کد خبر: ۳۴۲۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

تاکید کری بر حل و فصل بحران سوریه از طریق مذاکره

جان کری در سخنان خود بر ضرورت حل و فصل بحران سوریه از طریق مذاکرات و به صورت مرحله‌ای تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 جان کری، وزیر خارجه آمریکا در تبیین سیاست خارجه آمریکا عنوان داشت: ایران در دستیابی به راهکاری برای حل وفصل بحران سوریه مشارکت داشته و مذاکراتی که قرار است در خصوص سوریه انجام شود در بیست و پنجم ماه جاری صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: حل بحران سوریه در چارچوب یک روند مرحله به مرحله در برگیرنده اجرای اصلاحات قانون اساسی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه خبری المیادین،کری همچنین عنوان داشت: حل و فصل مساله آوارگان و مهاجران سوری حل وفصل سیاسی بحران این کشور را از طریق مذاکرات می‌طلبد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: حل بحران سوریه از طریق محافظت از وحدت ملی این کشور و ویژگی لائیک بودن آن صورت می‌گیرد. در خصوص مبارزه با داعش نیز باید بگویم که ما گستره ائتلاف بین المللی علیه داعش را افزایش داده و روسیه را نیز در بر بگیرد. داعش تمثال مجسم شیطان است و مبارزه با آن و نابود کردن این گروه در راس اولویت‌های کنونی ما قرار دارد.

کری همچنین در خصوص مساله هسته‌ای ایران عنوان داشت طی روزهای آینده گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص پایبندی ایران به تعهداتش در چارچوب برنامه اقدام مشترک را دریافت می‌کنیم و بعد از آن اقدامات لازم را برای برداشتن تحریم‌های اقتصادی از این کشور اتخاذ خواهیم کرد.

کری تاکید کرد: ما همچنین از مسئولان ایرانی به دلیل سرعتشان در آزادسازی سربازهای آمریکایی و حسن برخورد با آنها تشکر می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین