کد خبر: ۳۵۶۶۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵

اقامت بیش از 11 هزار مسافر در زنجان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: از 25 اسفند 94 تا پایان روز دوم فروردین سال جاری 11 هزار و 375 مورد اقامت مسافران و گردشگران در مراکز اقامتی این استان به ثبت رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
یحیی رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیش از شش هزار نفر در مدارس اسکان یافتند و مابقی در هتل ها، مهمان پذیرها و سایر مراکز اقامتی موقت مستقر شدند.

وی به نظارت های مستمر بر مراکز اقامتی، رستوران ها، مراکز پذیرایی بین راهی و دفترهای خدمات مسافرتی سطح استان نیز اشاره و اظهار کرد: طی یک هفته گذشته، در مجموع نزدیک به 150 مورد بازدید از این مراکز انجام شده است که طی آن، چهار تذکر به مرکز اقامتی، یک تذکر به دفاتر مسافرتی و چهار فقره تذکر به مرکز پذیرایی برای رعایت نکردن برخی استانداردها و قوانین داده شد.

رحتمی ادامه داد: تا کنون موردی از شکایت های مردمی در خصوص نحوه ارائه خدمات از سوی مراکز اقامتی، رستوران ها، مراکز پذیرایی بین راهی و دفترهای خدمات مسافرتی این استان دریافت نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به اسقبال مسافران از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری زنجان اشاره کرد و افزود : گنبد سلطانیه با یک هزار و 976 بازدید طی یک هفته گذشته در صدر بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارد.

مهمترین مراکز گردشگری و تاریخی زنجان را گنبد سلطانیه، رختشویخانه، موزه مردان نمکی، غار کتله خور، موزه دارایی، چلبی اوغلی، ملا حسن کاشی و حسینیه اعظم تشکیل می دهند.
گنبد سلطانیه یکی از 17 میراث جهانی ایران محسوب می شود که قدمت آن به قرن هفتم هجری شمسی دوره ایلخانیان می رسد.

وی اضافه کرد: در این مدت یک هزار و 377 بازدید از بنای رختشویخانه، یک هزار و 305 بازدید از موزه مردان نمکی و 460 مورد بازدید از غار کتله خور انجام شده است.

بنای رختشویخانه توسط علی اکبر توفیقی نخستین شهردار زنجان حدود 90 سال پیش در مرکز این شهر احداث شده است.

کاربری انحصاری رختشویخانه برای شستشوی لباس و ظروف توسط بانوان تعریف شده بود.
غار کتله خور طولانی ترین غار آهکی جهان محسوب می شود که در 80 کیلومتری شهر گرماب از توابع شهرستان خدابنده قرار گرفته است.

تاکنون 12.5 کیلومتر از نقشه برداری این غار توسط تیم های آلمانی و سوییسی انجام شده است.
بیش از 10 کیلومتر از مسیرها و راه های جدید این غار توسط تیم های جدید ایرانی نقشه برداری شده است.

به گزارش ایرنا، مردان نمکی مومیایی های نمکی هستند که سن آنان به بیش از دو هزار و 300 سال می رسد که از معدن نمک روستای چهرآباد در حوالی شهر زنجان کشف شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین