کد خبر: ۳۱۹۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۸۴ - ۱۲:۲۵

اظهارات احمدی نژاد انقلابي و براي جامعه بين المللي شگفت انگيز است

آفتاب‌‌نیوز : خالد مشعل در جريان ديدارش با جمعي از مسئولان جمعيت دفاع از ملت فلسطين ضمن بيان مطلب بالا افزود: «ملت ايران شرکاي ما در آزادي غزه بودند، زيرا حمايت شما از برادران فلسطيني باعث آزادي نوار غزه شد.»

خالد مشعل در خصوص اظهارات دکتر احمدي نژاد و تأثير آن بر وضعيت سياسي منطقه گفت: «اظهارات وي انقلابي است و با وجود اينکه براي جامعه بين المللي شگفت انگيز مي باشد، ولي واقعيت را مطرح مي کند. دشمنان ما توان شنيدن سخن حق را ندارند.»

وي افزود: «اگر حکومت ها نمي توانند اظهارات احمدي نژاد را بپذيرند ملت ها از اين اظهارات استقبال مي کنند. شما (ملت ايران) حقيقت وجدان ملت هاي عربي و اسلامي و ملت فلسطين را منعکس مي کنيد. ما درباره اين اظهارات از شما حمايت مي کنيم، اما غربي ها مي دانند که اسرائيل نامشروع است، ولي در اين باره دوگانگي نموده و از اسرائيل حمايت مي کنند، چون از يهوديان مي ترسند.»

رئيس دفتر سياسي جنبش حماس در ادامه در خصوص افق تحولات فلسطين در سايه سه رويداد خروج از غزه، انتخابات فلسطين و انتخابات اسرائيل افزود: «درباره آرام سازي اکنون علل و انگيزه هاي آن از بين رفته است، دشمن به آن پايبند نبود، اسراي ما را آزاد نکرد و شرايط آرام سازي را به اجرا درنياورد و به تجاوزات خود ادامه داد و با پايان يافتن سال 2005 مدت زمان آن نيز به پايان مي رسد، بنابراين طبيعي است که آن را کنار بگذاريم و به تصميم استراتژيک خودمان، يعني مقاومت پايبند بمانيم و از ملت خود در مرحله آينده دفاع کنيم.»

وي افزود: «در نتيجه آرام سازي به پايان رسيده و اکنون ما وارد مرحله جديدي شده ايم که همانا بازگشت به اصل مقاومت و دفاع از ملت فلسطين مي باشد.

مشعل تصريح کرد: .اين رويکرد فلسطينيان به طور کلي است. تجاوز اسرائيلي ها بايد با مقاومت فلسطين روبرو گردد. آرام سازي به معناي کنار گذاردن مقاومت نبود، بلکه گامي تاکتيکي براي مديريت صحنه نبرد مقاومت بود.

رئيس دفتر سياسي جنبش حماس افزود: «انتخابات مجلس قانونگذاري در 25 ژانويه 2006 برگزار خواهد شد. ما در حماس آماده اين انتخابات هستيم اما سخن از احتمال تعويق آن در ميان است، زيرا اختلافاتي در جنبش فتح بوجود آمده است.»

وي گفت: «البته ما مخالف با به تعويق افتادن آن هستيم و به سود ملت فلسطين نخواهد بود، چون تعويق انتخابات به گسترش فساد و آشوب منجرخواهد داد و تشکيلات در تصميم گيري تک روي خواهد کرد.»

وي در پاسخ به اين سؤال که چرا جنبش حماس خواستار ورود به مجلس قانونگذاري است، گفت: «هدف حماس ساماندهي آرايش سياسي جامعه فلسطين، مبارزه با فساد، انجام اصلاحات و تحکيم پايداري ملت فلسطين و در نتيجه دستيابي به يک سيستم سياسي فلسطين براساس اصل مشارکت نه تک روي است.»

مشعل درمورد اختلافات داخلي در ميان اسرائيلي ها افزود: «صهيونيستها به طور طبيعي با يکديگر اختلاف دارند و قرار است انتخابات زودرس در 28 مارس برگزار شود و اين امر بر اختلافات آن افزوده است، ولي پيش بيني مي کنيم که رهبري اي در تل آويو روي کار آيد که با صلح مخالف باشد. همگي آنها با احقاق حق فلسطيني ها مخالف هستند، ما در حماس و مقاومت فلسطين تفاوتي برايمان ندارد که شارون يا نتنياهو يا عمير پرتز بر سر کار آيند، ما با همگي آنها مبارزه خواهيم کرد و بر حقوق ملت فلسطين اصرار و تأکيد داريم.»

وي افزود: «آنچه که بر اختلافات آنها مي افزايد پايداري ماست. اگر پايداري ما نبود و مقاومت را کنار مي گذاشتيم نبرد آنها با ما آسان مي نمود و در نتيجه اختلافاتي براي آنها پيش نمي آمد.»

گفتني است در اين ديدار دکتر مجتبي رحماندوست دبيرکل جمعيت دفاع از ملت فلسطين ابتدا توضيحاتي در خصوص برنامه هاي کاري اين جمعيت در حوزه هاي فرعنگي، سياسي و معنوي در حمايتن از قضيه فلسطين ارائه کرد.

همچنين دکتر موسي ابو مرزوق عضو دفتر سياسي حماس نيز به ارائه تحليلي در خصوص آينده تحولات فلسطين پرداخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین