کد خبر: ۳۷۳۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

آیا بیماران کلیوی می‌توانند روزه بگیرند؟

متخصص داخلي و فوق تخصص كليه و دياليز در چهارمحال و بختیاری گفت: روزه براي افراد مبتلا به بيماري‌هاي ديابت و بيماراني كه در مراحل پيشرفته نارسايي كليه هستند، مضر است.
آفتاب‌‌نیوز :
ليلا محمودنيا در گفت و گو با ايسنا اظهار كرد: روزه براي بيماران ديابتي و كليوي به ترتيب منجر به اختلال كنترل قند و كمبود شديد آب بدن مي‌شود.

وي آسیب دیدن کلیه را از دیگر عوارض مزمن تشديد بیماری ديابت برشمرد و گفت: درون کلیه میلیون‌ها رگ کوچک و ظریف خون وجود دارد و دیابت می‌تواند موجب آسیب دیدن این رگ‌ها و درنتیجه آسیب دیدن کلیه شود.

محمودنيا روزه گرفتن براي بیماراني كه در مراحل اوليه نارسايي كليه هستند را نيز منع دانست و گفت: اين بيماران تنها در شرايطي كه فصل زمستان باشد و تعريق و كراتين خون بالا نداشته باشند مي‌توانند روزه بگيرند.

وي در ادامه نيز خاطر نشان كرد: اگر بيماران مبتلا به فشار خون با تجويز پزشك داروهاي خود را در فواصل ميان سحر و افطار مصرف كنند، می‌توانند روزه بگیرند.

اين متخصص داخلي و فوق تخصص كليه و دياليز در پایان گفت: کسانی که علی‌رغم داشتن بیماری‌های ذكر شده اصرار بر روزه‌داری دارند، هنگام افطار باید از غذاهاي كاملآ بي‌نمك و بخارپز شده استفاده كنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
0
این اطلاع رسانی قبل از ماه رمضان ، برای پیشگیری ،از پیشرفت بیماری کلیه ، وکاهش استفاده ، از کلیه مصنوعی ، وهزینه گزاف ، زجر های همودیلیز موثر تر بود .
در بعضی ادیان برای بهداشت کلیه آب خوردن روزه را باطل نمیکند ، در اسلام هم ، هر رفتار ، که به سلامت جسم ،روح ، زیان آور باشد ،به شدت نکوهیده شده است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین