کد خبر: ۴۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۴ - ۱۶:۵۰

نماينده بوشهر از توضيحات وزير آموزش و پرورش قانع نشد

آفتاب‌‌نیوز : شكرالله عطارزاده نماينده بوشهر از وزير آموزش و پرورش پرسيد درآمد حاصل از سرمايه گذاري صندوق ذخيره فرهنگيان عايد چه اقشاري مي شود؟

وي افزود: مديريت اين صندوق كه برادر آقاي حاجي مي باشد، به يك باشگاه فاميلي تبديل شده است. صندوق ارث و ميراث پدرتان نبود كه به دست برادرتان اداره گردد بلكه مي توانست به دست يكي از مديران توانمند اداره شود.

وي اضافه كرد: زنجيره اقدامات پنهان و غيرشفاف شما و همكارانتان را باز نمي كنم اما درخصوص عملكرد صندوق ذخيره فرهنگيان توضيح مي خواهم.

عطارزاده در ادامه گفت: منشأ رشد صندوق ذخيره فرهنگيان چيست؟ انصاف و عدل است كه از اموال يك فرهنگي، مبلغي را وام بدهيد؟ آيا سهم واريزي دولت به حساب خزانه برگشته يا در حساب و كتاب ها گم شده است.

وي افزود: امروز يكي از بزرگترين مؤسسات مالي نظام و صندوق ذخيره فرهنگيان مي باشد كه هيچ يك از فرهنگيان در آن نقش ندارند.

عطارزاده اضافه كرد: چرا صندوق ذخيره فرهنگيان براي هزينه درمان يك معلم كمك پرداخت نكرده است، آيا حق است كه نقش براي اين همه سهامدار قائل نباشيد و اين همه كاركنان از هيچ سلسله اي آگاهي نداشته باشند.

وي گفت: اين صندوق مثل بانك يا برتر عمل مي كند كه در اين صندوق وام كمتر از 21 درصد نمي دهند بلكه بايد پرسيد درآمد حاصل از سرمايه گذاري در اين صندوق عايد چه اقشاري مي شود؟

مرتضي حاجي وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالات نماينده بوشهر، با انتقاد از اظهارات عطارزاده گفت: مي توان خدا و پيامبر و اخلاق را زير پا گذاشت و انشايي نوشت و قرائت كرد. اما به نظر مي رسد در خانه ملت و مجلس شوراي اسلامي كه محلي براي اخلاق و ترويج رفتار صحيح است، تهمت زدن به اين كه صندوق ذخيره فرهنگيان مأمن فساد است تهمت بزرگي است كه اگر دادگاه صالحي رسيدگي كند جا دارد و اگر نكند دادگاه عدل الهي رسيدگي خواهد كرد.

وي تصريح كرد: صندوق ذخيره فرهنگيان محلي است كه هر كدام از فرهنگيان كه تمايل دارند بخشي از حقوق ماهانه خود را در آن مي سپارند، طبق قانون دولت هم موظف است معاون آن را اضافه كند و با اين سرمايه صندوق فعاليت اقتصادي مي كند و زمان بازنشستگي آنچه كه پس انداز شده و دولت اضافه كرده سود و فعاليت هاي اقتصادي تمام پرداخت مي شود.

وزير آموزش و پرورش گفت: قانون صندوق را نه من نوشته ام و نه همكارانم. در اين دوره دولت آن را نوشته اند. صندوق در سال 74 تأسيس شده و در برنامه دوم و بعد در برنامه سوم و اينك در برنامه چهارم ماهيت آن پذيرفته شده است.

وي افزود: تركيب سرمايه صندوق هم اكنون 37 درصد از آورده اعضا مي باشد كه تاكنون دولت نيز به آن نزديك صد ميليارد تومان كمك كرده و سود آن 164 ميليارد تومان مي باشد كه در مجموع دارايي آن 420 ميليارد تومان مي باشد كه اين سرمايه مديريتي اقتصادي مي طلبد و هيأت مديره صندوق تركيبي از نمايندگان آموزش و پرورش و نمايندگان اقتصادي مي باشد كه از بيرون وارد شده اند و يكي از دو مدير آن مديرعامل بانك ملي مي باشد.

وي تصريح كرد: عملكرد صندوق شفاف است و از طريق سازمان بازرسي كل كشور هر ساله بررسي مي شود و هيچ چيز پنهان وجود ندارد و كاري به مسائل سياسي نيز ندارد.

حاجي اضافه كرد: اگر مي خواهيد سود صندوق و كمك دولت را قبل از بازنشستگي بگيريد قانون آن را اصلاح كنيد. اين دست من نيست.

وي گفت: به عنوان مسئول وزارت آموزش و پرورش كشور كه عضو شوراي اقتصاد پول استاندار بوده ام كجا من زده ام. من مسئول بايد به ضمير مفرد اشاره كنم. من مجري قانون هستم. برادر من هم مجري قانون و اساسنامه است و اهل منم زدن نيست.

وي گفت: خوشبختم از اين كه حداقل در دو سال اخير شكايات نسبت به اين صندوق كاهش يافته و ابهامات تا حدي رفع شده است.

عطارزاده از پاسخ هاي وزير قانع نشد و سوال به كميسيون مربوطه رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین