کد خبر: ۴۱۱۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

گردشگری در آینه پسابرجام

مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان گفت: با این که برخی معتقدند تحریم‌ها اثری بر توسعه گردشگری ایران نداشته است اما توجه به این نکته که لازمه پیشرفت و رونق گردشگری، برقراری ارتباط میان ملت‌ها با یکدیگر است ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای گسترش صنعت گردشگری خود چاره‌ای جز بهبود روابط سیاسی با سایر جوامع ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
زیبا راکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اگرچه برجام تاثیرات مثبت و متعددی بر متغیرهای اقتصادی و اجتماعی داشته و دارد تاثیر آن اما بر رونق گردشگری کشور بیش از سایر جنبه‌ها نمود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برجام تحرک چشم‌گیری در به حرکت در آوردن چرخ صنعت گردشگری ایران ایجاد کرده است. آمار و شواهد حاکی از افزایش چشمگیر حضور گردشگران اروپایی و آمریکایی به کشور دارد. این هجوم یک باره به ایران بعد از توافق‌نامه برجام حاکی عطش وافر گردشگران خارجی به بازدید از ایران را دارد.

راکی افزود: کثرت ورود گردشگران به کشور نه تنها باعث توسعه رونق گردشگری شده است بلکه چهره محبوب و تازه‌تری از ایران به بازدیدکنندگانی که بعضی تحت تاثیر تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی تصویری غلط از کشور داشتند نشان می‌دهد و این دستاوردی بسیار پراهمیت است.

این فعال حوزه گردشگری بیان کرد: رفع تحریم‌ها افق جدید و روشنی پیش روی سرمایه‌گذاران خارجی باز کرد؛ تحولی که می‌تواند زمینه انتقال سرمایه‌های خارجی به کشور را برای مشارکت در پروژه‌های گردشگری فراهم کند.

 مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان گفت: برخی شواهد حاکی است که بلافاصله پس از توافق‌نامه برجام، شرکت‌های بزرگ جهانی به خصوص در زمینه ساخت هتل پس از بازدید میدانی و کسب اطمینان از امنیت سرمایه خود، اقدام به ساخت هتل در شمال کشور کرده‌اند.

وی یادآوری کرد: لازم به ذکر است تا پیش از برجام سرمایه‌گذاران و گردشگران در تبادلات بانکی و مالی میان کشوری خود با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودند. برقراری پروازهای برخی از ایرلاین‌ها و شرکت‌های هوایی خارجی به ایران و یا توافق با چند شرکت خارجی در توسعه و گسترش فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) که مبدا ورود گردشگران خارجی است از دیگر فواید و اثرات مثبت برجام است.

راکی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات رییس دولت تدبیر و امید در پنجم مهر ماه و روز جهانی گردشگری که: "ما ایرانیان به پشتوانه میراث تاریخی و سرزمین غنی که خداوند به ما ارزانی داشته می‌خواهیم در قرن جاری آرامش خاطر، رفاه مادی و زندگی اخلاقی مناسبی برای شهروندان خود فراهم سازیم و سهمی بسیار فراتر از گذشته در تمدن، فرهنگ، اقتصاد و امنیت جهانی داشته باشیم. گردشگری فرصتی بزرگ برای ایفای این نقش است و برای تحقق این هدف سختکوش و منعطف خواهیم بود". لازمه  تحقق فرمایشات رییس محترم جمهور و همچنین تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و رها شدن از وابستگی به اقتصاد تک محصولی این است که دولت ما به گردشگری نگاهی صنعتی داشته  باشد و گردشگری را در ابعاد وسیع مورد بررسی قرار دهند تا  افزایش اشتغال را با تکیه بر ظرفیت نامحدود و عظیم اقتصاد گردشگری، ممکن سازند و آینده ایران را در مسیر توسعه و رشد اقتصادی قرار دهند.

او ادامه داد: مورد دیگری که از منظر توسعه برای کارشناسان اقتصادی و حوزه گردشگری مهم می‌باشد این است که ایرانی که در عرصه‌های جهانی توانسته به توافقی بین‌المللی و بزرگ دست یابد بسیار ساده‌تر باید بتواند در سطح ملی توافق، همدلی و هماهنگی لازم بین بخش دولتی و خصوصی مرتبط با صنعت گردشگری را به وجود آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین