کد خبر: ۳۷۶۵۷۴
تعداد نظرات: ۸۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
چرا رسانه‌های اصولگرا بررسی نمی‌کنند داستا چنین حقوق‌هایی از چه‌زمانی آغاز شده؟

نامه زيباكلام به شريعتمداری؛ اگر شما مبارزه می‌كنيد چرا فساد موج می‌زند؟

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران در نامه‌ای سرگشاده دیگری به حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، به خبر اخیر این روزنامه علیه خود پاسخ داد.
آفتاب‌‌نیوز :
صادق زیباکلام پیش از این نیز در مقاطع مختلف در نامه‌های سرگشاده‌ای به برخی چهره‌ها و از جمله مدیرمسئول کیهان، به طرح برخی نامه زيباكلام به شريعتمداری؛ اگر شما مبارزه می‌كنيد چرا فساد موج می‌زند؟مسائل پرداخته بود. 

به گزارش آفتاب‌‌نیوز، در نامه زیباکلام به شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان آمده است: در شماره سی‌ام خرداد کیهان در بخش «اخبار ویژه» مطلبی درخصوص حقیر آمده بود تحت این عنوان «چرا هر‌جا حمایت از متخلف است نام زیبای شما (یعنی بنده) می‌درخشد؟» در آن یادداشت بنده متهم شده بودم به تلاش به‌منظور «رفع و رجوع افتضاح حقوق‌های نجومی» و «دفاع از مدیرانی که این حقوق‌ها را دریافت می‌کرده‌اند». بعلاوه کیهان به‌منظور نشان‌دادن سابقه حقیر در دفاع از مفسدین اقتصادی برای چندمین‌بار به دفاعِ حقیر از مرحوم مه‌آفرید امیرخسروی، متهم ردیف اول پرونده معروف به «اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی»، اشاره کرده بود. واکنش کیهان درحقیقت به سرمقاله حقیر در روزنامه اعتماد ۲۹ خرداد درخصوص ماجرای «حقوق‌های نجومی» ‌بود. محض اطلاع خوانندگانی که از آن یادداشت اطلاعی ندارند لازم می‌دانم توضیح مختصری بدهم که در آن یادداشت چه نوشته بودم که باعث اعتراض روزنامه کیهان می‌شود. نوشته بودم هدف جاروجنجال‌هایی که رسانه‌های اصولگرا بر سر موضوع «حقوق‌های نجومی» به راه انداخته‌اند بیش از آنکه به‌دنبال کشف حقیقت، اطلاع‌رسانی و روشنگری افکار عمومی باشد، به‌منظور بی‌اعتبارساختن دولت یازدهم و بهره‌برداری سیاسی از این ماجری می‌بوده. 

این استاد دانشگاه در ادامه می‌نویسد: در دفاع از این نظر به چند نکته اشاره کرده بودم:

۱- چرا رسانه‌های اصولگرا درصدد کشف این حقیقت نیستند که داستان پرداختن چنین حقوق‌هایی از چه زمانی آغاز شده است؟ آیا این پرداخت‌ها از زمان روی‌کارآمدن دولت یازدهم شروع می‌شود یا قبل از آن هم بوده؟

۲- رئیس‌جمهور، همکاران وی و هیأت دولت چقدر در جریان پرداخت چنین حقوق‌هایی در نظام بوروکراسی گسترده کشور ‌بوده‌اند؟

۳- اگر دولت می‌بایستی اطلاع می‌داشته، در آن صورت آیا مجلس اصولگرا که «در رأس امور کشور» قرار داشت نمی‌بایستی علم و اطلاع می‌داشته؟ آیا دیوان محاسبات، این همه دستگاه‌های عریض و طویل نظارتی و بالاخره رسانه‌های کشور نمی‌بایستی اطلاع می‌داشتند؟ یا نه، فقط دولت روحانی می‌بایستی مطلع می‌بوده؟

۴- آیا این پرداخت‌ها مبتنی بر ضوابط و مقررات «سازمان امور اداری و استخدامی کشور» صورت می‌گرفته یا آنکه خارج از آیین‌نامه‌های دولتی بوده؟ با توجه به اینکه این حقوق‌ها در چارچوب ضوابط دولتی نبوده و بیشتر حالت بخش خصوصی داشته در آن صورت چقدر دولت را می‌توان مسئول دانست؟

۵- بنده به هیچ روی قصد مبری‌کردن دولت از مسئولیت‌هایی که به‌هرحال درخصوص پرداخت این حقوق‌ها برعهده‌اش است را ندارم. منتها معتقدم تلاش اصولگرایان در اینکه صرفا دولت روحانی را می‌خواهند مقصر قلمداد كنند باعث می‌شود ابعاد عمیق‌تر و اساسی‌تر این فاجعه همچنان پنهان بماند. واقع مطلب آن است که ابعاد این پرداخت‌ها چه در قالب حقوق و مزایا و چه در قالب انواع و اقسام «پاداش‌ها» خیلی بیشتر و گسترده‌تر از یک‌دوجین یا چندده مدیر در این سازمان یا آن یکی است. اگر سراغ بانک‌ها، مؤسسات سپرده‌گذاری، شرکت‌های بیمه، انواع صندوق‌های بازنشستگی و سرمایه‌گذاری‌ها، شهرداری‌ها و مؤسسات وابسته به آنها، پتروشیمی و بسیاری از صنایع دیگر، هزاران «هیأت‌مدیره» شرکت‌ها و مؤسساتی که دستگاه‌های دولتی به‌منظور دورزدن قوانین و مقررات دولتی ایجاد کرده‌اند، انواع و اقسام هلدینگ‌ها و... برویم آن وقت روشن می‌شود که موضوع چندده یا حتی چندصد مدیر نیست و ابعاد مسئله به‌سرعت به هزاران می‌رسد.

۶- ریشه همه این مصیبت‌ها بازمی‌گردد به حاکمیت اقتصاد ناکارآمد دولتی بر کشور. در جوامع دیگر حدود و ثغور بخش دولتی و خصوصی‌شان مشخص است؛ بخش دولتی قوانین و مقررات خاص خودش را دارد و بخش خصوص هم همین‌طور، مرز میان این دو حوزه هم تا حدود زیادی مشخص است؛ اما در نظام اقتصادی ما تنها چیزی که وجود ندارد شفافیت و حدود و ثغور مرزبندی‌هاست. نتیجتا در بسیاری از موارد بخش‌های دولتی ما با تشکیل انواع مؤسسات و شرکت‌های سوری با اینکه دولتی هستند؛ اما در عمل همانند یک بنگاه خصوصی عمل می‌کنند. از جمله پرداخت حقوق‌ها و دستمزد‌های نجومی و پاداش‌های نجومی‌تر. صدها مؤسسه، شرکت، صندوق، بنیاد و... در ایران فعالیت مي‌كنند که ضمن آنکه سرمایه اولیه‌شان از دولت و بودجه عمومی است؛ اما در عمل مثل یک مؤسسه خصوصی عمل می‌کنند. از جمله درخصوص پرداخت حقوق به مدیران، دادن پاداش، فوق‌العاده، شرکت در مزایده‌ها و مناقصه‌ها، خرید و فروش و بسیاری از امور دیگر اقتصادی. مهم‌تر از همه اینها، علیرغم آنکه دارایی‌شان از بیت‌المال است، نه به دولت، نه به مجلس، نه به دیوان محاسبات، نه به ملت، نه به ذی‌حساب دارایی و نه به هیچ نهاد و دستگاهی هم پاسخ‌گو نيستند.

۷- جناب آقای شریعتمداری معزز، انتظار بنده از جناب‌عالی که یک عمر است پرچم عدالت‌خواهی و حمایت از محرومان، مستضعفان و پابرهنه‌ها را به اهتزاز درآورده‌اید و جلودار مبارزه با مفاسد اقتصادی، رانت‌خواری، ویژه‌خواری، متجاوزان به بیت‌المال، آقازادگی، مرفهین بی‌درد، بی‌دردهای مرفه، عافیت‌طلبان و ستون پنجم دشمن هستید، آن بود و هست که لااقل یک‌بار از خودتان می‌پرسیدید که چرا این‌همه در کشور ما مفاسد اقتصادی موج می‌زند؟ به‌واسطه آن‌همه علاقه‌تان به محرومان و پابرهنه‌ها، بنده توقع داشتم یک‌بار هم که شده از خودتان می‌پرسیدید که چرا یک صدم فساد اقتصادی که در کشور ما وجود دارد در هند، ژاپن، برزیل، آمریکا، ترکیه، مالزی و... وجود ندارد؟ علیرغم آنکه همه مسئولان و مدیران اجرائی دستگاه‌های ما جملگی به دقت گزینش، حراست و مراقبت می‌شوند و این همه هم دستگاه‌های بازرسی، نظارتی، حراستی، حفاظتی، اطلاعاتی و امنیتی داریم، پس چرا دست آخر شتر با بارش در روز روشن در اینجا غیب می‌شود؟ چرا مدیرانی که نخستین شرط ورودشان به نظام برخورداری از یک حداقل ایمان و اعتقادات اسلامی است، یکباره معلوم می‌شود که صدها نفر از آنان سال‌ها بوده که حقوق‌های آن‌چنانی دریافت می‌کرده‌اند؟ چرا از ساحل دریا گرفته تا جنگل، مرتع، هوا، کوه و بیابان «تغییر کاربری» پیدا کرده و خرید و فروش می‌شوند؟

۸- جناب آقای شریعتمداری مکرم، بنده کجا از حقوق‌های نجومی دفاع کرده‌ام؟ همه حرفم این بوده که به جای بهره‌برداری سیاسی از آن و تقلیل‌دادن موضوع به اینکه آقای احمدی‌نژاد مقصر بوده یا آقای روحانی، از خودمان یک بار هم که شده بپرسیم ما را چه می‌شود که دست بر هر کجا که می‌گذاریم موریانه فساد آن را جویده است؟

۹- اما درخصوص مرحوم مه‌آفرید امیرخسروی که موضع‌گیری‌ام درباره مشارالیه را حجتی بر «حمایت روشنفکر وابسته صادق (ز) از مفسدین اقتصادی» گرفته‌اید. این البته نه اولین‌باری است که جناب‌عالی در کیهان به بنده اتهام حمایت از مفسدان اقتصادی را نسبت می‌دهید و نه آخرین‌بار خواهد بود. اصولگرایان دیگر هم از سال ۹۰ که آن مرحوم بازداشت شدند و بنده پرسش‌هایی را پیرامون پرونده ایشان مطرح نمودم، یکسره همین اتهام را به حقیر نسبت داده‌اند. منتهی جناب حاج‌حسین بزرگوار قبل از هرگونه توضیحی درمورد مه‌آفرید امیرخسروی نکته‌ای را می‌بایستی متذکر شوم: جناب‌عالی هر تهمت و نسبتی را که مایل هستید خیلی راحت نثار ایشان می‌فرمایید. اما بنده وقتی از جناب‌عالی صرفا سؤال کردم که کلیات و کلیشه‌هایی همچون «مفسد فی‌الارض»، «غارتگر بیت‌المال»، «ستون پنجم دشمن»، «تضعیف اقتصاد ملی کشور»، «ناامیدکردن مردم (از اقتصاد کشور)» و... به کنار، در عالم واقعیت و به زبان حقوقی، درباره «جرم» آقای امیرخسروی سؤالی طرح کردم که از عواقب آن به‌خوبی آگاهید. جناب شریعتمداری، این نه عادلانه است نه منصفانه و نه رسم مروت که شما هرچه دلتان می‌خواهد و هر نسبتی که بر زبان مبارک‌تان جاری می‌شود را به دیگران نسبت بدهید؛ اما اگر بنده سؤال کنم که گناه مه‌آفرید امیرخسروی کدام بوده یا هسته‌ای که این همه به پای آن مستقیم و چندین برابر غیرمستقیم (در قالب تحریم‌ها) ریخته شد چه گلی بر سر رشد و توسعه اقتصادی کشور زده، داستان مسیر دیگری پیدا کند. 

۱۰- اما درخصوص اظهارنظرم درباره مه‌آفرید امیرخسروی که به‌واسطه آن جناب‌عالی و سایر اصولگرایان مرا متهم به «دفاع از مفسدین اقتصادی» و «غارتگران بیت‌المال» می‌فرمایید، اجمال آنچه گفته‌ام این بوده: زمانی‌که ایشان در سال ۹۰ بازداشت می‌شوند نزدیک به ١٨ هزار نفر، در استخدام بیش از یک، دو جین صنایع و واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک ایشان می‌بودند. از بانک‌های دولتی وام‌های بسیاری گرفته بودند؛ اما بیش از بدهی‌های‌شان به بانک‌ها دارایی و اموال منقول و غیرمنقول داشتند (بنابراین تمامی مطالبات بانک‌ها تأمین بوده). هیچ‌یک از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی و تجاری ایشان با مشکلات مالی، بحران یا هیچ امر خلاف دیگری روبه‌رو نبودند. هیچ‌یک از شرکت‌های ایشان زیان‌ده نبودند. ایشان چندین شرکت زیان‌ده از جمله فولاد بزرگ خوزستان را خریداری و آنها را تبدیل به واحد‌های تولیدی موفق و سودده می‌کند. ایشان یک ریال از وام‌هایی را که گرفته بوده نه از کشور خارج می‌کند و نه در ملک، ارز یا طلا سرمایه‌گذاری مي‌كند. سیستم استخدامی، تأمین اجتماعی و رفاهی ١٨ هزار کارکنان واحد‌های ایشان به‌همراه خانواده و وابستگان آنها نسبتا موفق می‌بوده. دست‌کم هیچ اعتراض و ناآرامی‌هایی ثبت نشده بوده. طرفه آنکه ایشان با پرداخت رشوه، وام و تسهیلات بانکی دریافت کرده بوده؛ اما آیا همان‌طور که گفتم یک ریال از تسهیلات بانکی را که دریافت کرده بوده، به خارج انتقال می‌دهد یا در داخل کشور صرف خرید ملک یا طلا و دلار کرده بوده؟ یا آنکه برعکس تمام وام‌ها را صرف تولید و رشد و توسعه شرکت‌ها و مؤسسات مجموعه‌اش مي‌كند؟ من از آن مرحوم دفاع می‌کنم چون معتقدم در حد خودش چیزی از استیو جابز، برادران خیامی، حاج برخوردار، شهرام جزایری، سیدحسین مرعشی و... کم نداشت. همانند آنان فردی خودساخته بود، از پایین شروع کرده بود و بدون حمایت از رانت و زدوبند با مقامات دولتی و به کمک هوش، استعداد، خلاقیت‌های فردی، امانت‌داری و صداقت و بالاتر از همه کار و کار و دویدن شبانه‌روزی توانسته بود به جایی برسد.

۱۱- جناب شریعتمداری معزز، جناب‌عالی و سایر دوستان اصولگرا درست می‌فرمایید، بنده نه اهلیتی در حقوق دارم و نه علم و اطلاعی از گردش کار پرونده آن مرحوم. درعین‌حال شماری از استادان و همکاران حقوقی‌ام، هم ایرادات حقوقی به اتهامات ایشان وارد کرده بودند و هم به صدور حکم اعدام علیه آن مرحوم. همه حرف بنده این است که اگر نظام اقتصادی درست باشد، نه مه‌آفرید امیرخسروی کارآفرین و مبتکر در آن اعدام می‌شود و نه سالیان متوالی صدها نفر از مدیرانش می‌توانند آن حقوق‌ها و پاداش‌ها را بی‌سروصدا دریافت كنند. همه اینها شاخ و برگ‌های درخت اقتصاد بیمار، ناکارآمد و فاسد دولتی است.

منبع: شرق


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
8
160
درود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
خدا پدر و جد و آبادتو بیامرزه زیباکلام ... درست گفتی که تلاش اصولگرایان در اینکه صرفا دولت روحانی را می‌خواهند مقصر قلمداد كنند باعث می‌شود ابعاد عمیق‌تر و اساسی‌تر این فاجعه همچنان پنهان بماند. واقع مطلب آن است که ابعاد این پرداخت‌ها چه در قالب حقوق و مزایا و چه در قالب انواع و اقسام «پاداش‌ها» خیلی بیشتر و گسترده‌تر از یک‌دوجین یا چندده مدیر در این سازمان یا آن یکی است. اگر سراغ بانک‌ها، مؤسسات سپرده‌گذاری، شرکت‌های بیمه، انواع صندوق‌های بازنشستگی و سرمایه‌گذاری‌ها، شهرداری‌ها و مؤسسات وابسته به آنها، پتروشیمی و بسیاری از صنایع دیگر، هزاران «هیأت‌مدیره» شرکت‌ها و مؤسساتی که دستگاه‌های دولتی به‌منظور دورزدن قوانین و مقررات دولتی ایجاد کرده‌اند، انواع و اقسام هلدینگ‌ها و... برویم آن وقت روشن می‌شود که موضوع چندده یا حتی چندصد مدیر نیست و ابعاد مسئله به‌سرعت به هزاران می‌رسد.
کمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
5
122
احسن به آقای زیبا کلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
یکی پاسخ بده لطفا

در نظام اقتصادی ما تنها چیزی که وجود ندارد شفافیت و حدود و ثغور مرزبندی‌هاست. نتیجتا در بسیاری از موارد بخش‌های دولتی ما با تشکیل انواع مؤسسات و شرکت‌های سوری با اینکه دولتی هستند؛ اما در عمل همانند یک بنگاه خصوصی عمل می‌کنند. از جمله پرداخت حقوق‌ها و دستمزد‌های نجومی و پاداش‌های نجومی‌تر. صدها مؤسسه، شرکت، صندوق، بنیاد و... در ایران فعالیت مي‌كنند که ضمن آنکه سرمایه اولیه‌شان از دولت و بودجه عمومی است؛ اما در عمل مثل یک مؤسسه خصوصی عمل می‌کنند. از جمله درخصوص پرداخت حقوق و دادن پاداش های کلان به مدیران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
3
101
واقعیت رانوشته عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
3
124
یکی از خود این شریعتمداری بپرسه که برای اون روزنامه وزین و پربارش چقدر پول می گیره که اینطور داد و هوار راه انداخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
70
4
چون امثال انسانها یی مثل شما هنوز وجود دارند که همیشه در حال زیرآب زدن مبارزه هستند!
علیکمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
79
7
عجب سوال!
با وجود امثال تو و کم بودن تعداد افرادی مثل شریعتمداری، معلومه که هیجوقت نمی‌شود جلوی فساد را گرفت!
پاسخ ها
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
اصلا جواب نامه رو خوندی که همینجوری نظر مینویسی؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
حتی زحمت خوندن مطلب رو به خودت نمیدی بعد نتیجه گیری هم میکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
33
5
دیوانه
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
ماشاءالله شعور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
5
111
جناب آقای زیباکلام ، دلواپسان همه اینها را بسیار بهتر از شما میدانند اما منافع آنان ایجاب میکند که خودشان را بخواب زنند . مگر در طول ۸ سال حکومت احمدی نژاد نمیدانستند که صدها میلیارد دلار درآمد ملت در حال نابودی است ؟ میدانستند اما سکوت کردند جون خود کرده را تدبیر نیست . آنانی که برای اعدام شدن مه آفرید تلاش میکردند ، امروز برای اعدام نشدن بابک زنجانی سینه چاک میدهند . چرا ؟ چون فقط و فقط و فقط منافع گروهی و جناحی و سیاسی خودشان مطرح است نه اسلام و انقلاب و مردم و دین و اخلاق .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
مدركش رو شده از دولت قبل مدركي دارين پول داده باشه به رانت خوار
ارشیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
مدرک از دوره قبل :
خاوری ،
جهرمی ،
زنجانی ،
رضا ضراب
خیلی سخت نیست اینها اسمشون در کمتر از صدم ثانیه به ذهنم آمد
دهدشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
5
90
درود بر زیباکلام صادق که صادقانه زیبام سخن راندی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
زیباکلام خل مرام
محمد
|
-
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
3
58
جناب زیبا کلام بله حق با شماست
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
2
80
کاملا با نظر استاد موافقم فساد اقتصادی در بند بند سلولهای این کشور رخنه کرده و یک اقدام انقلابی را میطلبد
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
90
5
هنوزم میگید دلواپسان
حالا گیریم خسته نشدید ، ضایعم نشدید ؟

حالا که معلوم شد دلواپسی ما بی دلیل نبود

کدخداتونم که توزرد از آب درومد

تازه
خداوکیلی یکم با منطق فکر کنید

ما که دلواپس شما نبودیم

ما دلواپس دستاوردای خودمون بودیم که دادید به باد فنا

ببینم انرژی هسته ای دستاورد اصلاحات بود ؟ هوا فضا چی ؟ توان موشکی بازدارنده چی ؟

اصلا همه اینا به کنار از همه مهمتر امنیت کشور رو از کی داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
درود بر دلواپسان ! ما هرچه داریم از دلواپسان داری !
فقر بدبختی بیکاری اعتیاد فحشا اختلاف طبقاتی
تازه تحریم رکود اوه اوه داشت یادم میرفت تورم 50%
اینهایی که الان سنگ دستاوردهای هسته ای رو به سینه میزنن بدونن زمانی که عدهای دنبال صنایع هستهای و موشکی بودند دوستان دلواپس تیله بازی می کردن یا مشغول دله دزدی تو بخشداری ها و فرمانداری ها بودن
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
دلواپس چه کسی؟!وقتی میلیاردها تومان اختلاس می شد دلواپس نبودید . وقتی تورم و غارت بیت المال بیداد میکرد دلواپس نبودید.برا شما فرق میکنه که کدام یک از دزدها محاکمه بشن .نه عزیزم دزد ،دزده چه در دولت روحانی و چه احمدی نژاد ولی شما از آن دزدان حمایت کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
همه اون اختلاس ها کار خودتون بود. باورتون نمیشه؟ ببینید وقتی متهم ۳ هزار میلیاردی اعدام شد کدوم نشریه براش مجلس ختم گرفت و تیتر زد دار سرمایه دار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
29
كاري به جناح چپ و راست ندارم ولي كسي كه نميتونه جلوي خودشو مهار كنه به درد مسئوليت مي خوره كسي كه به راحتي پول بر ميداره ميتونه از حقوق مردم دفاع كنه اين مسئله سياسي نيست حق الناسي كه از مردمه
ليران
|
-
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
24
3
عامل مهم اختلاف در كشور
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
تند تند نظر منفی ندین منم مثل ایشون معتقدم عامل اختلاف شریعتمداریه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
29
رو نفت و گاز خوابیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
23
ازهمه حرفات این درست تر بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
42
رو نفت و گاز خوابیدیم


آنوقت بیشتر خانوارهای ایرانی تو خونه برنج و گوشت ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
2
62
شريعتمداري همه اين چيز هايي را كه گفتيد مي داند او با اين سخنان آب را گل آلود مي كند تا افتضاحات خود و هم كيشانش مخفي باقي بماند
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
51
با سلام
احمدی نژاد و دارو دسته اش گندش درواومد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
29
همسرم به ما میگه وضع اقتصاد خرابه باید رعایت و صرفه جویی و قناعت کنید

من میگم ایران داره جور 5کشور دنیا را می کشه به ما که رسید باید قناعت کنیم

خدایا بعضی از نعمتهاتو از سرمون کم کن نخواستیم
حسین
|
United States of America
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
37
سلام.زیاد تعجب نکنید
اقای شریعتمداری حال را مینگرند به میراث وتاراج وغارت بیت المال درگذشته کاری ندارند

کی بود چه بود وچه شد برایشان مهم نیست

زیاد جدی نگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
امثال این جناب ماموریت اکید برای تخریب جامعه و اذهان دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
23
4
خب چون نظایر شما آقای زیبا کلا زیاد هستن و هر چی مبارزه بشه باز فساد هست....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
ای شیطون ! از کجا فهمیدی؟
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
35
0
اقای زیبا کلام ، شما مثل همیشه با پرسش های کلی که البته همش جواب کلی داره ، دارید ذهن اذهان عمومی رو منحرف می کنید. مثلا در جواب سوال اول باید گفت : چون اگه بود تا الان رسانه های اصلاح طلب خودشون کشته بودن. ولی به فرض اگه اینوطور هم که باشه چرا شما اصرار داری همش از اختلاص گرا دفاع کنی و جواب مطلب کیهان نمی دید .اینکه یک نفر یه کاری غلطی انجام بده از گناهان شما کم نمی کنه.
اسماعیلی
|
Germany
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
36
8 سال دوره آقای احمدی نژاد آقای شریعتمداری خانه نشین بودند!!؟
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
42
و حالاست که جناب حاج حسین همه چیز دان با ادعای داشتن اسناد و مدارکی که البته هیچ وقت رو نمی شود مدعی ارتباط مه آفرید و زیبا کلام و ... با بیگانه و نفوذی بودن و گرفتن پول و ... می شود و البته دراین میان حتما پای اصلاحات و جناب خاتمی و ماجرای 88 و ... هم باید به میان کشیده شود چون امکان ندارد حاج حسین حرفی بزند و در آن فحش و تهمتی نثار اصلاحات و جناب خاتمی نشود .
شعبون بامخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
22
فساد ،فساد است،كم و زياد ندارد.اگر كسي صد نفر را بكشد حكمش اعدام است و اگر يك نفر را هم بكشد،همين حكم را دارد.ما نمي توانيم بگوئيم يك موي سگ پاك است ولي كل يك سگ نجس است.آ دين ما نگفته حرام خواري در حد يك شتر حرام است يا در حد يك دانه جو بلكه كل اين عمل حرام است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
37
جناب زیبا کلام درودبرشما میدونیدچیهاین آقاوامثال ایشان بدنبال مغالطه کاری هستند اون زمان هم بایدعمل میکردننداهل عمل نبودندودیگه جایگاهی درافکارعمومی ندارند بهتره بگیم که مردودشده اند چون افراطی اند
رضا
|
Netherlands
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
24
حاج حسین بیا یه بار یا علی بگو و فیش حقوقی و کلا کل در یافتیت واحیانا پاداش پایان سال راکه در یافت میکنی به مردم اعلام کن تا خیال خیلی ها جمع بشه و شب با ارامش بخوابند.
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
20
زنده باد زبان حق گوی ملت گرفتار ایران، خداوند او را در پناه خود نگه دارد.
هادی
|
Spain
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
11
چون ایشون مبارزه نمیکنن.فقط فحش میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
15
کاملا" حق گفتید.
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
1
مکار برای جوانان نیست وپولها در بانک خوابیده است
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
ویراستار عزیز شما که سر وته جمله من را حذف کردید این را که تایید کردی خودتان بخوانید معنی میدهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
23
يكي از همين موسسات كه 4 تا كلمه به درد بخور كه مشكلات كشور را حل كند در آن پيدا نمي شود همين كيهان است.
واقعيت اين است كه نوشتن اراجيف با پول ملت هنر نيست. هنر آنست كه پول ملت را نوش جان كني و براي كشف حقايقي كه باعث بهبود زندگي مردم مي شود جان بدهي.
كيهان خود يك .. است. و اين توهم نيست بلكه واقعيت است. چرا كه به هركسي كه حرفي برخلاف تصورات آنان بزند انگ ضد انقلاب، مفسد و ... مي زنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
13
اگه قرار بود کسي با فساد مبارزه کند که الان اينجا نبوديم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
3
با سخنرانی ، نوشتن و تصویر کسانی که جنون این کار دارند ، اما کار درک نکرد ه اند ،یا کم اثر است یا موثر نیست ،
قاعده ایناست که هرمعلول با شناخت علت در ست می شود ، نگاه فلسفی به مسایل ، پیام اش به
مسولا ن آموزش رسیده ، خبر دادند در آموزش از دبستان برای ساخت مدیران موفق ، فلسفه آموزش داده شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
11
امنیت داریم .
آرامش نداریم




علم بهتر است یا ثروت؟
حیفا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
23
رقصیدن وکنسرت موسیقی ممنوع است اما اختلاس اموال دولتی رشوه دادن و کم فروشی ودروغ گفتن تهمت زدن و.... ازاد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
4
0
شما را به خدا بس کنید
123
|
United States of America
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
11
نرود میخ آهنی بر سنگ!!!!!کسی که خود را به خواب زده ابدا نمی توانی بیدار کنی !!!!!
فقیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
6
با این همه فساد دقیقا
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
5
لیسانس حقوق از دانشگاه تهرانم وده سال سابقه واستخدام رسمی دریکی از ادارات دولتی که کار انجام می دهد می باشم ودریافتیم یک میلیون وسیصد هزار تومان می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
2
منم دیگر مخلص و عاشق نیستیم
Naser
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
13
1
محض اطلاع آقای زیبا کلام باید گفت که آشکار کردن حقایق باید صورت گیرد و مختص این دولت نیست ولی مسئله قابل تامل این است که امثال شما و اصلاح طلبان قائل به این هستید که آشکار شدن حقایق باعث تضعیف دولت روحانی میشود و این حرکت سیاسی است و اشکال اینجاست که اگر بنا باشد بخاطر حمایت از دولتی که بر سر کار است حقایق کتمان شود کار به ابنجا میرسد که در تمام دولت و بخشهای تابع دولت فسادهای بیشتری صورت بگیرد پس لطفا در دفاعیات خود بدنبال افشای حقایق و حمایت از حقوق مردم باشید هر چند امثال شما حامی سرمایه داران و غربگرایان هستید که قائل به حمایت از محرومان نیستند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
اشکال نداره آقایان شریعت مداری توکلی محسن رضایی مصباح یزدی درامدشان را اعلام کنند.
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
6
امنیت از امن و ایمان میاد
آقایون آرامشی باقی نذاشتن که شما بگی امنیت هستش
..........................
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
8
درود بر صادق که صادق است و کلامش زیبا و نوری دردل تاریکی های روزگار
گور پدر دنیا
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
10
حسین شریعتمداری همیشه تنش واغتشاش را در کیهان الگوی کار مطبوعاتی قرار میدهد.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
11
۲۰ساله با حقوق معلمی ساختیم با همه حقارتهاش.از تو و صورت را با سیلی سرخ کردن

اما تبعیضا را با دبگر ارگانها مخصوصا..بانک.و شرکت نفت .مخابرات..
با پوست و گوشت .استخوان درک کردیم طاقت اوردیم وصبوری کردیم
بغض هزاران بار گلویمان را گرفت به خاطر عدم توانایی خواسته های فرزندانمان .

اما این صبوری شده. همان خاکسترهای زیر آتشفشان
تا میتوانید به دیگر کشورها کمک کنید
کوتاهی نکنید
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
2
چون خیلی از فساد ها قانونی شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
5
0
هه هه چقدر ????????!!!!!! آفرین آفتاب ''' خودتو با گذاشتن نظرات به دلخواه گول میزنی
peyman mokaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
7
اقای صادق زیبا کلام حیف شما نیستش که وقت خودتون را صرف اقناع افراد بی منطق ولجوجی چون حسین شریعتمداری ها و...بهرام بیرانوندهای و...حمید رسایی های بنمایید که چشم خود رابر حقیقت بسته اند و..با جمود فکری خویش ایران را منزوی ....همیشه در پی ایجاد موج یاس ونامیدی در ایران هستند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
1
7
شریعتمداری اصلا روزنامه نگار نیست .
اندکی تعقل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
میگذرد...ا...
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
1
0
ناشناس 2/4سلام به همسرت نگفتی خانمم شماهم رعایت کن اگر همسایه ها اومدن برای چیزی در خونه ندشون خودمون نیاز داریم اخه بعضی از خانم های خانه دار هم یجوری رفتار می کنن و کمک می کنن حالا فکر نمی کنن لااقل با چند تا همسایه ی پولدار رفت وامد کن که چیزی نخوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
1
1
درود بر زیبا کلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
1
1
زیبا جون،غلط و درست رو قاطی میکنی. ی بخشایی رو درست میگی و ی بخشایی رو غلط،
کیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
1
5
آ. زیبا کلام جامعه به شما و امثال شما سخت نیازمند است. اگر شما هم حرف دل مردم را نزنی قلبها میترکند!
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
1
3
شریعتمداری مرد هزار چهره. هست
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
1
2
صادق کلامش زیباست و آهنگین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
1
3
به نظر من شریعتمداری مرد هزار چهره. هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
0
1
دلا بسوز که سوز تو کارها بکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
2
1
امام حسین هدایتت کند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
سرزمین باطل یعنی چه!!!!!!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
1
2
این شریعتمداری خودش نیز نمی داند چه می گوید
اسد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
اداعای مسلمانی ما کجا رفت !!!!!؟؟؟؟؟؟
عقدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
درود بر زیباکلام که همیشه کلام زیبایش حرف دل مردم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
این همه فساد چیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
1
آقای زیباکلام دیگه باید تا حالا متوجه شده باشید که آقای شریعتمداری با چه چیزی مبارزه می کنند ایشون با دولت منتخب مردم مبارزه می کنند نه با فساد که اگر غیر این بود همانطور که گفتید الان نباید فسادی می بود. در همه دنیا رسانه ها و روزنامه ها در خط مقدم مبارزه با فساد هستند. باید به آقای شریعتمداری گفت که در دولت گذشته که اختلاس های نجومی و فساد گسترده و قانون گریزی از حد و مرز گذشته بود کجا بودید برادر چرا مبارزه نکردید و حالا یک دفعه یادتان آمده که شما مسئول مبارزه با فساد شده اید. معنی مسلمانی را امثال آقای شریعتمداری خوب به مردم فهماندند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
آفتاب خواهشا یه طرفه قضاوت نکن....رسالت مطبوعاتی خودتا درست انجام بده لطفا....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین