کد خبر: ۳۶۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۴ - ۰۹:۲۷

صحن امامزاده را فروختند!

آفتاب‌‌نیوز :  بخش هايي از حرم متبرك امام زاده زيد به علاوه صحن اصلي حرم كه همگي موقوفه بوده است توسط وزارت آموزش و پرورش در سال 83 فروخته شده است.
گفته مي شود زمين هاي اطراف حرم به مبلغ 7 ميليارد تومان فروخته شده كه به نظر برخي از صاحبنظران اين رقم زير قيمت كارشناسي بوده است.فروش زمين هاي موقوفه توسط وزارت آموزش و پرورش وقت در حالي صورت گرفته است كه فرزندان و وارثان چندم وقف كنندگان نسبت به اين موضوع شكايت دارند.به گزارش خبرنگار ما اراضي امام زاده زيد بازار تهران و محل مدرسه حافظ كه در رژيم گذشته برخلاف اصول و موازين شرعي از وقف خارج شده بود به موجب قانوني در سال 1374 به اوقاف بازگشت داده شده بود. اما آموزش و پرورش با استناد به حكم قبلي اين اراضي را به يك تاجر مي فروشد. يك منبع آگاه به خبرنگار كيهان گفت كه اين فرد از سوي يك نماينده صاحب نفوذ حمايت مي شود.لازم به ذكر است بقعه متبرك امام زاده زيد ابن علي ابن حسين زين العابدين (ع) واقع در بازار تهران از زمانهاي گذشته مأمني براي عاشقان اهل بيت بوده است كه پس از حرم حضرت عبدالعظيم(ع)، اولين محلي بوده كه مؤمنين تهران خصوصاً كسبه متعهد در آن جمع مي شوند.
همچنين در صحن آستان مقدس امام زاده زيد كه فروخته شده مدرسه علميه ناصريه داير بوده كه در آن طلاب و روحانيون بزرگي پرورش يافتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین