کد خبر: ۳۷۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۰:۲۷

باقر خرمشاد : دانشگاه ها سیاست زده شده

آفتاب‌‌نیوز : دكتر محمد باقر خرمشاد،افزود: فعاليت‌هاي صنفي و علمي دانشگاه‌ها تحت تاثير امور سياسي دانشگاهها قرار گرفته‌اند، در حالي كه آن قدر فعاليت صنفي و يا علمي انجام نشده در سطح دانشگاه وجود دارد كه در صورت پرداختن به آن، فرصت جهش به مسائل حاشيه‌اي را نخواهيم داشت، اما متاسفانه سياست‌زدگي در اين امور، مانع از ثمردهي مناسب آنها شده است.

وي در ادامه با اشاره به جايگاه نشريات دانشجويي در دانشگاه‌ها و با تاكيد بر فراهم آوردن بسترهاي لازم براي افزايش تاثيرگذاري اين نشريات در جامعه، گفت: بايد پل ارتباطي ميان نشريات دانشجويي و ساير نهادهاي اجتماعي ايجاد شود و دانشجويان را با ساير نهادها و ارگان‌هاي اجتماعي مرتبط كرد.

وي برگزاري جشنواره‌هاي تخصصي و موضوعي را يكي از راهكارهاي افزايش اثربخشي نشريات دانشجويي در جامعه بيان كرد.

به اعتقاد معاون فرهنگي وزارت علوم، دانشجويان توانايي لازم را براي نگارش مقالات متعددي درخصوص موضوعات متعددي از جمله ازدواج، اعتياد، افسردگي و ... ، درقالب همكاري با نهادهاي مربوطه دارا هستند.

دكتر خرمشاد در خاتمه با بيان اينكه وجود نشريات دانشجويي، ضرورت دارد، تصريح كرد: درميان دو ميليون و 500 هزار دانشجوي كشور، يقينا دانشجوياني اهل قلم و با توانايي نگارش بالا نيز وجود دارند كه اگر بسترهاي مناسب براي هدايت نوشته‌هاي آنان به سمت و سوي مناسب فراهم شود، شاهد غناي فرهنگي محيط دانشگاه خواهيم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین