کد خبر: ۳۸۱۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

لزوم ایجاد گردشگری حلال در سواحل دریایی

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی با بیان اینکه خلاء نگاه استراتژیک به سواحل کشور حس می‌شود و در نوع نگرش به سواحل ضعف‌هایی نیز وجود دارد، گفت: باید یک نگرش و عزم جدی در سرتاسر شهرهای ساحلی کشور به وجود آید.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، منطقه گیلان، تقی رستم‌وندی امروز در جلسه ساماندهی سواحل استان گیلان که در فرمانداری بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: در بازدید از چند منطقه گیلان انگیزه بالای مسئولان این استان درانجام هرچه بهتر طرح‌های سالم سازی دریا مشهود بود.

وی با بیان اینکه با توجه به عدم وجود مصوبه‌ای برای  فعالیت ناجیان غریق، چیزی از انگیزه و تلاش ناجیان غریق در استان گیلان کم نکرد، افزود: باید یک نگرش و عزم جدی در سرتاسر شهرهای ساحلی کشور به وجود آید زیرا وقتی بالغ بر 20 میلیون تردد مسافر در این استان وجود دارد باید دیدگاهی جدی در بین نخبگان سیاست گذران و سپس سرمایه گذران و فعالان اقتصادی به وجود بیاید.

رستم‌وندی گفت: خلاء نگاه استراتژیک به سواحل کشور حس می‌شود و در نوع نگرش به سواحل ضعف‌هایی نیز وجود دارد. باید علاوه‌بر بررسی ریشه‌های عدم نگرش درست در این زمینه، از طریق ابزار رسانه ظرفیت و توانمندی استان گیلان را به کسانی که در این عرصه فعال هستند و کسانی که می‌توانند این ظرفیت‌ها را افزایش دهند، نشان دهیم.

وی بیان کرد: در منطقه غرب آسیا کشوری وجود دارد که سالیانه 25 میلیارد دلار از سواحل خود درآمد کسب می‌کند. توسعه سواحل در جهت کسب درآمد به نوعی تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای ایجاد اشتغال و درآمد است.

رستم‌وندی تصریح کرد: باید گردشگری حلال را در سواحل دریایی به وجود آورده تا هم فقر و آسیب‌های اجتماعی کاسته شده و هم بسیاری از مشکلات در سه استان ساحلی شمال کشور رفع شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی ادامه داد: مجموعه‌ای از پیشنهادها را پس از بررسی سواحل سه استان ثبت کرده و به زودی پیشنهادهای خود را در سطح ملی ارائه می‌دهم و تلاشم این است که این نگاه ملی را در وزارت کشور به وجود بیاورم.

این مقام مسئول با بیان اینکه تغییر نگاه و نگرش در سطح ملی به دست مسئولان استان امکان پذیر است، گفت: ناجیان غریق استان گیلان سالیانه افراد زیادی را از مرگ نجات می‌دهند و باید با فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ای روی این موضوع کار شود.

وی با اشاره به اینکه جذب اعتبارات سالیانه برای سه استان ساحلی شمال کشور را در راس کارهای خود قرار می‌دهم، افزود: نظر وزیر کشور را به این قضیه جلب کردیم و باتوجه به مکاتباتی که با دکتر نوبخت انجام شده، قول مساعد در خصوص بررسی مجدد اعتبارات در مذاکرات بعدی اخذ شد.

رستم‌وندی تصریح کرد: در دو سال گذشته با تلاش‌های همگان میزان مرگ و میر در سواحل کاهش یافته و این آمار نباید افزایش یابد؛ پیشنهاد می‌کنم یک نظرسنجی علمی از مردم در زمینه ساماندهی سواحل در راستای بررسی میزان رضایتمندی عمومی انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین