کد خبر: ۴۲۱۶۴۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
از سردترین روز مراسم تا کوتاه‌ترین سخنرانی رییس‌جمهوری

10 واقعیتی که درباره مراسم تحلیف روسای‌جمهوری آمریکا نمی‌دانستید+تصاویر

جان تیلر، میلارد فیلمور، اندرو جانسن، چستر ارتور و جرالد فورد همگی معاونان رییس‌جمهوری‌بودند که پس از فوت یا استعفای یک رییس‌جمهوری به مقام ریاست‌جمهوری رسیدند. آنان هرگز در انتخابات رای کسب نکردند، در نتیجه، هرگز سخنرانی مراسم تحلیف را انجام ندادند. همه بجز دو رییس‌جمهوری منتخب امریکا سوگند را در واشنگتن یاد کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- شورای روابط خارجی امریکا یکی از مهم‌ترین اندیشکده آن کشور همزمان با برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهوری تازه امریکا به ده واقعیتی درباره این مراسم در سالیان گذشته اشاره کرده است که احتمالا کم‌تر کسی درباره آن می‌داند: 

۱-دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهوری امریکا سوگند یاد کرد با این حال، او سی و نهمین رییس‌جمهوری بود که در مراسم تحلیف سخنرانی کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، جان تیلر، میلارد فیلمور، اندرو جانسن، چستر ارتور و جرالد فورد همگی معاونان رییس‌جمهوری‌بودند که پس از فوت یا استعفای یک رییس‌جمهوری به مقام ریاست‌جمهوری رسیدند. آنان هرگز در انتخابات رای کسب نکردند، در نتیجه، هرگز سخنرانی مراسم تحلیف را انجام ندادند. همه بجز دو رییس‌جمهوری منتخب امریکا سوگند را در واشنگتن یاد کردند.

۲-تمام مراسم تحلیف در واشنگتن انجام نشدند 

تنها پس از مراسم سوگند توماس جفرسون به عنوان سومین رییس‌جمهوری امریکا بود که واشنگتن به عنوان پایتخت شناخته شد. جورج واشنگتن نیز مراسم سوگند خود برای دور اول ریاست جمهوری‌اش را در نیویورک در سال ۱۷۸۹ میلادی ادا کرد. او برای دور دوم ریاست‌جمهوری‌اش مراسم سوگند را در سنا در فیلادلفیا در سال ۱۷۹۳ میلادی انجام داد. جان ادامز نیز در سنا در فیلادلفیا مراسم سوگند را در سال ۱۷۹۷ میلادی انجام داد. چندین معاون رییس جمهوری امریکا نیز پس از فوت روسای‌جمهوری در خارج از واشنگتن سوگند یاد کرد. 

۳-ادای سوگند رییس‌جمهوری امریکا در قانون اساسی این کشور قید شده است 

اصل دوم بخش یکم از قانون اساسی تصریح می‌کند که رییس جمهوری پیش از برعهده‌گیری مقام باید سوگند را یاد کند و بگوید که صادقانه تا جایی که در توان دارد برای حفظ و نگهداری قانون اساسی ایالات متحده تلاش می‌کند. این سوگندنامه ۳۵ کلمه‌ای است. رییس‌جمهوری حتی نباید یک کلمه آن را اشتباه ذکر کند. 

۴-چاق‌ترین رییس‌جمهوری امریکا در هنگام سوگند یاد کردن چه کسی بود؟ 

ویلیام هووارد تافت به عنوان بیست و هفتمین رییس‌جمهوری امریکا در مارس سال ۱۹۰۹ میلادی سوگند یاد کرد. چند سال بعد او به عنوان رییس دیوان عالی کشور سوگند یاد کرد. در طول مدت نه سال عهده‌داری این سمت، سوگند کالوین کولیج و هربرت هوور را نیز شاهد بود. او دارای تفاوت دیگری نیز بود و سنگین‌وزن‌ترین رییس‌جمهوری امریکا بود و ۳۰۰ پوند وزن داشت. او همچنین برخلاف روسای جمهوری قبلی سبیل قابل توجهی نیز داشت. 

۵-اکثر روسای جمهوری امریکا در ماه مارس در مراسم تحلیف شرکت کرده‌اند و نه در ماه ژانویه 

سی و ششمین مراسم تحلیف در ماه مارس برگزار شده است. تا سال ۱۹۳۷ میلادی روسای‌جمهوری در تاریخ ۴ مارس مراسم تحلیف را انجام می‌دادند. در متمم بیستم قانون اساسی مراسم تحلیف به روز ۲۰ ژاویه تغییر پیدا کرده است. مراسم عمومی می‌تواند در تاریخ ۲۱ ژانویه انتقال یابد؛ زمانی که روز مراسم به یکشنبه می‌افتد این موضوع در مراسم تحلیف دور دوم ریاست‌جمهوری ریگان در سال ۱۹۸۵ میلادی روی داد. مراسم تحلیف دور ریاست‌جمهوری فرانکلین روزولت برای نخستین‌بار در ژانویه انجام شد. تنها رییس‌جمهوری منتخب امریکا که نه در ژانویه و نه در مارس مراسم تحلیف خود را انجام داد جورج واشنگتن بود. او اولین رییس‌جمهوری بود که مراسم تحلیف را در ۳۰ اوریل سال ۱۷۸۹ میلادی انجام داد. 

۶-جان اف کندی آخرین رییس‌جمهوری امریکا بود که در مراسم تحلیف کلاه بر سرش بود

پوشیدن کلاه به طور خاص یک سنت بوده است. جان اف کندی در زمان مراسم تحلیف کلاه بر سر داشت با این حال، در هنگام ادای سوگند کلاه را از سرش برداشت. هیچ رییس‌جمهوری دیگری از زمان او به این سو در مراسم تحلیف کلاه بر سر نداشته است. برخی از مورخان ریچارد نیکسون را آخرین رییس‌جمهوری دانسته‌اند که از کلاه در مراسم تحلیف استفاده کرده است ولی هیچ عکسی یافت نمی‌شود که این ادعا را اثبات کند. 

۷-لیندون جانسون اولین رییس‌جمهوری بود که از همسرش خواست تا کتاب مقدس (انجیل) را نگه دارد در حالی که خود در حال ادای سوگند ریاست‌جمهوری بود 

پیش از مراسم تحلیف جانسون این منشی دیوان عالی کشور بود که به طور سنتی کتاب مقدس را در دست می‌گرفت. با این حال، جانسون از همسرش لیدی برد خواست تا این مسئولیت را قبول کند. پس از او تمام روسای‌جمهوری دیگر امریکا این سنت را رعایت کرده‌اند. 

۸-مراسم تحلیف جیمز بوکانان در ۴ مارس سال ۱۸۵۷ میلادی اولین مراسمی است که از آن عکسبرداری شده است 

استفاده از فناوری برای اولین بار در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری به شرح ذیل بوده است: فیلمبرداری از مراسم تحلیف ویلیام مک کینلی. پس از آن در مراسم تحلیف وارن هاردینگ در سال ۱۹۲۱ میلادی از بلندگو استفاده شد. اولین پخش مراسم در رادیو در زمان مراسم تحلیف کالوین کولیج در سال ۱۹۲۵میلادی بود و اولین نمایش مراسم در تلویزیون مراسم تحلیف هری ترومن در سال ۱۹۴۸ میلادی بود. اولین پخش مراسم به صورت رنگی مراسم تحلیف جان اف کندی در سال ۱۹۶۱ میلادی بود و اولین مراسم پخش از طریق اینترنت مراسم تحلیف بیل کلینتون در سال ۱۹۹۷ میلادی بود.  

۹-سردترین روز مراسم تحلیف روز مراسم مربوط به دومین دور ریاست جمهوری رونالد ریگان بود 

درجه دما در ظهر روز ۲۱ ژانویه سال ۱۹۸۵ میلادی ۷ درجه بود که ۶۲ درجه سردتر از روز مراسم تحلیف دور اول  ریاست‌جمهوری یگان بود. آن روز هوا به قدری سرد بود که ریگان مراسم ادای سوگند را در داخل ساختمان کنگره انجام داد و مراسم تحلیف سنتی به شکل همیشگی آن تغییر کرد. پیش‌بینی وضعیت هوا برای آن جمعه بارانی و با درجه حرارت ۴۰ درجه سانتی‌گراد بود. 

۱۰-کدام مراسم تحلیف کوتاه‌ترین بود؟
 
دونالد ترامپ گفت که می‌خواهد سخنرانی‌اش کوتاه باشد. به احتمال زیاد سخنرانی او کوتاه‌تر از مراسم تحلیف و سخنرانی جورج واشنگتن در دور دوم ریاست جمهوری‌اش نبود. او در سخنرانی خود تنها ۱۳۵ واژه را مورد استفاده قرار داد.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱
حسن
|
United States of America
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
4
26
شروع با حضور در کلیسا
دست بر انجیل و سوگند
سخنرانی کوتاه چند روحانی مسیحی و دعا
نشان میدهد مردم امریکا باخدا و دیندار اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
روس ها افتخار می کنند دین مدار نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
و البته پشت سرش شروع به آدمکشی می کنند
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
2
23
ایمانشون از ما قوی تره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
"ما" مقصود خود جنابعالیه دیگه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
3
1
لطفاازطرف همه اظهارنظرنكن.اگرايمان ضعيف است براي تقويتش چاره اي بكن .همه مثل تونيستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
4
هر چه باسد انها دروغ نمیگویند و با شهامت تر واقعیات را بازگو میکنند
ظاهربین
|
France
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
1
0
اولن که اینا سمبلیکه.
دوما این نشون میده اونطور که میگن سکولار نیستن و سر ما رو دارن شیره می مالن.
پاسخ ها
سرهنگ
| Germany |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
یعنی قراره سر شمارا با سکولاریسم شیره بمالن؟ خاک ساختمان پلاسکو به سر ما که باشما هموطنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
4
0
حالم بهم خورد از این حرف های بی اهمیت و بی خاصیت سایت شما وقت می گذارد و وقت مردم را می گیرد.
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
1
آن هموطنی که گفتند امریکا سکولار نیست و اینها دارن سر مارو شیره میمالن باید خدمتشون عرض کنم که در امریکا در مناطقی صدها کلیسا مرتبط با فرقه های مختلف در دو سوی بزرگراه وجود دارند. این فرقه ها همانند نظام اقتصادی امریکا (سرمایه داری) از قانون بازار تبعیت می کنند رقابت برای جلب عضو بیش تر و دریافت کمک مالی بیش تر. بله جامعه امریکا بخش مذهبی قوی ای دارد بخشی که یکشنبه به کلیسا می رود خیلی بیش تر از اروپایی ها. با این حال، بخش لیبرال و کمتر مذهبی تحصیلکرده ای نیز دارد که عموما حامیان حزب دموکرات و حزب سبز هستند انان بیش تر به سمت سندرز و با درجه ای کمتر به سوی هیلاری کلینتون گرایش نشان دادند. با این حال، در قانون اساسی امریکا بخش های نظارتی و کنترلی تضمین شده است و دولت نیز هیچ دخالتی در امور مذهبی مردم نمی کند و اصل بیطرفی را رعایت می کند با این حال، در امریکا ازادی کامل مذهبی وجود دارد چه برای مسیحیان چه یهودیان چه مسلمانان و پیروان سایر ادیان. در سکولار بودن امریکا همین بس که بگویم بسیاری از فرانسوی ها به این نتیجه رسیده اند که لائیسیته سفت و سخت شان جز تضاد بیش تر در جامعه نتیجه دیگری نداشته و باید از الگوی سکولاریسم انگلوساکسون همراه با کثرت گرایی فرهنگی دنباله روی کرد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین