کد خبر: ۴۱۲۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

موارد ایمنی ساختمان در فصول سرد

معاون فنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان رعایت برخی موارد ایمنی لازم برای ساختمان‌ها در فصول سرد را یادآور شد و گفت: چنانچه در ساختمان از وسایل گرم‌کننده گازسوز استفاده می‌شود لازم است به مجراهای ورودی و خروجی هوا و مجرای خروج دود بخاری گازسوز توجه ویژه شود.
آفتاب‌‌نیوز :
نقی لک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ویژگی پنجره‌های دوجداره که راهی برای عبور هوا ندارند، اظهار کرد: در محیط‌هایی که پنجره‌های دوجداره وجود دارد، باید دریچه‌هایی به منظور تأمین هوا در فاصله 30 سانتیمتری از سقف یا 30 سانتیمتری از کف روی دیوارها وجود داشته و غیرقابل مسدود کردن باشد.

وی کم شدن میزان اکسیژن در فضاهای بسته را به هر علتی موجب سوخت ناقص بخاری‌های گازسوز دانست و تأکید کرد: عدم گردش هوا موجب سوخت ناقص بخاری‌های گازسوز و ایجاد خفگی می‌شود که به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادثی باید به ارتفاع دودکش‌ها از دهانه ورود دود از وسیله گازسوز به دودکش تا دهانه خروج از دودکش به فضای آزاد توجه داشت و حداقل و حداکثر اندازه آن را درنظر داشت.

لک حداقل ارتفاع دودکش و حداکثر این ارتفاع را 3 تا 15 متر عنوان کرد و افزود: این میزان ارتفاع برای دودکش‌های وسایل گرم‌کننده گازسوز استاندارد است و چنانچه این ارتفاع کمتر یا بیشتر باشد دود به خوبی از دودکش عبور نمی‌کند و خارج نمی‌شود.

معاون فنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان ضمن تأکید بر ویژگی‌های لازم برای دودکش‌های ساختمان‌های دارای وسایل گرم‌کننده گازسوز گفت: دودکش‌های وسایل گازسوز نباید زیاد در معرض هوای سرد قرار داشته باشد چرا که سرد بودن مجرای دودکش باعث سنگین شدن چگالی دود و ساکن باقیماندن آن در مسیر دودکش می‌شود.

وی توجه به محل خروج دود و دودکش‌های ساختمان را از جمله مهمترین وظایف بهره‌برداران دانست و تأکید کرد: کنترل دودکش‌ها و اطمینان از غیرمسدود بودن آن توسط اشیاء و جانوران، نخستین وظیفه بهره‌برداران پیش از اقدام به نصب بخاری‌های گازسوز در ساختمان‌ها است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین