محروم بود. او چند بازی مهم استقلال در نیم فصل را به دلیل محرومیت پشت سر گذاشت؛ بازی‌هایی که سرنوشت قهرمانی را برای استقلال رقم می‌زدند.

این بازیکن در آخرین مطلبی که در صفحه مجازی‌اش منتشر کرده از تمایلش برای ادامه حضور در استقلال خبر داده است و باید دید که آیا مسئولان استقلال هم تمایل به این همکاری دارند یا نه.

- محمدرضا خرسندنیا

خرسندنیا از لیگ یک به استقلال آمد و خیلی بیشتر از آنچه توقع می‌رفت برای استقلال در فصل گذشته بازی کرد (چیزی کمتر از 100 دقیقه نسبت به دقایقی که برهانی برای استقلال به میدان رفت). او بازیکن پرتلاشی در میانه میدان بود اما مشخصا کیفیتش نسبت به ابراهیمی و آندو پایین‌تر بود. سرنوشت او در استقلال مبهم است.

- هاشم بیک‌زاده

بیک‌زاده از کسانی بود که به هیچ وجه کیفیت لازم را در این فصل برای استقلال ارائه نداد. او در بسیاری از مقاطع فصل هم مصدوم بود و نمی‌توانست برای آبی‌ها به میدان برود. در پایان فصل گذشته هم با این اتهام روبه‌رو شد که از عمد مقابل پرسپولیس به میدان نرفته که البته پاسخ به این سوال خیلی تندتر از انتظارها بود. او از بازیکنانی است که کارلوس کی‌روش به او اعتقاد خاصی دارد و همین امر باعث شد تا کادر فنی استقلال در فصل گذشته بارها بگوید که چرا بازیکنی مثل او که با افت روبه‌رو شده به تیم ملی دعوت می‌شود.


- میلاد سلیمان فلاح

از نفت مسجد سلیمان در نیم فصل به استقلال آمد اما تنها 40 دقیقه برای استقلال در نیم فصل دوم بازی کرد. او فصل گذشته 705 دقیقه به میدان رفت، یک گل هم به ثمر رساند. آن یک گل هم با پیراهن نفت مسجد سلیمان بود. از او به عنوان یکی از بدترین خریدهای استقلال در نیم فصل یاد می‌شود. حضور او در استقلال برای فصل بعد کمی بعید به نظر می‌رسد.

- میلاد فخرالدینی

بعد از جدایی حمودی از استقلال در لیگ سیزدهم آبی‌ها به دنبال زوج سازی با خسرو حیدری بودند تا اینکه فخرالدینی از تراکتورسازی به این تیم آمد و انتظار می‌رفت این زوج را با حیدری تشکیل دهد. در ابتدای فصل هم عملکرد او درخشان بود اما در اواسط فصل این بازیکن با افت روبه‌رو شد و این افت تا پایان فصل با او همراه بود.

- یعقوب کریمی

حضور او در استقلال با جنجال زیادی همراه بود. او از سپاهان به صورت قرضی به استقلال رفت اما چون لیست استقلالی‌ها پر بود،‌ احمد جمشیدیان در آخرین ساعات نقل و انتقالات از لیست استقلالی‌ها خط خورد و این بازیکن جایش را گرفت. کریمی در استقلال عملکرد خوبی داشت اما ظاهرا تمایل دارد که بار دیگر به سپاهان برگردد.

- علیرضا رمضانی

رمضانی بازیکن جوان و آینده‌داری بود که از مقاومت به استقلال آمد. او در ابتدای فصل عملکردی درخشان را ارائه داد اما در بازی با صبای قم در دور رفت لیگ دچار پارگی رباط صلیبی شد و فصل را به طور کامل از دست داد. شاید اگر این اتفاق برای او رخ نمی‌داد، جایگاه استقلال در پایان فصل متفاوت از جایگاه فعلی‌اش بود.

- هرائر مگویان

مدافع ارمنستانی استقلال عملکرد قابل قبولی را در فصل گذشته ارائه داد. وی در تیم ملی ارمنستان هم بازی می‌کند و استقلالی‌ها بدشان نمی‌آید که وی را در این تیم ماندگار کنند. خیلی‌ها معتقدند عملکرد مگویان از عمران‌زاده و صادقی در فصل گذشته قابل دفاع‌تر بوده است.

- سید محسن کریمی

محسن کریمی از رده امید استقلال بود که به تیم بزرگسال منتقل شد اما قلعه‌نویی ترجیح داد تا اواخر فصل به او فرصت بازی کردن ندهد. او در معدود بازی‌هایی که به میدان رفت عملکرد بی‌نظیری از خود ارائه داد و نشان داد که توانایی‌های بالایی دارد و شاید بهتر بود قلعه‌نویی خیلی زودتر از این‌ها به او اعتماد می‌کرد. بر اساس اعلام سازمان لیگ قرارداد وی در استقلال تنها یک میلیون تومان بوده است.

- بهنام برزای

کاپیتان تیم ملی جوانان که در نیم فصل اول در راه‌آهن حضور داشت در نیم فصل دوم به استقلال آمد اما مجموعا کمتر از 90 دقیقه برای استقلال به میدان رفت. عملکرد خوب او در بازی مقابل تراکتورسازی در بازی برگشت و تعویض زودهنگام او در آن دیدار انتقادات زیادی را به قلعه‌نویی متوجه کرد.

- آندرانیک تیموریان

هافبک ملی‌پوش استقلال در نیم فصل اول ظاهرا با نظر شخص قلعه‌نویی از این تیم جدا شده است. البته او مطالبات مالی هم از استقلال داشت که در رفتنش بی‌تاثیر نبوده است. رفتن او به تراکتورسازی نشان داد که استقلال چه بازیکن خوبی را از دست داده است. جدایی تیموریان از استقلال بیشتر به ضرر آبی‌پوشان شد. بر اساس برخی شنیده‌ها استقلالی‌ها بدشان نمی‌آید که او را برای فصل بعد بار دیگر به این تیم برگردانند.

- پژمان نوری

مدافع هافبک چپ پای استقلال در نیم فصل اول هیچ وقت در یک سال و نیم حضورش در این تیم آن عملکردی که از او انتظار می‌رفت را ارائه نداد. وی در نیم فصل به ملوان رفت تا این تیم را از سقوط نجات دهد و اتفاقا عملکرد بسیار خوبی هم در این تیم ارائه داد.

- محمد قاضی

مهاجمی که از پرسپولیس به استقلال آمد و به نظر خیلی از اهالی فوتبال عملکرد نسبتا خوبی هم در استقلال داشت. با این حال او وقتی که عنایتی به استقلال آمد ترجیح داد از این تیم برود و در نهایت راهی فولاد شد. البته او در آنجا توفیقی به دست نیاورد و اسکوچیچ در اواخر فصل گذشته او را عملا از این تیم اخراج کرد.

- مهدی کریمیان

هافبک 34 ساله‌ای که به استقلال آمده بود تا به این تیم در میانه زمین کمک کند در همان اواخر نیم فصل اول به اتهام جعل مدرک معافیت سربازی مجبور شد از استقلال جدا شود. او آنقدر در استقلال نبود که بتواند اثرگذاری‌اش را نشان دهد.

- میلاد نوری

نوری در اواسط فصل از پیکان به استقلال آمد تا در میانه میدان و در فاز تهاجمی به استقلالی‌ها کمک کند اما عملکرد ضعیف او باعث شد که در اواخر نیم فصل دوم به یک نیمکت نشین در استقلال تبدیل شود. او در مجموع خرید موفقی برای استقلالی‌ها نبود.

- سید مجید حسینی

این مدافع جوان که در اواسط فصل از سایپا به استقلال آمد، بنا بود در قلب دفاعی آبی‌پوشان به قلعه‌نویی کمک کند. او در مقابل ذوب آهن و ملوان حدود 45 دقیقه بازی کرد اما در ادامه فصل به دلیل مصدومیت نتوانست استقلالی‌ها را همراهی کند.

**

به گزارش ایسنا، استقلال در فصل گذشته در نهایت به رتبه ششمی اکتفا کرد و نوشته فوق گزارشی اجمالی از وضعیت این تیم بود؛ وضعیتی که به طور قطع برای فصل بعد تغییراتی بنیادین و اساسی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین