کد خبر: ۴۴۵۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

شیوع مجدد ابولا در جمهوری دمکراتیک کنگو جان چندین نفر را گرفت

افریقای جنوبی روز یکشنبه از کینشازا گزارش داد که شیوع مجدد بیماری ابولا در جمهوری دمکراتیک کنگو، 11 قربانی جدید گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
این گزارش به نقل از سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که با وجود واکنش سریع دولت جمهوی دمکراتیک کنگو برای پیشگیری و مبازره با شیوع مجدد ابولا در جمهوری دمکراتیک کنگو جان چندین نفر را گرفتاین بیماری مهلک و رعایت استانداردهای آموزشی برای اطلاع رسانی از خطرات آن، شیوع مجدد بیماری موجب شد این سازمان نیروهای جدیدی به غرب آفریقا به ویژه به کینشازا اعزام کند.

اریک کابامبی، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در کینشازا در این خصوص گفت: جدیدترین مورد ابتلا به این بیماری در استان 'باس اوئله' در هزار و 400 کیومتری کیشازا مشاهده شد که به دلیل جنگلی و صعب العبور بودن منطقه امکان بررسی بیشتر و مقابله با آن بسیار دشوار است.

وی در این خصوص گفت: جمهوری دمکراتیک کنگو از سال 2014 تاکنون در سه مرحله با شیوع این ویروس مهلک مواجه بوده و دولت هر بار با جدیت با آن برخورد کرده، اما این بار برخی محدودیت های جغرافیایی موجب شده است دولت به راحتی نتواند برای مبارزه با این بیماری اقدام کند.

جمهوری دمکراتیک کنگو بعد از لیبریا، گینه و سیرالئون در آفریقا کشورهایی هستند که به دلیل شیوع گسترده ویروس ابولا بیشترین خسارت را متحمل شدند.

ویروس ابولا از سال 2013 تا 2016 جان حدود 11 هزار نفر را در دنیا گرفت.
سازمان بهداشت جهانی چهارشنبه گذشته از کشف یک بیماری ناشناخته و مرگبار جدید دیگر در آفریقا خبر داد که ابولا نیست و در مرحله نخست 13 شهروند جمهوری لیبریا در غرب این قاره را از پای در آورده است.

دکتر الکس گاساسیرا، نماینده سازمان بهداشت جهانی در لیبریا با اعلام این مطلب افزود: این بیماری ناشناخته از 23 آوریل (سوم اردیبهشت) 30 شهروند دیگر این کشور را نیز به شدت بیمار کرده است که درمانی برای آنها نیز نمی توان متصور بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین