کد خبر: ۴۱۷۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به افزایش غلظت تمام آلاینده های هوای پایتخت نسبت به روز گذشته(پنجشنبه) گفت: شاخص کیفیت هوای تهران بعد از سپری شدن دو روز سالم، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد رستگاری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی کاهش 31 واحدی میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، کیفیت هوای شهر تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز بر روی عدد 124 و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

وی اظهار کرد: در این مدت میزان غلظت آلاینده های منوکسید کربن از 48 به 50 و نیز غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 10میکرون از 51 به 72 افزایش یافته است.

رستگاری افزود: ایستگاه های دانشگاه شهید بهشتی(منطقه یک)، پونک (منطقه 5) و پارک شکوفه(منطقه 14) به ترتیب با شاخص های عددی، 85، 91 و 95 کمترین حجم آلاینده های جوی را در 24 ساعت گذشته بین مناطق شهری تهران داشتند.

وی از ایستگاه های شریف (منطقه دو) و شادآباد(منطقه 18) هرکدام با شاخص عددی 153، شهرداری منطقه دو با 152 و شهرداری منطقه 20 با شاخص عددی 151 به عنوان آلوده ترین مناطق تهران در 24 ساعت گذشته یاد کرد.

* آمار کیفیت هوای تهران در هفته ای که گذشت

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت در هفته گذشته از هوای چندان مطلوبی برخوردار نبوده است.

براساس این گزارش در هفته ای که گذشت (4 تا 10 دی) کیفیت هوای تهران چهار روز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، یک روز ناسالم برای تمامی افراد و با درنظر گرفتن امروز(جمعه) نیز دو روز در وضعیت سالم قرار داشته است که آمار چندان مناسبی محسوب نمی شود.

این در حالی است که این آمار در مقایسه با زمان مشابه در سال 94 از بهبود نسبی حکایت دارد و در بازه زمانی چهارم تا دهم دی ماه سال 94(مدت مشابه سال گذشته)،کیفیت هوای تهران برای پنج روز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و دو روز نیز ناسالم برای تمامی افراد جامعه قرار داشت.

 مقایسه آماری کیفیت هوای تهران نسبت به سال گذشته از بهبود نسبی هوای پایتخت حکایت دارد که نشان دهنده ثمربخش بودن برنامه های اجرا شده از جمله توزیع بنزین باکیفیت، ایجاد سامانه پیکپارچه معاینه فنی خودروها و تشدید برخورد با خودروهای دودزا است.

بر اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی، شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین