آفتابنیوز : خسرو معصومی کارگردان فیلم "تابو" درباره میزان استقبال از این فیلم به هنرآنلاین، گفت: از آنجایی که در گروه هنر و تجربه زمان اکران فیلمها طولی است، خیلی نمیتوان الان درباره میزان فروش و استقبال از آن صحبت کرد. اما مشکل اصلی ما این است که این گروه تبلیغ خوبی ندارد و وقتی هم تبلیغ نباشد، قطعاً فروش هم نیست.
وی افزود: "تابو" هنوز یکماه نیست که در گروه هنروتجربه اکران میشود. اما به نظر دوستان این فیلم جایگاهش در این گروه نبود و میتوانست در گروههای دیگر اکران شود، اما به نظر من "تابو" فیلم جذابی است و باید دید که تا چه حد با مخاطب خود ارتباط برقرار میکند. خوشبختانه وضعیت این گروه سینمایی هر روز بهتر میشود و اکران در آن شرایط خوبی پیدا میکند.
کارگردان فیلم "خرس" درباره اکران این فیلم در گروه هنر وتجربه نیز عنوان کرد: به نظر من خود تشکیل کارگروه هنر وتجربه اتفاق بسیار خوبی است، جدای از " تابو" که به دلیل ترکیب بازیگران آن میتوانست در گروهی غیر از هنر و تجربه هم اکران شود و سرگروه داشته باشد چرا که هم داستانی است و سینمای داستانگویی دارد و هم بازیگرانی دارد که میتواند مخاطب را به سینما بکشاند. اما به طور کلی سینمای هنر و تجربه باید مدافع کسانی باشد که به صورت لوباجت (کم هزینه) کار میکنند و فیلمهای تجربی میسازند که خیلی خوب است و چون داستانگو نیست باید جایی مانند هنروتجربه برای اکران فیلمشان وجود داشته باشد تا از آن فیلمها حمایت کند. این درحالی است که من فکر میکنم "تابو" نیاز به حمایت ندارد و بدون این گروه نیز فروش خودش را دارد.
معصومی درخصوص استفاده از بازیگران چهرهای چون الناز شاکردوست در فیلمش نیز بیان کرد: صراحتاً اعلام میکنم که در مورد انتخاب بازیگر اشتباه کردم، چرا که انتخاب خوبی نبود. قهرمان قصه من یک دختر روستایی است که در مقابل خواستهای که از او دارند سرپیچی میکند، در واقع این نقش یک روح سادگی میخواهد و من به تبع این که باید از یک بازیگر چهره استفاده کنم این کار را انجام دادم در حالی که واقعیت این است که آن روحی که از شخصیت "بهار" در ذهن داشتم یعنی یک دختر ساده روستایی در ظاهر خانم شاکردوست تجلی پیدا نمیکند و از این جهت میگویم که انتخابم اشتباه بود.
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا بازیگران چهره میتوانند تضمینکننده فروش گیشه باشند گفت: واقعیت این است که سینمای ما امروز مبتلا به یک مرض شده است. فیلمهای جدی ما و یا فیلمهایی مثل آثار عباس کیارستمی که با نابازیگران ساخته میشوند در سینما به نمایش درنمیآید و یا اگر هم این امکان فراهم شود، بسیار محدود است و بعد هم میگویند که این نوع فیلم فروش ندارد در حالی که در نقطه مقابل فیلمهای سخیفی است که بدون مشکل به اکران درمیآیند.
به گزارش هنرآنلاین، معصومی ادامه داد: مشکل اصلی سینمای امروز ما این است که به سمت کمدیهای سخیف رفته و اتفاقاً از آن استقبال هم میشود. به نظرم این فاجعه سینماست. اگر فیلمهای کمدی ما همانند "اجارهنشینها" یا "ای ایران" باشد که به شخصیت مخاطب توهین نمیکند و بر بار فرهنگی جامعه نیز میافزاید، باشد بسیار خوب است، اما متأسفانه امروز فیلمهای بزنوبکوبی 10 میلیارد میفروشند، در حالی که فیلمهای جدی ما به سختی پروانه ساخت و مجوز اکران میگیرند. این افتخار نیست که فیلمهای سخیف به راحتی اجازه اکران پیدا کنند و فیلمهای جدی ما به پستوها بروند. این باعث میشود سینمای امروز فیلمهای بیبو و خاصیتی باشند که بودونبودشان هیچ فرقی ندارد