کد خبر: ۴۰۶۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
معاون پارلمانی رییس جمهوری:

دولت ومجلس همدلی وانسجام بسیارخوبی باهم دارند/برجام اتفاقات بدی را از ایران دور کرد

معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به اتحاد میان دولت و مجلس گفت: هم اکنون همدلی و همراهی بسیار خوبی بین این دو قوا در کشور وجود دارد که می تواند در بین سایر دستگاه ها نیز الگو قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی امیری روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: همدلی و همراهی دولت و مجلس در جلسه اخیر رای اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی نمود پیدا کرد.
وی افزود: آنچه که امروز کشور بیش از هر چیز دیگری به آن نیاز دارد همین همدلی و انسجام و وحدت است که اگر نهادینه شود می توان دست به دست یکدیگر داد و بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد.

امیری ادامه داد: این همدلی باید در استان کرمانشاه نیز تقویت شود تا با تلاش استاندار، نمایندگان کرمانشاه در مجلس و مدیران استانی شاهد پیشرفت و توسعه بیشتر این استان باشیم.
معاون پارلمانی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به تلاش شبانه روزی دولت برای بهبود وضعیت کشور و رفاه و آسایش بیشتر مردم اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در سایه این تلاش و همدلی بین مسوولان شاهد ایجاد وضعیت به نسبت مطلوبی هستیم.
وی گفت: هرچند کاستی هایی نیز وجود دارد و مردم شاید از نظر اقتصادی انتظارات بیشتری دارند ولی نباید فراموش کنیم وضعیت اقتصادی کشور در اواخر سال 91 و اوایل 92 چگونه بود و الان چگونه است.

امیری ادامه داد: دولت آقای روحانی تورم بالای 40 درصد را به هشت درصد کاهش داده و نظم و ثبات خاصی به اقتصاد کشور بخشیده است در حالی که در سال های یاد شده هیچ ثباتی در اقتصاد و بازار ما وجود نداشت.
معاون رییس جمهوری افزود: در آن سال ها اکثر کشورهای دنیا مراودات تجاری خود را با ایران قطع کرده بودند اما امروز شاهد هستیم همین کشورها خواستار از سرگیری روابط تجاری خود با ایران هستند.
وی یادآوری کرد: در حالی که ایران در پایان سال 84 جشن خودکفایی گندم را برگزار کرد، در اوایل سال 92 مجبور به واردات گندم آن هم در شرایط سختی بودیم و حتی در اوایل دولت آقای روحانی ذخیره گندم کشور جوابگوی 2 روز کشور بود اما امروز شرایط تغییر کرده و نه تنها به اندازه بیش از 2 سال ذخیره گندم در کشور داریم بلکه آماده صادرات این محصول نیز هستیم.
امیری در بخش دیگری از سخنان خود به مساله برجام و انتقادهایی که به آن می شود نیز اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته چندین قطعنامه از سوی سازمان ملل علیه ایران صادر شد که آخرین قطعنامه کشورمان را در فصل هفت منشور سازمان ملل قرار داده بود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: قرار گرفتن ایران در این فصل وضعیت ایران را مانند کشورهایی مثل عراق و لیبی کرده بود که یا در جنگ و درگیری حضور داشتند و یا در آستانه جنگ بودند اما برجام اتفاق های بدی که ممکن بود علیه ایران صورت گیرد را از کشور دور کرد.
وی با بیان اینکه برجام بسیاری از تحریم ها را برداشت و گشایش زیادی را ایجاد کرد، یادآور شد: با این حال در مسیر برجام بدعهدی هایی را از سوی آمریکا شاهد بودیم.
امیری در پایان با تقدیر از تلاش های استاندار کرمانشاه و مجمع نمایندگان استان برای پیگیری مشکلات، گفت: من همیشه معتقد بوده ام که استان های درگیر جنگ نیازمند توجه ویژه دولت هستند و به عنوان یکی از اعضای دولت حتما مطالبات کرمانشاه را پیگیری خواهم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین