کد خبر: ۳۹۶۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

کارگردان تلویزیونی به دادسرای جنایی تهران رفت

علیرضا افخمی درباره پرونده خودکشی یک نوجوان و به اتهام «تسبیب» صبح امروز به دادگاه رفت.
آفتاب‌‌نیوز : علیرضا افخمی کارگردان سریال های تلویزیونی که به دلیل ساخت سریال «۵ کیلومتر تا بهشت» و به اتهام «تسبیب» در خودکشی یک نوجوان به دادگاه احضار شده بود امروز ۲۸ شهریور به همراه داود هاشمی تهیه کننده این سریال به دادگاه رفت تا از خود دفاع کند.

به گزارش مهر، سریال «۵ کیلومتر تا بهشت» در ماه رمضان سال ۹۰ روی آنتن رفت و در آن شخصیت اصلی با بازی مهدی سلوکی بعد از آن‌ که به کما می‌رود، روحش از بدنش جدا می‌شود و قصه به این ترتیب ادامه پیدا می کند. همزمان با پخش این سریال خبری مبنی بر خودکشی محمد مهدی کوهی پسر ۱۳ ساله‌ منتشر می شود که خانواده وی اعلام می کنند، می‌خواسته همچون شخصیت اصلی «۵ کیلومتر تا بهشت» تبدیل به روح شود تا به همه جا سر بکشد.

پرونده شکایت خانواده این پسر نوجوان یک بار در همان زمان به جریان افتاد که به دلیل نبود ارتباط بین مرگ نوجوان و سریال قرار منع تعقیب برای سازندگان صادر شد اما پزشک قانونی حدود ۲۰ درصد سازندگان سریال را در این جریان مقصر دانست.

چندی پیش این پرونده دوباره به جریان افتاد و علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه، داود هاشمی تهیه کننده و علیرضا افخمی کارگردان به دادسرای جنایی تهران احضار شدند.

علیرضا افخمی بعد از برگزاری جلسه امروز ۲۸ شهریور با بازپرس این پرونده به خبرنگار مهر گفت: بازپرس پرونده توضیحاتی را از من خواست اما خودش اذعان داشت که ارتباطی بین محتوای سریال و خودکشی آن پسر نوجوان وجود ندارد. او پیش از این هم بازپرس این پرونده بود و همان زمان قرار منع تعقیب را صادر کرد و حالا دوباره با به جریان افتادن این پرونده ما به دادگاه احضار شدیم.

وی ادامه داد: آن زمان پزشک قانونی اعلام کرد که ما به عنوان سازندگان سریال تا ۲۰ درصد در خودکشی این پسر نوجوان مقصر هستیم اما بازپرس بیان کرده بود که ارتباطی بین محتوای سریال و خودکشی وجود ندارد و پرونده را مختومه اعلام کرد. با این حال بعد از چند سال خانواده و وکلای مرحوم کوهی دوباره آن را به جریان انداخته اند.

افخمی با اشاره به مسئولیت سازمان صداوسیما در این پرونده اظهار کرد: با توضیحاتی که من ارایه کردم باز هم بازپرس متقاعد شد که ارتباطی میان اینها وجود ندارد، با این حال اگر تشخیص پزشکان درباره ۲۰ درصد سهم ما در مرگ آن نوجوان درست باشد این مسئولیت بر گردن سازمان صداوسیما خواهد بود. سازندگان سریال ها از هفت خوان شوراهای های مختلف تصویب مجموعه های نمایشی و دریافت مجوزها عبور می کنند بنابراین اگر هم مشکلی پیش می آید نباید مسئولیت با کارگردان و تیم سازنده باشد.

وی تصریح کرد: به نظرم صداوسیما باید مسئولیت های چنین مسایلی را بپذیرد. دفتر حقوقی صداوسیما در چنین مواردی بد عمل می کند و کسانیکه در این واحد حقوقی فعالیت می کنند کارهایی را انجام می دهند که به آنها ارتباطی ندارد و به کارهای مربوطه توجهی ندارند.

افخمی در پایان گفت: اگر من به دادگاه نمی آمدم، ممکن بود من را بازداشت کنند که صورت خوشی برای من نداشت و من می خواهم مراتب عصبانیت خود را از بی توجهی سازمان صداوسیما اعلام کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین