آفتابنیوز : "عليرضا رييسيان" روزيكشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا، افزود : سينماي ملي قبل از ارايه تعريف كلي، بايد در حوزه اجرايي تعريف شود.
به عقيده وي، سينمايي كه كمترين وابستگي را به دولت داشته باشد، ميتواند به عنوان سينماي ملي محقق شود.
كارگردان فيلم "ايستگاه متروك" ادامه داد: دولت بايد در جايگاه سياست گذاري و نظارتهاي قانوني حضور داشته و حامي جريان متعادل سينمايي در بخش هاي توليد و نمايش باشد.
وي نظارت بر حسن انجام امور، سالنسازي و نوينسازي بخش فني و تجهيزاتي سينما رااز ديگر وظايف نهادهاي فرهنگي برشمرد و در عين حال افزود: نبايد اين نهادها در اجرا دخالت داشته باشند، زيرا سينماي ملي كاركرد فرهنگي و هويت پذيري به همراه اعتقادات خاص خود را دارد.
رييسيان كه با فيلم "پرونده هاوانا" در بخش مسابقه جشنواره امسال فجر حضور دارد،افزود:جشنواره صرفايك معيار سنجش بوده و كارنامه فعاليت يكساله سينماگران در آن مرور ميشود.
اين كارگردان يادآورشد: جشنواره فجر بهجريان ارتقاي كيفي و ايجاد انگيزه در ميان دست اندركاران سينمايي كمك ميكند.
وي همچنين به حضور سينماي ايران در بازارهاي جهاني فيلم اشاره كرد و افزود: بايد درابتدا براي اين حضور تعريفي دقيق داشته باشيم و سهم خود را از بازارهاي فيلم طلب كنيم.
رييس كانون كارگردانان ايران تصريح كرد: متاسفانه بخش سينماي بينالملل در صنعت فيلم كشور دچار غفلت شده و دائم تغيير كميت و كيفيت در آن ديده ميشود.
وي خواستارايجاد تعادل در بخشهاي موضوعي توليد، عرضه و نمايش فيلم در كشور شد.