کد خبر: ۳۰۹۲۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
دولت در شرایط فعلی به انضباط مالی و پولی نیازمند است

اصلی‌ترین وظیفه دولت در دوران اقتصاد پساتحریم چیست؟

در ادامه با بیان اینکه اگر دولت تدبیر و امید از سیاست‌های بخردانه در چارچوب روش‌های کارشناسی و علمی برای اداره کشور استفاده کند، این حجم از پول نه تنها مشکل ایجاد نمی‌کند که ثبات اقتصادی ایران را تعمیق می‌بخشد، تاکید کرد: به عبارت ساده‌تر دولت عمده‌ترین وظیفه‌ای که در شرایط فعلی دارد هماهنگی بین سیاست‌های پولی و سیاست‌های مالی است. ایجاد این هماهنگی، شاه‌بیت سیاست‌گذاری های اقتصادی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: عمده‌ترین وظیغه دولت در شرایط فعلی اقتصادی ایجاد هماهنگی بین سیاست‌های پولی و مالی است. 

مهدی پازوکی، اقتصاددان در گفت‌و‌گو با «آفتاب» در پاسخ به این‌که اصلی‌ترین وظیفه دولت پس از ورود پول‌های بلوکه‌شده به داخل کشور چیست، گفت: هر کشوری به ذخایر ارزی نیاز دارد و ایران در صورتی که به پول‌های بلوکه شده خود دست پیدا کند این پول را به بازار سرمایه سرریز نخواهد کرد. 

او در ادامه با بیان اینکه اگر دولت تدبیر و امید از سیاست‌های بخردانه در چارچوب روش‌های کارشناسی و علمی برای اداره کشور استفاده کند، این حجم از پول نه تنها مشکل ایجاد نمی‌کند که ثبات اقتصادی ایران را تعمیق می‌بخشد، تاکید کرد: به عبارت ساده‌تر دولت عمده‌ترین وظیفه‌ای که در شرایط فعلی دارد هماهنگی بین سیاست‌های پولی و سیاست‌های مالی است. ایجاد این هماهنگی، شاه‌بیت سیاست‌گذاری های اقتصادی است. 

پازوکی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در شرایط فعلی بیش از هرچیزی به انضباط مالی و پولی نیازمند است، افزود: هرگونه عدم انضباط پولی و مالی می تواند اقتصاد کشور را دچار مشکل کند بنابراین دولت اگر انضباط مالی و و پولی را حاکم کند می تواند در جهت تعادل بخشی بازارهای اقتصادی اعمال نظر کند.  

این کارشناس بودجه و سرمایه با بیان اینکه هرگونه عدم تعادل در یک بازار اقتصادی بر بازارهای اقتصادی دیگر اثر خواهد گذاشت، تصریح کرد: اگر بی‌انضباطی مالی و پولی در شرایط فعلی رخ دهد منتج به عدم تعادل در بازارهای کلان اقتصادی خواهد شد و تبعات زیان‌باری خواهد داشت. 

او توصیه کرد ایران با کشورهای توسعه‌یافته از جمله اتحادیه اروپا بر اساس منافع متقابل پیوندهای اقتصادی برقرار کند. 

این کارشناس اقتصادی ضمن ابراز امیدواری از سفر هیات اقتصادی آلمانی به ریاست معاون صدراعظم این کشور به ایران، عنوان کرد: آلمان به عنوان قدرتمند‌ترین قدرت اقتصادی اروپا می‌تواند نقش خوبی در انتقال تکنولوژی و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران داشته باشد. 

پازوکی تاکید کرد: ما دوست و دشمن دائمی نداریم آنچه دائمی است منافع ملی است که باید همواره از آن دفاع کرد.  

پازوکی در تشریح نمونه‌های بی‌انضباطی مالی گفت: بی‌انضباطی مالی یعنی هزینه‌های غیرضروری که از بودجه دولت در اختیار نهاد‌ها و دستگاه‌های غیر‌دولتی قرار می‌گیرد، دستگاه‌هایی که سیاست آن‌ها درست برخلاف سیاست‌های کلان دولت است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
3
توراخدا این منابع مالی را برای لوازم لوکس و مصرفی هزینه نکنید(ماشین وتلویزیون ...بهیچ وجه اولویت ما نیست). منابع را صرف ورود تکنولوژی های نوین و رونق و بازسازی صنعت و ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی نمایید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
حجم نقدینگی پائینه ....

باید پول در دسترس همه باشد نه عده ای خاص ........

قوانین سخت گیر مالیاتی باید حذف شود و کاهش یابد و نیز باید کمپانی های مطرح خارجی را به ایران

وارد کرد....

باز شدن سفارت ایالات متحده باید وجهه همت دولت و گام نخست باشد ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین