کد خبر: ۴۴۷۳۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

جاده‌هایی که خودروی شما را شارژ می‌کنند +عکس

این طرح می‌تواند در آینده مرزهای تحرک شهری را متحول کند. البته هنوز مشخص نیست که آیا جاده‌های الکتریکی در آینده نزدیک فراگیر خواهند شد یا باید منتظر دهه‌های بعدی برای استفاده از آنها باشیم.
آفتاب‌‌نیوز : اگر شما هم با دیدن علامت قرمز باتری روی صفحه نمایشگر کامپیوترهای شخصی، تلفن همراه، تبلت و ابزارهای بازی استرس می‌گیرید، مضطرب می‌شوید و با خود بانک‌ها و مخازن نیروی جداگانه را برای شارژ مجدد حمل می‌کنید، قطعا نمی‌توانید به یک خودروی الکتریکی باتری‌دار برای حرکت روی جاده‌ها و خیابان‌ها اعتماد کنید. خودروهایی که با اتمام شارژ باتری می‌توانند شما را در میان یک جاده طولانی متوقفکرده و برایتان دردسر درست کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از "اتوبلاگ"، مهندسان شرکت ارتباطی "کوالکام"، در ورسای فرانسه جاده‌هایی را طراحی کرده‌اند که این امکان را فراهم می‌آورد تا در حین رانندگی روی آنها باتری خودروهای الکتریکی شارژ شوند.

این جاده‌ها خودروی شما را شارژ می‌کنند

از آنجا که سلامت آیندگان و محیط‌زیست در جهان به تغییر ماهیت سوخت‌ها ربط دارد، کوالکام در فناوری با نام "شارژ دینامیکی"، کپسول‌هایی را در پدهایی جا داده و این مجموعه را به زیر جاده منتقل کرده است. در این روند محتوای بسته‌های زیر جاده می‌توانند باتری خودروها را بیش از 20 کیلووات در حین رانندگی در بزرگراه‌ها شارژ کنند.

این جاده‌ها خودروی شما را شارژ می‌کنند

استیو پاژول مشاور ارشد این شرکت و مدیر پروژه شارژ بدون سیم در این خصوص گفت: ما شارژ بدون سیم باتری خودروهای آینده را کشف کرده‌ایم و با این افتخار سرنوشت آینده‌های خودروها را متحول می‌کنیم.

این جاده‌ها خودروی شما را شارژ می‌کنند

وی افزود این طرح می‌تواند در آینده مرزهای تحرک شهری را متحول کند. البته هنوز مشخص نیست که آیا جاده‌های الکتریکی در آینده نزدیک فراگیر خواهند شد یا باید منتظر دهه‌های بعدی برای استفاده از آنها باشیم. با وجود اینکه چنین فناوری‌هایی سرعت ما در استفاده از خودروهای الکتریکی و شارژ کننده‌های بی‌سیم را افزایش می‌دهند، اما هزینه بالای ساخت در این فناوری‌ها می‌تواند کاربرد آنها را محدود سازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین