کد خبر: ۴۰۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۳:۱۷

رمضان‌زاده: سياست بدون در اختيار داشتن رسانه‌ي ملي معنا ندارد

آفتاب‌‌نیوز : وي كه فرهنگ جامعه‌ي ايراني در حوزه‌ي دريافت اخبار را بيش از هر چيز مبتني بر روش‌هاي شفاهي مي‌دانست، به سابقه‌ي مطبوعات در ايران و كوتاه خواندن عمر حضور آن به عنوان تنها رسانه اشاره كرد و گفت: با آمدن تلويزيون فرهنگ شنيداري و ديداري توانست باز هم جاي خود را باز كند.

سخنگوي دولت سابق، با يادآوري ويژگي‌هاي مخاطبان تلويزيون كه بيشتر افراد بي‌حوصله و داراي فرصت زماني محدود جهت دريافت پيام‌ها و اخبار را در بر مي‌گيرد، تصريح كرد: رسانه‌ي تلويزيون اين توانايي را دارد كه با بهره‌گيري از ويژگي‌هاي خود اخبار را آن طور كه مي‌خواهد منتقل كند؛ در حالي كه اثرگذارترين رسانه محسوب مي‌شود، اما دولت خاتمي اين اثرگذارترين رسانه را در اختيار نداشت. 

وي در ادامه به خصلت جامعه‌ي ايراني كه در آن به اخبار منفي زودتر از اخبار مثبت واكنش نشان مي‌دهد، پرداخت و گفت: در اين شرايط پيام‌هاي منفي تلويزيون از قدرت تاثيرگذاري بيشتري نسبت به پيام‌هاي مثبت رسانه‌هاي مكتوب برخوردار است؛ از اين رو در اين فضا خدمات دولت حتي با وجود تاكيدات مقام‌هاي ارشد نظام مبني بر انتقال آنها به دليل ساختارهاي معيوب، قابل استفاده نيست.

به گزارش ايسنا اين عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، هم‌چنين به تشريح ويژگي‌هاي افرادي كه آزادي بيان را نفي مي‌كنند پرداخت و گفت: كساني فضاي آزاد را نفي مي‌كنند كه يا مي‌ترسند و يا فساد دارند.

وي افزود: به عقيده‌ي من مبناي جمهوري اسلامي آزادي بوده و جمهوريت بدون آزادي بيان كه وسيله‌ي انتقال حرف‌ها مي‌شود، معنا ندارد.

رمضان‌زاده با تاكيد بر اين‌كه در نظام جمهوري اسلامي بايد براي همه‌ي گرايش‌ها زمينه‌ي اظهارنظر وجود داشته باشد، ابراز عقيده كرد: در جامعه‌ي ما براي همه‌ي گرايش‌ها زمينه‌ي حرف زدن وجود ندارد و اين محدوديت را كساني ايجاد مي‌كنند كه ترس دارند.

سخنگوي دولت سابق، هم‌چنين يكي از دلايل شكست اصلاح‌طلبان در انتخابات‌هاي اخير را ضعف آنها در ارتباط برقرار كردن با مردم برشمرد و گفت: البته اين عملكرد در مقايسه با محدوديت‌هاي وحشتناكي كه بر اصلاح‌طلبان تحميل شد بسيار خوب بود اما بدون فرافكني بايد بپذيريم كه در مقاطعي نيز اشتباهاتي داشتيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین