کد خبر: ۴۴۴۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

واکنش محسنی‌اژه‌ای به اظهارات روحانی درباره پول‌های بابک زنجانی: دولت یازدهم باید پاسخگو باشد!

سخنگوی قوه قضاییه به اظهارات حسن روحانی در مناظره اخیر واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری گفت:‌ آقای روحانی در صحبتی که در مناظره داشتند گفتند که 4 میلیارد دلار را بابک زنجانی برده، البته ایشان اسم بابک را نیاوردند و گفت که ما شنیدیم وی محکوم شده، اما اموال کجا رفته؟ قوه قضاییه باید پاسخگوی مردم در برگرداندن اموال باشد.

وی پاسخ داد: من به صورت مفصل قبلا این موضوع را توضیح دادم، اما اجمالا می‌گویم که اولا این حرف خلاف است و چهار میلیارد نبوده و بخش زیادی از آن برگشته است، ثانیا من از آقای روحانی سئوال می‌کنم که شما که دیپلماسی‌تان فعال است در خارج چه کار کردید؟ آیا اگر این پول در ایران بود ما وظیفه داشتیم که این کار را دنبال کنیم که تازه در این حال مالباخته باید بیاید. خود شما می گویید پول در خارج از کشور تحویل داده شده آن هم در زمان دولت قبلی و  بانک مرکزی. پولی که خارج رفته چه کسی باید پیگیری کند؟ در مرحله اول دولت و وزارت خارجه و دیپلماسی چه کار کرده اند؟ همچنین بانک مرکزی باید آن را پیگیری کند چه کسی باید از بانک ها آن را ردیابی و پیگیری کند؟ که پول ها کجاست؟ بانک مرکزی آن را داده و می‌تواند آن را ردیابی کند.

وی افزود: ما سه چهار نوبت هیاتی را به خارج از کشور فرستادیم و در همه هیأت ها از وزارت اطلاعات و بانک مرکزی و وزارت نفت نماینده بود؛ لذا به نظرم دیپلماسی دولت یازدهم باید پاسخگوی این باشد که چرا نتوانسته و ضعیف عمل کرده که آیا پول در خارج است یا خیر و اگر پول وجود دارد، کجاست؟ بنابراین ما در فضای انتخاباتی حرف هایی نزنیم که بعدا مشکلی پیش آید.

وی تاکیدکرد:‌ قوه قضاییه در خصوص این پرونده و پرونده های مشابه و نیز پرونده سه هزار میلیاردی که در دولت قبل بود و پرونده بانک سرمایه که بیش از هشت هزار میلیارد تومان معوقه برای دولت داشت و نیز پرونده هایی همچون صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک ملت و بانک تجارت و ...  تفاوتی از این بابت نمی کند و قوه قضاییه جزو افتخاراتش است که الان با آفتابه دزد برخورد نمی‌کند، بلکه با کسانی برخورد می‌کند که یک هزار میلیارد، دو یا 4 هزار میلیارد معوقه بانکی دارند.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: نقل قول کرده اند که فساد نیست، بلکه معوقه است. ما گفتیم که به یک دسته از این معوقات باید کمک کرد، چون طبق قانون تسهیلات گرفته ولی با مشکلات بازار مواجه شده و نتوانسته اقساط را بدهد. در این جا نه تنها تعقیب قضایی نمی شود بلکه باید به آن کمک هم کرد و قوه قضاییه نیز به آن کمک کند. اما کسانی هستند که با رشوه و اقدامات متقلبانه دیگر تسهیلات می گیرند و جای دیگری آن را صرف می‌کنند و با اینکه دارا هستند ولی پول بانک را نمی دهند که این قطعا فساد است. همان فسادی که با زد و بند مدیر عامل بانکی منصوب می‌شود و با زد و بند تسهیلات گرفته می‌شود و مدیرعامل را وام دار خود می‌کنند و بعد تخلفات صورت می گیرد. شما مدیرعامل بانک سرمایه را ببینید که چه کسی آن را منصوب کرده؛ لذا برای رای آوردن لازم نیست که هر حرفی گفته شود، خوب است حرفهای شان دقیق باشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین