کد خبر: ۳۶۲۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی اعلام شد

مقام بلندپایه روسیه: دیدار پوتین و رهبر انقلاب ایران تامین كننده منافع دو ملت است

والنتینا ماتویینكو رییس شورای فدراسیون روسیه (سنا) در دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مسكو بر این باور است كه توافق های دو كشور، نتایج دیدار ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با رهبر انقلاب اسلامی (دوم آذر ماه94) و مذاكرات رریسان جمهوری دو كشور جوابگوی منافع دو ملت است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، ماتویینكو امروز (چهارشنبه) در دیدار با لاریجانی كه برای شركت در كنفرانس سران مجالس اوراسیایی به مسكو سفر كرده است، ضمن مهم خواندن ارتقای سطح همكاری های دو كشور، گفت: ایران شریك نزدیك روسیه است و ما از توسعه روابط دو جانبه استقبال می كنیم و آن را ارزشمند می دانیم.

وی در این دیدار مذاكرات كه با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسكو برگزار شد، خاطر نشان كرد: دو كشور در تمامی عرصه های دو و چند جانبه همكاری می كنند و در شورای فدراسیون روسیه از رویكرد توسعه فراگیر روابط با ایران پشتیبانی می شود.
ماتویینكو در ادامه با اشاره به مذاكرات هسته ای منجر به برجام گفت: روسیه در گفت وگوهای ایران و 1+5 نقشی فعال داشت و ما از لغو تحریم های ضد ایرانی استقبال می كنیم و آن را توسعه دهنده روابط تهران و مسكو می دانیم.

مقام بلندپایه روسیه همچنین گفت: روابط و تماس های فزاینده بین پارلمان های دو كشور سهم بسزایی در توسعه مناسبات دارد و حاضریم به صورت دوجانبه و در همایش ها و نشست های بین المللی این همكاری ها و همگرایی ها را افزایش دهیم.
ماتوویینكو در ادامه با ابراز خرسندی از دعوت سفر به تهران گفت: این آمادگی وجود دارد كه پس از برنامه ریزی زمانی تا پایان سال 2016 از ایران دیدن كنم.

رییس شورای فدراسیون روسیه همچنین برگزاری اولین مرحله انتحابات اسفند ماه سال گذشته برای گزینش نمایندگان مجلس شورای اسلامی را موفقیت آمیز خواند.
وی در پایان امكان عضویت ایران به عنوان ناظر در مجمع پارلمانی سازمان امنیت جمعی (متشكل از چند جمهوری شوروی سابق) را مطرح كرد
لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: دیدگاه های ارائه شده در این نشست بسیار اهمیت دارد و اكنون دو كشور در باره مسائل مختلف گفت وگوها و رایزنی های منظمی دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برنامه سفر ماتویینكو به تهران، اظهار كرد: این دیدار انگیزه و زمینه خوبی برای افزایش دامنه و ارتقای همكاری های ایران و روسیه فراهم خواهد كرد.
رییس مجلس كه بنا به دعوت «سرگئی ناریشكین» رئیس دومای روسیه روز دوشنبه در راس یك هیات برای شركت در این نشست و مذاكره بین رییسان مجالس دو كشور به مسكو سفر كرده است، در حاشیه این نشست با رییس دومای روسیه، مجالس كره جنوبی، پاكستان، تاجیكستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان دیدار و در باره روابط دو جانبه و منطقه ای گفت و گو كرد.
اجلاس یك روزه سران مجالس اوراسیا با حضور كشورهای همچون ایران، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، ویتنام، هند، اندونزی، قزاقستان، قرقیزستان، چین، مغولستان، پاكستان، كره جنوبی، روسیه، تایلند، فلیپین و جمهوری چك برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین